קרב הענקיות: אפל וסמסונג לא הצליחו להגיע לפשרה; המושבעים יאלצו להכריע

12 מושבעים יאלצו כעת לענות על השאלה, האם הטלפונים החכמים של סמסונג מהווים הפרת פטנטים של אפל? ● זאת, לאחר שניסיונות גישור נוספים בין שתי הענקיות לא נשאו פרי ● למרות שהשופטת הכריזה כי היא חשה "אופטימיות פתולוגית" באשר לאפשרות ששתי החברות תגענה להסכם, ואף הנחתה את נציגיהן לנסות ולפתור את חילוקי הדעות בעצמם, נראה כעת שהאפשרות הזו ירדה מן הפרק

אפל (Apple) וסמסונג (Samsung) הודיעו אמש (א') לבית המשפט, כי לא הצליחו לצמצם את כמות הטענות ההדדיות ולהגיע להסכם כלשהו – מה שמגביר את הסבירות ש-12 המושבעים יאלצו להכריע בסוגיה הטעונה: האם הטלפונים החכמים של סמסונג מהווים הפרת פטנטים של אפל?

"האם יש עסקה שניתן להגיע אליה מחוץ לכותלי בית המשפט", שאלה השופטת הפדרלית לוסי קוה את פרקליטי שני הצדדים מוקדם יותר השבוע, וציינה כי היא מצפה למשא ומתן פתוח בין שתי החברות, בטרם יתכנס חבר המושבעים לדון בפסק הדין. למרות שהשופטת קוה הכריזה כי היא חשה "אופטימיות פתולוגית" באשר לאפשרות ששתי הענקיות תגענה להסכם, ואף הנחתה את נציגי שתי החברות לנסות ולפתור את חילוקי הדעות ביניהם, נראה כעת שהאפשרות הזו ירדה מן הפרק.

בטרם שלחה השופטת את הצדדים לדיוני פשרה, היא הדגישה שחבר המושבעים עלול לקנוס את שתי החברות, ולכן יהיה זה עדיף לכולם אילו יצליחו השתיים להגיע להסכם בעצמן. "אני רואה סיכון עבור שתי החברות", אמרה השופטת קוה.

"הצדדים נפגשו ודנו במטרה לצמצם את הסכסוך, אולם לא הצליחו להתקדם", מסרו אפל וסמסונג בהודעה משותפת שפורסמה בסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg). השתיים סירבו להגיב מעבר לכך.

שתי ענקיות האלקטרוניקה, שמוכרות ביחד יותר ממחצית מהטלפונים החכמים שנמכרים ברחבי העולם, מנהלות קרבות משפטיים במדינות רבות, במסגרת המערכה על השוק של המכשירים הניידים – אחד השווקים הלוהטים ביותר בעולם כיום.

על כף המאזניים מוטל משקל רב: מבחינתה של אפל, הפסד במשפט עלול למוטט את האסטרטגיה המשפטית הבינלאומית שלה, שבאמצעותה היא מנסה להילחם בבתי משפט במדינות רבות ברחבי העולם מול המכשירים המתחרים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). לעומת זאת, סמסונג מסתכנת בצווים שיאסרו על השיווק של מכשירי גלקסי (Galaxy) המצליחים מתוצרתה – טלפונים חכמים ומחשבי לוח – ברבות ממדינות העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים