הפנטגון פועל "להכשיר" שימוש במכשירי אפל, סמסונג ובלקברי בכוחות הביטחון של ארצות הברית

משרד ההגנה האמריקני בוחן בימים אלה מכשירים שונים של שלושת החברות במטרה לאפשר שימוש בהם בכוחות הביטחון האמריקניים ולאפשר ליחידות באילו מכשירים לבחור ● מדובר בחלק מתוכנית שהפנטגון הכריז עליה בפברואר, במטרה לאפשר ליחידות להשתמש בטכנולוגיה החדישה ביותר

הפנטגון צפוי להחליט בשבועות הקרובים האם "להכשיר" את השימוש במכשירים הניידים של אפל (Apple), סמסונג (Samsung) ובלקברי (Blackberry) ברשתות של משרד ההגנה, כחלק מהכוונה להטמיע את הטכנולוגיות החדשות ביותר בכוחות הביטחון של ארצות הברית, אמר אתמול (ד') דובר מטעם המשרד.

המהלך הוא חלק מתוכנית עליה הכריז הפנטגון בפברואר במטרה להרחיב את מספר המכשירים הניידים שהיחידות השונות יוכלו לבחור באילו מהם להשתמש.

מספר המשתמשים בטלפונים החכמים ברשתות של משרד ההגנה האמריקני עומד כיום על 600 אלף. רוב מכריע מתוכם – 470 אלף – הם מכשירי בלקברי, אחריהם אפל עם 41 אלף משתמשים ומכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), שמספרם עומד על 8,700. המשרד בוחן בימים אלה האם ניתן להשתמש במכשירים האלה מבחינה ביטחונית וחלקם אף נמצא כבר בפיילוט.

דמיאן פיקארט, דובר מטעם המשרד, אמר שהבדיקה נעשית בשיתוף הסוכנות לאבטחת מערכות מידע של ארצות הברית. לדבריו, אם וכאשר המכשירים יאושרו יפרסם המשרד מדריך ביטחון שדה לשימוש בטכנולוגיות הללו, כך שיחידות הפנטגון יוכלו להזמין את המכשירים מתוך ידיעה שהם בטוחים לשימוש.

"אנחנו עומדים ליצור סביבה שתומכת במגוון מכשירים ומערכות הפעלה, שבמסגרתה ייכללו מכשירי אפל, סמסונג ובלקברי", אמר.

פיקארט ציין ש-"מרכיב חשוב בתוכנית הוא ליצור פתרון שיחול כל המשרד שמקדם את השימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר, כגון טלפונים חכמים וטאבלטים".

על פי הדובר, מכשירי Knox מבוססי האנדרואיד של סמסונג נמצאים בימים אלה בתהליכי בחינה ואישור וההחלטה האם מחלקות המשרד יוכלו להשתמש בהם תתקבל בעוד כשבועיים. באותו פרק זמן צפויה להתקבל החלטה גם בנוגע למספר מכשירי בלקברי. כמו כן, בימים הקרובים עתיד המשרד להתחיל בתהליכים דומים לבדיקת המכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה iOS 6.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים