אופיר זמיר, VMware: "העולם הולך לדטה סנטרים וירטואליים, מוגדרי תוכנה"

"הדטה סנטרים מתמודדים כיום עם מגמה של גידול בהיקף מערכות האחסון, גידול בכמות השרתים והכפלות של התעבורה", אמר זמיר, מנהל אזורי למערכות הנדסיות בחברה ● לדבריו, "ה-IT מבזבז הרבה זמן על פעולות שחוזרות על עצמן, של ייצור שרתים, ביצוע תצורה ועוד" ● "ניתן למכן את הפעולות האלה ולבצע אותן באופן סטנדרטי", הוסיף

"המגמה הנוכחית של עולם ה-IT היא מעבר לדטה סנטרים וירטואליים, כשהם מוגדרי תוכנה", כך אמר אופיר זמיר, מנהל אזורי למערכות הנדסיות ב-VMware.

זמיר דיבר בכנס שערך היום (ב') הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה בשיתוף עם נט-אפ (NetApp) ישראל. הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, התקיים במלון שרתון בתל אביב והשתתפו בו עשרות לקוחות מהמגזר הפיננסי.

לדברי זמיר, "הדטה סנטרים מתמודדים כיום עם מגמה של גידול בהיקף מערכות האחסון, גידול בכמות השרתים והכפלות של התעבורה. ה-IT מבזבז הרבה זמן על פעולות שחוזרות על עצמן, של ייצור שרתים, ביצוע תצורה ועוד. ניתן למכן את הפעולות האלה ולבצע אותן באופן סטנדרטי".

הוא אמר, כי החברה "שמה לה יעד להתכוונן יותר לעבר ההיבטים העסקיים של הארגון". זמיר ציין מגמות נוספות בהקשר זה: "מעבר לתשתית כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) ותוכנה כשירות (SaaS)".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדבריו, "בימים אלה קורה תהליך מעניין בארצות הברית, שבמסגרתו עוברים חלק מתקציבי המיחשוב מה-IT למנהלי היישומים, שקונים את היישומים בחוץ, אצל Salesforce.com, אמזון (Amazon) או אחרים. מחקרים מעידים שעד 2015, כ-35% מהתקציב ייצרך בדרך זו". הוא אמר, כי "המגמה הזו יוצרת בעיות הלימה".

זמיר ציטט מחקר ששאל את הלקוחות מדוע הם רוצים מיחשוב ענן. 57% מהם ענו, כי הם רוצים זאת בשל המהירות והאג'יליות באספקת שירותים ו-20% – בגלל העלויות והרצון להפוך את ה-IT למשתמשי הקצה לנגיש.

מגמה נוספת שמשפיעה בהקשר זה היא, לדבריו, המעבר המסיבי לשרתי X86. "אלה מהווים כיום 99% מהשרתים בעולם. ההימור שלנו ללכת עליהם לפני עשור הצליח", אמר זמיר. הוא ציין ש-VMware צופה שעד 2015, שרת תקני יהיה עם 30-40 מעבדים ו-1 טרה-בייט זיכרון, בעל צפיפות גדולה.

"עוד מגמה שחווה השוק היא וירטואליזציה לכל היישומים, גם ל-Big Data", הוסיף. "יש לנו תשתיות שעונות להכול – למערכות ה-ERP וה-CRM, למערכות הקריטיות. הסיבה לכך אינה קונסולידציה אלא נוחות ופשטות עם תקניות. הלקוחות בשלים לכך וחשים ביטחון". כמו כן, ציין זמיר, "יש מעבר מהתקנים פיזיים לווירטואליים. זה חוסך כסף ללקוחות, למשל בעולם ה-DR".

הוא אמר ש-"האתגר נמצא ברמה הניהולית. ב-2008 היו 30% מהשרתים בעולם וירטואליים. כיום 60% מהם – ובארץ 80% – כאלה ובעתיד יותר מ-90% מהשרתים יהיו וירטואליים. לוקחות שלוש דקות לייצר שרת חדש, אבל הפעולות סביב – ניהול, DR, הקצאות – אורכות זמן רב. אנחנו רוצים לייצר דטה סנטר שלם בדקות". לשם כך, אמר זמיר, פיתחה VMware את תפיסת הדטה סנטר הווירטואלי. "במסגרת זו בנינו, בפרק זמן קצר, משאב לוגי שכולל את כל משאבי הדטה סנטר", אמר.

זמיר ציין, כי התפיסה של דטה סנטר מוגדר תוכנה (Software Defined Data Center) מובלת על ידי ספקיות ה-IT הבולטות, ו-VMware ביניהן.

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטורהוא סיכם באמרו, כי "נכניס מיכון מובנה מראש לתשתיות, נגדיל את הזמינות – מחמש דקות לעשרות שניות – והניהול יהיה קל יותר. נרד מהחלוקה המיחשובית כיום של עמודים וטורים ונבנה תשתית אחת. הדטה סנטר הזה יכיל מיחשוב, אחסון רישות ואבטחה. הוא יהיה מופשט, לוגי ויקצה שירותים באופן ממוכן וגמיש. נחלק אותו לדטה סנטרים וירטואליים, שיהיו מעין ארונות. המטרה היא ליצור שירות עצמי, החלמה עצמית וכשתהיה תקלה – לתקן לבד ובמהירות. ה-VDC יטפל בהקצאות שירותים, תפעול, טיפול בהיבט העסקי וחיוב על השירותים. הארכיטקטורה שאנחנו הולכים עימה לענן היא תשתיות מוגדרות תוכנה. אנחנו מספקים יכולות לניהול, להקצאת השירות ולעלויות".

"חלק ממערכות המידע הפיננסיות ישנות"
רענן ביבר
, מנכ"ל VMware ישראל, אמר ש-"יש הרבה אתגרי מיחשוב במגזר הפיננסי, המתאפיין בהיותו ותיק עם מערכות לגאסי. מערכות המידע הפיננסיות לא נוצרו אתמול ולא שלשום. בחלקן יש שורות קוד רבות שנים".

לדבריו, "המשותף לכל המערכות הוא היותן סופר-מורכבות, עתירות ביצועים וכן מרובות שרתים וממשקים – לסוויפט, לסליקה למערכות בינלאומיות ולמערכות עסקיות של לקוחות פרטיים וארגוניים".

"הביטים הם מקור החיות של הבנק ואנחנו נדרשים להמציא להם מערכות מיטביות, שהולמות לרגולציה ולאבטחת מידע", אמר ביבר. "שרתי המערכות הבנקאיות הם קריטיים וברובם וירטואליים. אצל אחד הלקוחות שלנו במגזר יש שרת שרץ כבר 2,200 ימים רצוף. הווירטואליזציה בשלה למערכות אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים