בקרוב בישראל: שירות Street View של גוגל

צוות שרי ממשלה קבע שלשום, כי יימשך שיתוף הפעולה עם ענקית החיפוש במטרה להפעיל את השירות בארץ בהקדם האפשרי ● עם זאת, הדגיש צוות השרים, כי אתרים רגישים לא יצולמו ● למרות האישור העקרוני, גוגל עדיין לא פנתה לקבלת אישור להקמת מאגר המידע ממשרד המשפטים, שדורש שהשירות יפעל בישראל במגבלות חוק הגנת הפרטיות

צוות שרים בראשותו של דן מרידור החליט השבוע, כי יימשך שיתוף הפעולה עם גוגל (Google) במטרה להפעיל את שירות Street View בישראל בהקדם האפשרי, כך לפי הודעה משרד ראש הממשלה. צוות השרים קיים שלשום (ב') דיון בהיבטים השונים של שירות Street View של גוגל, ואנשי מקצוע הציגו בפניו את ההשלכות בתחום הגנת הפרטיות והיבטים של ביטחון הציבור וביטחון פנים, ובמקביל גם את היתרונות בתחומי התדמית והתיירות.

צוות השרים הנחה את גורמי המקצוע לפעול להגנה על אינטרסים ציבוריים חיוניים הנובעים מהפרויקט החדשני, ועל פי סיכום שאליו הגיעה גוגל עם הממשלה ושירותי הביטחון, מצלמות החברה לא יצלמו אתרים רגישים בארץ.

מזה זמן רב נשמעות ביקורות על כך ששירות Street View פוגע בפרטיות של אנשים, אבל הרחבת שירותי המיפוי בישראל מעוררת דאגות שטרוריסטים ישתמשו במידע המפורט כדי לבצע פיגועים, ותסכן בכך את הציבור.

לאחר האישור העקרוני, גוגל צריכה לפנות למשרד המשפטים כדי לקבל אישור להקמת מאגר המידע, אך ככל הידוע היא עדיין לא עשתה זאת. יצוין, כי על פי החוק בישראל, יש לדווח לציבור על פעילויות מסוג זה לפני קיומן, כדי שמי שרוצה להימנע מצילומו יוכל לפנות לגוגל ולדרוש את הסרת תמונתו.

גם היבטי האבטחה הם סוגיות שצריך לטפל בהן, במיוחד אתרים רגישים, כמו אזורים שבקרבת מגורי ראש הממשלה או הנשיא, אמר סא"ל (במיל') מרדכי קידר, איש אמ"ן לשעבר, לסוכנות הידיעות AP. "כבר יש לנו בעיות עם שירות Google Earth, שחושף מתקנים שונים", הוא אמר, "ושירות Street View עלול להקל על מתקפות של טרוריסטים במדינה".

גוגל לא הודיעה על התאריך המדויק שבו יופעל השירות בישראל ואף לא ציינה באילו ערים בארץ יתחילו לפעול רכבי השירות. "אנו מעוניינים להציע את יתרונות השירות למשתמשים ברחבי העולם, וכרגע אין לנו שום דבר להודיע בעניין", מסרה גוגל.

לצורך איסוף המידע לשירות Street View, מכוניות של גוגל המצוידות במצלמות נוסעות ברחובות ומצלמות וממפות בניינים ואתרים בתלת-מימד, בזווית ראייה של הולך רגל. בתהליך זה לפעמים מצולמים אנשים פרטיים, ובמקרים מסוימים אף קרה שהמכוניות של גוגל אספו נתונים על רשתות הפועלות סביבן.

עד כה, מופעל שירות Street View של גוגל ב-27 מדינות. בשל היבטי פגיעה בפרטיות, במדינות רבות מטשטש שירות Street View באופן אוטומטי פרטים בתמונה שיכולים לאפשר זיהוי, כמו מספרי רישוי של מכוניות ופרצופים של אנשים. בנוסף, במדינות רבות פנו רשויות החוק לגוגל וביקשו גם להסדיר היבטים שונים הקשורים לטיפול במאגרי הנתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים