מנפרד רייטנר, נט-אפ: "המידע יגדל עד 2015 ב-800% – והמענה לכך הוא תשתיות אג'יליות"

"התשתיות האג'יליות הן זריזות, גמישות ומסתגלות לבצע שינוי במהירות", אמר רייטנר, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל החברה לאזור EMEA ● לדבריו, הלחצים על המנמ"רים ועל מנהלי התשתיות שמתחתיהם הופכים את העבודה לקשה עד בלתי אפשרית, והתשתיות האג'יליות הן הפתרון לכך

מנפרד רייטנר, מנכ"ל נט-אפ לאזור EMEA וסגן נשיא בכיר בחברה. צילום: קובי קנטור

"חברת המחקר גרטנר (Gartner) מעריכה שכמות המידע בארגונים תצמח בין השנים 2010-2015 ב-800%. לגידול עצום שכזה אין כל מענה פרט לתשתיות מידע אג'יליות – זריזות, גמישות ומסתגלות לבצע שינוי במהירות", כך אמר מנפרד רייטנר, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל נט-אפ (NetApp) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

רייטנר היה דובר המפתח בכנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם וילה בגני התערוכה בתל אביב, והנחתה אותו מיכל הוד-פלג, סמנכ"לית השיווק של נט-אפ ישראל.

לדברי רייטנר, הלחצים על המנמ"רים ועל מנהלי התשתיות שמתחתיהם הופכים את העבודה לקשה עד בלתי אפשרית. "הציפיות של דרג ההנהלה מה-IT הן בלתי רגילות, הצורך לספק יותר שירותים עסקיים מבוססי IT הולך וגדל, התקציבים קטנים או נשארים שטוחים כשהיו, נדרשת מהירות עסקית רבה יותר ומעל הכול יש כלכלה איטית", אמר.

"המענה למצב קשה זה הוא תשתית מידע אג'ילית. זהו הדור הבא של התשתיות, ועימו אנחנו מספקים ללקוחות הארגוניים יכולת גידול והתאמה מודולרית של האחסון, יעילות בהקצאות האחסון, ניהול ותפעול פשוטים ובקיצור – מתן שקט נפשי ללקוח", אמר.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בדבריו תיאר רייטנר את שלבי התפתחות עולם האחסון בשני העשורים האחרונים, לרבות NAS, אחסון אחוד ו-וירטואליזציה. "כעת, עולם האחסון מצוי בשלב הרביעי שלו – האג'יליות. המטרה היא לטפל בכמויות גדולות יותר של מידע בלי להגדיל את ההוצאות התפעוליות הכרוכות בכך. הדגש הוא על ניהול כלל המידע והקצאתו באופן חכם, כשמעל הכול מרחף ענן של יעילות", אמר.

נט-אפ, ציין רייטנר, הוקמה ב-1992, ובשנה שעברה עמד המחזור שלה על 5.1 מיליארד דולרים – נתון שמשקף צמיחה של יותר מכפליים בתוך חמש שנים. היא מונה יותר מ-11 אלף עובדים ויש לה יותר מ-150 סניפים ברחבי העולם. כמו כן, בשנה שעברה דורגה החברה על ידי המגזין פורצ'ן (Fortune) במקום החמישי בדירוג המקומות הטובים ביותר לעבוד בהם.

נתון של המגזין פורבס (Forbes) אותו ציטט רייטנר מצביע על כך שמתוך 100 החברות אותן הגדיר העיתון כחדשניות ביותר בעולם, 85% מבוססות מערכות אחסון של נט-אפ. "אנחנו מספקים לארגונים בכל הגדלים את היכולת להיות תחרותיים יותר, בעזרת תשתיות אחסון דינמיות", אמר. "אנחנו מאפשרים ללקוחותינו להיות חדשניים יותר, יצירתיים יותר, ובעיקר לא להשקיע יותר מדי באחסון, כי הכול נעשה בצורה ממוכנת ויעילה".

דיוויד גינג'ל, מנהל שיווק לאזור EMEA בנט-אפ. צילום: קובי קנטורהוא הביא כדוגמה את חברת תומפסון-רויטרס (Thompson-Reuters) ואמר, כי הוטמעו בה תשתיות של נט-אפ, ובשל כך היא השיגה יכולת לקבל, להפיץ ולשנע מידע במהירות רבה בעשרות אחוזים מבעבר. "התשתיות שלנו עזרו להם לספק שירותי מחקר מהר וזול יותר. הם קיבלו תשתיות אג'יליות". הוסיף רייטנר. הוא ציין את פרויקט הענק הבינלאומי CERN, מאיץ החלקיקים בשווייץ, "שמערכות האחסון שלו מבוססות נט-אפ ומטפלות בשינוע מידע בנפח של יותר מ-20 פטה-בייט".

"המיחשוב הופך למניע את העסק"
דיוויד גינג'ל
, מנהל שיווק לאזור EMEA בנט-אפ, אמר ש-"המיחשוב עובר שינוי – מתמיכה בתהליכים עסקיים הוא הופך לזה שמניע את העסק, הוא מרכזי יותר".

גינג'ל תיאר ממצאים של מחקר שנערך בקרב 1,400 מנכ"לים וסמנכ"לים (דרג ה-"C", כלל הסמנכ"לים, אולם ללא המנמ"רים) בארגונים באזור EMEA, שבחן את סדרי העדיפות שלהם ואת ציפיותיהם מה-IT הארגוני. מהמחקר עולה, כי שתי הציפיות החשובות הן היכולת לספק מהירות והיכולת להביא ערך לנתונים.

"רק אחד מחמישה מנהלים חש שה-IT מגיב מספיק טוב ומהיר לצרכים העסקיים בארגון", אמר. "לשאלה מה יביא לשינוי חיובי ב-IT השיבו 71% מהם, כי המעבר לענן ופרויקטי וירטואליזציה הם שיעשו זאת.

"כיום אנחנו מדברים על פטה-בייט. לא ירחק היום וידברו על אקסה-בייט", אמר גינג'ל. האתגר הגדול ביותר הוא ניהול הכמויות העצומות של המידע לצד ביצועים מהירים ויעילים יותר, בלי הפרעות תפעוליות". לדבריו, "המעבר למיחשוב ענן דורש תשתיות נתונים אג'יליות. תשתיות שכאלה כוללות כמה רכיבים: היכולת להגדיל את ההיבטים העסקיים בארגון, היכולת להגיב מהר יותר ולהשפיע יותר, הצורך שלא תהיה הפרעה להיבטים התפעוליים, כדי שנוכל להחליף גלגלים בכלי רכב שנוסע 90 קמ"ש, ואחסון מבוסס תבונה, שמספק יעילות וניהול נכון".

גינג'ל סיים בציינו, כי "הסמנכ"לים בארגונים לא מבינים את הערכים המוספים הנובעים מתשתיות נתונים אג'יליות. הם רואים רק את עלויות האחסון ולא את התועלות העסקיות הנובעות ממנו ואת ההשלכות שלהן על עולמות IT אחרים, למשל היכולת לספק יישומים בעלות מופחתת, של 20%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים