הבהלה ל-Big Data: משאב הטבע החדש שהולך וגדל

ה-Big Data כולל מרבצים עצומים של מידע עסקי, שמחכים לכרייה, ניתוח והסקת מסקנות לגבי התנהלות הארגון ואיך הוא ישיג את מטרותיו - כך עולה מכנס IOD2012 שעורכת יבמ בלאס-ווגאס ● אחרי עשרות שנים של עבודה סיזיפית מול מסדי נתונים, כלים להפקת דו"חות וניסיון להתקבל כ-"שווים בין שווים" עם מקבלי ההחלטות הבכירים בארגון, ההרגשה היא ש-Analytics הפך להיות הדבר הכי קול וש-Big Data הוא המקום הנכון הבא, שכולם רוצים להיות בו

23/10/2012 12:29

יבמ (IBM) יש כיום את הפורטפוליו הגדול בעולם של מוצרי תוכנה לעבודה עם Big Data ו-Analytics, ויש לנו גם את החומרה הטובה ביותר והמתאימה ביותר כדי לעשות את זה", כך הכריז סטיב מילס, סגן הנשיא הבכיר של יבמ ומנהל קבוצת המערכות והתוכנה של החברה. הוא אמר את הדברים בכנס Information On Demand 2012 (תג: ibmiod#) של הענק הכחול, שנפתח אתמול (ב') בלאס ווגאס ויינעל ביום ה'.

את עשרות אולמות האירועים של מלון מנדליי ביי, שמשמשים את כנס IOD2012, פקדו אתמול כ-12 אלף מומחי Analytics ו-Big Data שהגיעו מאלפי ארגוני ענק בכל רחבי העולם. אחרי עשרות שנים של עבודה סיזיפית מול מסדי נתונים, כלים להפקת דו"חות וניסיון להתקבל כ-"שווים בין שווים" יחד עם מקבלי ההחלטות הבכירים בארגון, ההרגשה היא ש-Analytics הפך סוף סוף להיות הדבר הכי קול בסביבה וש-Big Data הוא המקום הנכון הבא, שכולם רוצים להיות בו.

ההתייחסות להררי המידע הבלתי ממופה שסובבים אותנו ורק מחכים לפענוח וניתוח היא כמו למשאב טבע חדש שהתגלה רק עכשיו. מרבצים עצומים של מידע עסקי, שהולכים וגדלים ללא הפסקה, שמחכים לכרייה, ניתוח והסקת מסקנות אופרטיביות לגבי התנהלות הארגון ואיך הוא ישיג את מטרותיו העסקיות.

יבמ בחרה את הסלוגן הקליט "Think Big" לזה שיילווה את כל פרסומי הכנס הרשמיים. ואכן, ההרגשה בין מקצועני ה-Analytics כאן היא שהם באמת מתעסקים ב-"דבר הגדול הבא". התחזית האחרונה של חברת הייעוץ גרטנר (Gartner) צופה, כי השקעות הארגונים ב-Big Data יגדלו מ-27 מיליארד דולרים השנה ל-55 מיליארד ב-2016, ואולמות הכנס גדושים במנהלי מחשוב של ענקיות עולמיות בתחומי התקשורת, ה-Retail, האנרגיה ושירותי הבריאות. לכולן כבר יש כיום אין סוף מידע שכבר אפשר לנתח, וכמויות המידע האלה גדלות בקצב של 60% בכל שנה.

"הרעיונות של ה-Big Data לא באמת חדשים", הסביר מילס. "זו העלות של לעשות דברים עם המידע, שירדה באופן משמעותי והפכה את הרעיונות האלה לישימים. מחירי מיחשוב הענן ושירותי האחסון והתקשורת ירדו בצורה כה משמעותית עד שארגונים יכולים כיום באמת לנתח את המידע שלהם. עלות הטכנולוגיה לפני 10 שנים לא אפשרה לזה לקרות. כיום אנחנו יכולים לאפשר ללקוח לרכוש פתרון שייתן לו את תוצאות המידע שהוא צריך בדיוק, שיסייע לו לעמוד ביעדים העסקיים שלו".

שותפות לקראת האתגר הגדול
במליאת הפתיחה החגיגית של הכנס בחרה יבמ להציג שני מנהלי מיחשוב שמייצגים את סגמנט האנרגיה (Conoco Phillips) וסגמנט הבריאות (חברת Premier). תחום חיפושי הנפט ותחום הבריאות הציבורית מחייבים עבודה עם אינסוף נתונים, ומי שיידע לנצל את המידע בצורה הטובה ביותר יוכל להשיג יתרון משמעותי. מנהלי המיחשוב הציגו דוגמאות לשימוש ב-Big Data וב-Analytics, החל מניתוחי מידע המאפשרים להשיג סיכויים טובים יותר בקידוח הבא מול חופי אלסקה או כאלה המאפשרים להוריד את כמות האנשים שלוקים בדלקות תוך כדי אשפוז בבית החולים.

הקהל הגיב בהתלהבות רבה לסיפורי ההצלחה של ה-Big Data. ככלל, יבמ עשתה מאמץ כביר להביא ללאס ווגאס מאות מומחי Analytics ו-Big Data, לקוחות ושותפים שלה. כולם מראים מה עשו השנה בתחום ומשתפים בידע החדש. ההרגשה היא של שותפות לקראת האתגר הגדול, וכולם יודעים שזוהי רק ההתחלה.

יבמ צריכה להציג גם את החומרה
מעבר לפורטפוליו התוכנה האדיר שהרכיבה יבמ, היא צריכה להציע ללקוחותיה גם את החומרה הטובה ביותר, כזו שתשאיר אותם בבית ולא תגרום להם לחפש פתרונות חומרה אצל המתחרים. פתרונות חומרה שיובילו אותם אחר כך גם לרכישת פתרונות תוכנה.

הדרישה כאן היא לשרתים שיוכלו להריץ את המודלים של אנשי ה-Analytics על הררי הנתונים שלהם ועדיין לספק תשובה תוך שבריר שנייה. כדי להציג את תשובת החומרה החדשה שלהם, בחרו אנשי השיווק של הענק הכחול לעלות אל הבימה, בטקס שלא היה מבייש את הכתרת הנשיא הבא של ארצות הברית את נשק יום הדין של שירותי ה-Big Data: שרת ה-PureData .

רוברט לה בלנק, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה של יבמ, שהנחה את מליאת הפתיחה, סיפר לאלפי הנוכחים, כי לפני כמה ימים, כאשר חשפה יבמ את השרת החדש בסינגפור, הצטבר תור ארוך של מעריצים שרצו להצטלם עם השרת האלגנטי. ממש כאילו היה מדובר ב-iPhone 5. כן, פתאום גם החומרה של ה-Big Data נחשבת למשהו קול. גם בקרב קהל הכנס התקבל השרת החדש בתשואות, כאשר הוסע למרכז הבמה מלווה במוזיקה של איצטדיוני רוק ואפקטים של תאורה. לקוחות יבמ שישבו בקהל מלמלו משהו כמו Oracle Exadata ונראה, כי התשובה החדשה של יבמ לאורקל (Oracle) מילאה את אלפי המשתמשים הנאמנים של הענק הכחול בגאווה רבה.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים