דו"ח רבעוני: גידול של 35% באתרי גניבת זהויות

מספרם של האתרים החדשים המתחזים ל-PayPal בלבד עמד על 750 מדי יום ● אתרי תיירות, תחבורה ועסקים מובילים ברשימת המפיצים תוכנות זדוניות ● הודו ורוסיה – המדינות שמשגרות הכי הרבה ספאם

גידול דרמטי בכמות אתרי גניבת הזהות (דיוג, phishing) – כך קובע דו"ח איומי האינטרנט לרבעון השלישי של השנה שפרסמה קומטאץ' (Commtouch) הישראלית.

במהלך הרבעון נצפה המשך שימוש במתקפות של נוזקות בזמן אמת, לצד גידול דרמטי באתרי גניבת הזהות, לעומת הרבעון השני השנה. על פי חברת אבטחת המידע הישראלית, הניצול לרעה של אירועים חדשותיים המשיך גם ברבעון השלישי השנה. "משך הזמן החולף בין התרחשות האירוע בפועל להשקת מתקפת התוכנות הזדוניות, יורד באופן יציב כבר שנה תמימה וכעת עומד על 22 שעות בממוצע", נכתב. כך, מתקפות הנוזקות ברבעון השלישי ניצלו לרעה את החדשות על התינוק הבריטי המלכותי ג'ורג', החדשות על המדליף מה-NSA אדוארד סנואודן, ואת מלחמת האזרחים בסוריה.

מספרם של אתרי הפישינג עלה בשיעור דרמטי של 35% ברבעון השלישי. מספרם של האתרים החדשים, המתחזים ל-PayPal בלבד, עמד על 750 מדי יום. גידול קטן, של כ-5%, נצפה במספרם של האתרים הזדוניים הרשומים בבסיס הנתונים של קומטאץ', האוסף כתובות של אתרי אינטרנט מזיקים. אתרים המציעים שירותי תיירות היו בין הפופולריים ביותר בקרב מפיצי התוכנות הזדוניות, ולאחריהם אתרי תחבורה ועסקים. אתרים המציעים השכלה, שדורגו ראשונים ברבעון השני, ירדו למקום השישי.

עוד נתון מעלה כי ברבעון השלישי של 2013 רמות דואר הזבל המשיכו לרדת. הכמות היומית הממוצעת של ספאם ברבעון השלישי עמדה על 69 מיליארד הודעות לעומת 83 מיליארד הודעות ברבעון השני – ירידה של כ-17%. ברבעון השלישי היווה הספאם 70% מכלל הודעות הדוא"ל שנשלחות בעולם.

נושא הספאם הפופולרי ביותר הן פרסומות לתכשירי הרזיה, המהוות 40.2%, שדורג במקום השלישי ברבעון השני. דואר זבל הקשור למניות דורג במקום השני, עם 20% מההודעות – נתון המשקף עלייה לעומת הרבעון השני השנה. ברבעון הקודם הודעות בנושא זה, של תרמיות מסוג "מניות זולות" (penny stock), היו במקום ה-7 עם 4.7% מכלל הודעות הדואר זבל.

על פי הד"ח, הכמות היומית הממוצעת של תוכנות זדוניות המצורפות להודעות דוא"ל נותרה כמעט ללא שינוי בהשוואה לרבעון השני השנה, עם רמה של 2 מיליארד הודעות ליום.

המדינות המזהמות ביותר
הודו ממשיכה להוביל את רשימת המדינות המארחות מחשבי זומבי, המשמשים למשלוח הספאם: ברבעון השלישי של 2013, תת-היבשת ההודית הייתה המדינה שממנה יצאו מתקפות הספאם הרבות ביותר, אם כי שיעורן ירד ב-6% ל-13.2%. רוסיה ספגה כנראה את רוב הפער הזה וטיפסה מהמקום השמיני לשני כמדינה המשגרת ספאם.

מתמודדות חדשות על תואר מדינת הספאם המובילה הן אוקראינה, ערב הסעודית וספרד. זאת, בעוד שארה"ב, סרביה ומקסיקו יצאו מ-"נבחרת" 15 המדינות המובילות.

"הדו"ח מעיד על גידול במורכבות המתקפות הקיברנטיות," אמר ליאור כוכבי, CTO של קומטאץ'. "הקמפיינים שלהם מופנים בעיקר נגד משתמשי הקצה. לכן, על מנת להגן על משתמשיהם, ספקי שירותי האינטרנט, מארחי תיבות הדוא"ל וספקי התכנים חייבים להיות מודעים למגמות אלה ולשפר בהתמדה את הכלים המתמודדים עם עבריינים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים