ג'ורג' בוש: אני לא מתחרט על תוכנית המעקב PRISM

"הפעלתי את התוכנית כדי להגן על המדינה ואחת הדרישות הייתה להגן על זכויות האזרח", אמר בוש, שהתוכנית מעוררת המחלוקת החלה בתקופתו ● לדבריו, אדוארד סנואודן, שהדליף את התוכנית, "פגע בביטחון הלאומי" של ארצות הברית ● סנואודן עצמו הודה לממשלת אקוודור על הסיוע בהעברתו מהונג קונג לרוסיה ומסר: "אינני יודע כמה ימים עוד נותרו לי לחיות, אך בכולם אהיה מחויב ללחימה למען הצדק בעולם הלא שוויוני שלנו"

ג'ורג' בוש, לשעבר נשיא ארצות הברית, לא מתחרט על תוכנית המעקב אחרי מידע של אזרחים PRISM, שהחלה לפעול במהלך כהונתו. בוש, שכיהן בתפקיד בין השנים 2000 ל-2008, אמר בראיון ל-CNN, כי התוכנית חיונית למלחמה בטרור ומאזנת בין אבטחה טובה יותר לשמירה על הפרטיות.

"הפעלתי את התוכנית כדי להגן על המדינה ואחת הדרישות הייתה להגן על זכויות האזרח", אמר בוש במענה למבקרים, שטוענים שיש בה הכול מלבד הגנה על זכויות האזרח ופרטיותו.

במענה לשאלה האם אדוארד סנואודן, לשעבר עובד קבלן של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA), שהדליף את המידע על התוכנית, הוא בוגד אמר בוש: "ידוע לי שהוא פגע במדינה. ממשל אובמה יתמודד עם זה. אני חושב שהוא פגע בביטחון הלאומי".

במקביל, סנואודן עצמו, שנמצא בימים אלה בשדה התעופה במוסקבה, הפר את שתיקתו ובמכתב שפרסם הוא הודה לממשלת אקוודור על הסיוע בהעברתו מהונג קונג לרוסיה לפני כשבוע. הממשל האמריקני מאשים את סנואודן בריגול, גניבה ופגיעה ברכוש ממשלתי. על פי הדיווחים, הוא הגיש בקשה למקלט מדיני ברוסיה.

במכתב ששלח לנשיא אקוודור, רפאל קוראה, כתב סנואודן, כי "אני עדיין חופשי ויכול לפרסם מידע שישרת את האינטרס הציבורי. אינני יודע כמה ימים עוד נותרו לי לחיות, אך בכולם אהיה מחויב ללחימה למען הצדק בעולם הלא שוויוני שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים