פיני כהן, STKI: "יש לממש את תפיסת Devops, לפיה האג'יליות שבפיתוח עוברת לתפעול ולייצור"

הצורך במימוש התפיסה הזאת נובע מההבדלים הקיימים בין מחלקות הפיתוח למחלקות התפעול והייצור בארגונים, אמר כהן, סגן נשיא בכיר בחברה ● לדבריו, "תפיסת Devops יכולה לייעל את עבודת המיחשוב גם בעולמות התפעול והייצור" ● הוא עמד על ההבדל בהקשר זה בין ארגוני אנטרפרייז לחברות אינטרנט ואמר, כי בעתיד "יעתיקו" מערכי IT בארגוני אנטרפרייז את העבודה של מחלקות המיחשוב שלהן

פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI

"קיימים הבדלים בין מחלקות הפיתוח מחד והתפעול והייצור מאידך, שהם שמרנים ולכאורה 'מעכבים' את זמן ההגעה לשוק. המענה לכך הוא במימוש של תפיסת Devops, לפיה האג'יליות שקיימת בפיתוח עוברת לתפעול ולייצור. התפיסה הזו יכולה לייעל את עבודת המיחשוב גם בעולמות התפעול והייצור", כך אמר פיני כהן, סגן נשיא בכיר ב-STKI.

כהן דיבר בפתח כנס Virtualization 2012, שנערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי כהן, "מחלקות הפיתוח בארגונים עובדות כבר כמה שנים בתפיסה האג'ילית – זריזה, גמישה ומסתגלת במהירות לשינויים – על מנת לבנות דברים מהר. האג'יליות שקיימת בפיתוח עוברת לתפעול ולייצור. היא מביאה לכך שהיישומים נבנים מהר יותר וניתן לערוך באמצעותה שינויים בייצור תוך כדי שהיא פועלת בחלקה. יש שינוי תוך כדי תנועה".

"כלי Devops, דוגמת Chef, מבצעים מיכון מלא", ציין. "כך, התפיסה מאפשרת להתקדם בגרסאות ביתר קלות, לחזור אחורה במהירות, בלחיצת כפתור – מה שמביא לביטחון רב יותר".

"בהרבה מובנים", אמר כהן, "תפיסת Devops ומיחשוב ענן פנימי הולכים יחדיו, משום שענן פנימי מביא ליעילות גבוהה יותר ולצמצום זמני סבב בפיתוח הגרסאות הבאות".

לדבריו, "חברות האינטרנט עושות במחלקות ה-IT שלהן דברים בצורה שונה מאשר מחלקות ה-IT בארגוני אנטרפרייז. אנחנו, ארגוני האנטרפרייז, לא יודעים ולא יכולים כיום לעשות את מה שהן עושות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא הביא כדוגמה את הרשת החברתית Pinterest, שיש לה 18 מיליון משתמשים, 410 טרה בייט נפח אחסון וגידול שנתי של פי עשרה. למרות זאת, ציין, כמות אנשי ה-IT שלהם עומדת רק על תריסר. "הסיבה לכך היא שהרשת הזאת עובדת על הענן של אמזון (Amazon), חוסכת בהפעלת שרתים בשעות מסוימות ופועלת אג'ילית. לו זו הייתה מחלקת IT בארגון אנטרפרייז, כמות העובדים הנדרשת לתפעול שכזה הייתה גדולה בהרבה". דוגמה נוספת אותה ציין כהן היא אינסטגרם (Instagram), שמספר המשתמשים שלה גדל במיליון בתוך 10 ימים "ולמרות זאת, יש לה מעט מאוד עובדי סיסטם".

"הפילוסופיה של חברות האינטרנט היא פשטות תפעולית וקל להן לעשות זאת, כי יש להן משימה אחת, תהליך עסקי אחד", אמר. "הן עושות שימוש בטכנולוגיות חדשות. לעומת זאת, ארגוני אנטרפרייז מתעסקים בדברים קטנים רבים, ויש להם מערכות מורשת, לגאסי (Legacy)".

כהן צופה, כי בעתיד "יעתיקו" מערכי IT בארגוני אנטרפרייז את העבודה של מחלקות המיחשוב של חברות האינטרנט, שנעזרות בטכנולוגיית Hadoop ו-No SQL.

הוא סיכם באמרו, כי "על מנת לפעול טוב יותר בעולם משתנה, ארגוני IT נדרשים לפעול עם מיכון וסטנדרטיזציה. עובדי IT עושים שלושה דברים: טיפול בתקלות, טיפול בדברים ספציפיים, ודברים רוחביים. ככל שזמנם יושקע בדברים רוחביים ומהותיים ופחות בספציפיים, כך יהיה להם מערך IT יותר סטנדרטי, יותר ממוכן, יותר ממומש על בסיס תפיסת Devops – בתהליכים שפעם קראנו להם SOA".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    יש לציין שתוכנית Agile מתקיימת אך ורק במצבים של בניית אב-טיפוס, בפעילויות ייצור (תפעול ומכירה) בתוכנית Devops התהליך הרצוי: - חלוקת משימה כוללת למשימות צוותי בנייה קטנים - כל צוות ייחודי ומתמחה במשימה מסוג מסוים - כל משימה מבוצעת בתוכנית Agile - ניתן ליישם זאת מכל נקודה בטכנולוגיית מחשוב ענן .. אמיר סרנגה M.B.A מנהל עסקים

אירועים קרובים