אפי קוטק, נשיא נס ישראל, פורש מתפקידו

עופר שגב, מנכ"ל נס טכנולוגיות, ימלא גם את תפקיד נשיא נס ישראל ● גורם הבקיא בשוק שירותי ה-IT המקומי מסביר את הפרישה: "אנשי סיטי ציפו כי נס תייצר ערך - וזה לא קרה" ● כמה תרחישים צפויים בעקבות עזיבת קוטק: הסביר ביותר הוא, כי משה דוד - שמונה לפני חודש למנהל מערך פתרונות הליבה, ימונה לנשיא ● תרחיש אחר הוא שלא ימונה מחליף לקוטק - וכל יחידת רווח והפסד בנס ישראל תדווח ישירות לשגב, מנכ"ל נס העולמית

אפי קוטק, נשיא נס ישראל, פורש מהחברה לאחר חמש שנים בתפקיד ו-14 שנים בנס – כך הודיעה היום (א') החברה. עופר שגב, מנכ"ל נס טכנולוגיות העולמית, ימלא גם את תפקיד נשיא נס ישראל. קוטק יישאר ב-נס בחודשים הקרובים ויסייע לשגב בתהליך החפיפה.

קוטק החל את עבודתו בנס ישראל עם היווסדה, בשנת 1999, כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחטיבת האינטגרציה והתקשורת. לאחר מכן קודם לסמנכ"ל בכיר ומנהל קבוצת התשתיות והטכנולוגיה. בשנת 2008 מונה לנשיא נס ישראל. לפני הצטרפותו לשורות החברה, שימש קוטק כסמנכ"ל המכירות והשיווק של חברת התוכנה גלעד, אשר נרכשה על ידי נס, וקודם לכן עבד במשך יותר מעשור בחברות טכנולוגיה בארצות הברית ובקנדה.

שגב משמש כמנכ"ל ונשיא נס טכנולוגיות הגלובלית מאפריל 2012. לפני כן, החל מאפריל 2007, שימש כסמנכ"ל הכספים של החברה.

ביוני 2011 רכשה CVCI (ר"ת Citi Venture Capital International) – קרן השקעות פרטית גלובלית מקבוצת סיטי (Citi), את נס טכנולוגיות תמורת כ-307 מליון דולרים. בעלי המניות של נס קיבלו 7.75 דולרים למניה במזומן לכל מניה רגילה שברשותם, מחיר המהווה פרמיה של 17.6% מעל שער הסגירה של מניית החברה בנאסד"ק ביום המסחר שקדם להודעה, או 22.2% מעל לשער הסגירה הממוצע של המניה ב-30 ימי המסחר שקדמו לו.

גורם הבקיא בשוק שירותי ה-IT המקומי אמר לאנשים ומחשבים, כי "כאשר קרן השקעות פרטית רוכשת חברה, היא עושה עליה פעולות השבחה, תוך ציפייה למכור את הנרכשת במחיר כפול לכל הפחות – עד משולש – מהמחיר בו היא נרכשה. אנשי CVCI ציפו כי נס תייצר ערך – וזה לא קרה". לדבריו, "בעוד ששוק ה-IT רשם צמיחה של אחוזים בודדים בשנים האחרונות, הרי שנס ספגה קיטון של אחוזים בודדים באותם השנים. העובדה ששולי הרווח שלה הצטמצמו, הביאה עוד יותר לכך שהיא לא יכלה לצמוח".

תחום נוסף בו לא צלחה נס וקוטק בראשה, אמר הגורם, "היה בהבנת השוק. ראה חברה כמו מטריקס, לדוגמה: היא השכילה להשתנות, לרכוש חברות, להתאים עצמה לשוק. מנגד, נס הייתה עסוקה בלהתמקד פנימה. אפילו כשכבר ביצעה רכישה, זו של גילון – הרכישה נכשלה. כל הנהלת גילון מחוץ לנס, וצוות המכירות שלה צומצם".

עופר שגב, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיותעוד אמר הגורם, כי "קוטק ביצע שלוש פעמים שינויים ארגוניים, וזה לא היה מובן. השינוי הראשון היה חלוקה למגזרים ומינוי מנהלים בהתאם. השינוי השני אירע במרץ של השנה שעברה, אז הוחלט להפריד ברמה הארגונית בין פעילות המגזרים ובין פעילות התמיכה והשירות ללקוחות. לצורך כך הוקמו שלושה קווי שירות, שתמכו בלקוחות החברה בהתאם לסוג הפרויקטים. לפני כחודש בוצע שינוי ארגוני נוסף – אז אוחדו גופי המכירות של החברה, לאחר שפוצלו שנה קודם לכן. כל השינויים הללו לא שידרו מסר של יציבות, גם כלפי הלקוחות וגם כלפי העובדים".

בנוסף, ציין, "שורת בכירים פרשו מנס בטווח זמנים קצר יחסית: רמי פדלון – סמנכ"ל חטיבת המסחר, התעשייה והשירותים, משה בר שלמה (מב"ש) – סמנכ"ל בכיר ומנהל המגזר הציבורי-בטחוני, יואב צור – סמנכ"ל בכיר וקרן ברקו – מנהלת משאבי אנוש. גל הפרישות הזה לא שידר מסר של יציבות ועסקים כרגיל".

למרות כל הנאמר, סיכם הגורם, "קוטק שרד בתפקיד לא קל – ובתקופה לא קלה".

מי יעמוד בראש נס ישראל?
עם היוודע דבר פרישתו של קוטק, החלו לצוץ מועמדים לתפקיד ומועמדים מטעם עצמם. לאנשים ומחשבים נודע, כי כמה תרחישים צפויים בעקבות עזיבת קוטק. התרחיש הסביר ביותר הוא, כי את קוטק יחליף משה דוד. לפני חודש מונה דוד, בכיר לשעבר באמדוקס (Amdocs), למנהל מערך פתרונות הליבה של החברה ומשנה לנשיא נס ישראל.

התרחיש השני, אף הוא סביר, הוא שלא ימונה מחליף לקוטק – וכל יחידת רווח והפסד בנס ישראל תדווח ישירות לשגב, מנכ"ל נס העולמית.

התרחיש הפחות צפוי, כך לפי גורמים בשוק, הוא שבתוך כמה חודשים יחפשו נשיא לנס ישראל – אולם הוא יגיע מחוץ לשורות החברה. עוד תרחיש בסבירות נמוכה הוא שלתפקיד נס ישראל ימונה גיא דנציג, המשמש כמנהל המכירות הראשי של החברה.

מנס ישראל נמסר בתגובה, כי "לשון ההודעה מדברת בעד עצמה. עופר שגב יישא בשני התפקידים- נשיא נס ישראל ומנכ"ל נס טכנולוגיות".

"אני מודה בשמי ובשם החברה לקוטק על תרומתו לחברה לאורך השנים", מסר עופר שגב, מנכ"ל נס טכנולוגיות. "אפי הוביל במקצוענות ובבטחה את נס ישראל להישגים, באמצעות פיתוח ויישום פרויקטים מורכבים שהיוו את עסקי הליבה של החברה, כמו גם במיקור-חוץ מתקדם של שירותי IT, בהתמקדות בתחום הפיננסי ובזכייה במכרז האסטרטגי להקמת המסלקה הפנסיונית, בהחלטה להקים מוקדי ייצור ופיתוח בנגב ובבניית תשתיות לפתרונות ושירותים חדשניים בעלי ערך ללקוחות".

קוטק אמר, כי "בחמש השנים בהן שימשתי כנשיא נס ישראל ביססה החברה את מעמדה כחברה מובילה ופורצת דרך, שהשכילה לשלב טכנולוגיות וסטנדרטים אשר הביאו ערכים מוספים לחברות מובילות במשק. יחד עם צוות ההנהלה הגענו להישגים מרשימים בפיתוח מוצרים ושירותים ובתרומה לערכים ציוניים של פיתוח הנגב וחינוך הנוער למצוינות טכנולוגית. אני עוזב לאחר שהגשמתי את תוכניותי וברצוני לצאת לדרך חדשה. אני משאיר חברה מצוינת ומובילה טכנולוגית ואנשים נפלאים אשר ימשיכו את דרכי וייקחו את החברה קדימה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד לשעבר

    בחברת IT צריכים להיות אנשי IT מובילים ולא אנשים שלא קשורים למקצוע כגון, אנשי מכירות או רואי חשבון... זו הסיבה שנס היא חברה כושלת

  2. רמי

    אפי הוא אחד המנהלים הטובים שהיו בנס רק חבל שכמו כל המנהלים בנס הוא רק חשב כמה כסף הוא מוציא מהחברה ולא כמה הוא נותן לה ולעובדים שלה.

  3. עא

    מנו את משה דוד מייד למנכ"ל הוא תותח !!

אירועים קרובים