מחקר: שירותי קיצור כתובות מאטים את הגלישה באינטרנט

מנתונים של חברת WatchMouse עולה, כי כל לחיצה על קיצור מוסיפה בין 300 אלפיות השנייה לשתי שניות לזמן ההגעה לאתר לעומת כתיבת הכתובת המלאה שלו ● הכתובת המקוצרת של פייסבוק הוסיפה את הזמן הארוך ביותר, בעוד זו של גוגל עלתה הכי מהר

שירותי קיצור הכתובות, שהפופולריות שלהם עלתה מאוד בשנה האחרונה במקביל לעלייה בשימוש בטוויטר (Twitter) ובפייסבוק (Facebook), גורמים להאטה בגלישה באינטרנט – כך עולה מנתונים שפורסמו ב-Mouse in the House, הבלוג הרשמי של WatchMouse – חברה שמתמחה בניטור ביצועים של יישומים ואתרים באינטרנט. החברה עקבה במשך חודש אחר הביצועים של 14 משירותי הקיצור הפופולריים ביותר, מ-bit.ly דרך tinyurl.com ועד ow.ly, כדי לראות כמה זמן גלישה מוסיף כל שירות בכל שימוש בו. המסקנה שאליה היא הגיעה הייתה חד משמעית: כל לחיצה על קיצור מוסיפה בין 300 אלפיות השנייה לשתי שניות לזמן ההגעה לאתר לעומת כתיבת הכתובת המלאה שלו.

הזמן שמוסיף כל שירות בנוי מכמה תהליכים, בהם ההתחברות לשירות, מציאת הכתובת האמיתית שעומדת מאחורי הכתובת המקוצרת וההתחברות בפועל לאתר. כל תהליך כזה מוסיף זמן מה להעלאת האתר המבוקש ומשפיע על חוויית הגלישה.

לפי הנתונים שהוצגו בבלוג, הכתובת המקוצרת של פייסבוק, fb.me, הוסיפה את הזמן הארוך ביותר – יותר משתי שניות – ואילו goo.gl, הכתובת המקוצרת של גוגל (Google), עלתה הכי מהר. יצוין, כי גם זמן ההעלאה של מנוע החיפוש המתחרה, בינג (Bing), היה קצר.

עוד עולה מהנתונים, כי bit.ly, משירותי הקיצור הפופולריים ביותר כיום ברשת, מוסיף זמן רב יחסית לעומת חלק מהמתחרים שלו. עם זאת, במקביל, מציע האתר שירותים נוספים, בהם מעקב וניתוח של הלחיצות המתבצעות על הקיצורים. יש לציין, כי אחד היתרונות של שירותי קיצור הכתובות הוא בתחום האבטחה, שכן אחדים מהם, דוגמת twt.tl, בודקים שהקיצור מוביל לכתובת בטוחה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קיצור כתובות

    זמן ההמתנה הינו זניח לעומת השירות שמקבל הגולש

אירועים קרובים