שמעון הרץ, מנמ"ר פלאפון: "98% מהתקלות באבטחת מידע נובעות מטעויות אנוש ו-2% – מנפילות חומרה"

"פלאפון עובדת קשה על מנת לשפר את אבטחת המידע ומוסיפה עוד ועוד מערכות הגנה, על מנת שהנתונים יהיו מוצפנים", אמר הרץ בהתייחסות עקיפה לתקלה שאירעה באחרונה בשירותי החברה ● הוא אמר ש-"מה שנדרש ממנמ"ר טוב זה להיות מנהל - לא רק עסקים, לא רק טכנולוגיה"

"באירועי אבטחת מידע, 98% מהתקלות הן טעויות אנוש ו-2% הנותרים הם נפילות חומרה. אנחנו עובדים קשה בתחום. זה עולם של מדרגות ואנחנו מוסיפים עוד ועוד מערכות הגנה, על מנת שהנתונים יהיו מוצפנים", כך אמר שמעון הרץ, מנמ"ר פלאפון. הוא אמנם לא דיבר ישירות על התקלה שאירעה בשבוע שעבר ברשת של פלאפון, אולם התייחס בכך אליה בעקיפין.

הרץ אמר את הדברים בפאנל שנערך במסגרת כנס KickOff 2013, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך השבוע במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי הרץ, "תעשיית התקשורת מתכווצת והדבר גורם לנו להתייעל. בין היתר, יישמנו מערכת ERP. יש לנו ענן מרכזי, שמשרת את כל הארגון. אנחנו עובדים יותר במערכות נישה, ומוציאים שירותים ויישומים מה-ERP". הוא ציין ש-"אנחנו עובדים באתרים בסלולר, למכור בשירות עצמי, להוציא את פעילות החברה החוצה, על מנת לשפר ולהנגיש את השירות". הרץ הוסיף שתקציב ה-IT של פלאפון צומצם השנה ב-10% לעומת 2012.

פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro. צילום: קובי קנטורכללית, ציין הרץ, "המנמ"ר צריך להיות מנהל, כזה שמנהל את העובדים, בוחר, מקדם ועושה שינויים. זה מה שנדרש ממנמ"ר טוב – לא רק עסקים, לא רק טכנולוגיה".

"יש הרבה רעב לטכנולוגיה"
פלורה לוין
, שותפה ב-B-Pro, אמרה ש-"אנחנו עובדים עם מנכ"לים של ארגונים פיננסיים, טלקום ופארמה, ורואים הרבה צורך ורעב לטכנולוגיה. אי אפשר לעשות דבר בלי IT. כמו כן, אנחנו רואים תסכול, כי הלקוחות של הארגונים רצים קדימה. האתגר הגדול של סמנכ"לי הטכנולוגיה בארגונים הוא לספק את הרעב הזה, וגם לספק חדשנות טכנולוגית".

היא ציינה ש-"האתגרים התקציביים הם היחידים המונעים חדשנות טכנולוגית".

"הריסון הכלכלי בחברת החשמל כמעט לא משפיע על ה-IT"
יהודה שקורי
, סגן מנמ"ר חברת החשמל, ציין ש-"יש לנו תכנית עבודה רב שנתית. בכל שנה אנחנו בוחנים את התוכנית לשנה הבאה, רואים מה האסטרטגיה ומה התקציב ועושים התאמות".

יהודה שקורי, סגן מנמ"ר חברת החשמללדבריו, "על אף שהחברה נמצאת במצב של ריסון כלכלי, תקציבי ה-IT שלנו כמעט שלא נפגעו".

"חברת החשמל מתעסקת השנה בכמה טכנולוגיות: Big Data, מיחשוב נייד, וירטואליזציה וענן פנים ארגוני. בנוסף, אנחנו תומכים בחברת התקשורת החדשה. בהיבט הסייבר, אנחנו משקיעים רבות בהגנה על תשתיות קריטיות. חברת החשמל נערכת בצורה כוללנית, כלל חברתית, להגן על המערך החשמלי כולו מפני תקיפות עוינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים