ארגון ארכיון האינטרנט מציג: התוכנות והמשחקים הקלאסיים בצורתם המקורית – ישירות מהדפדפן

מתגעגעים לפק-מן ו-Pitfall? רוצים לשחר את השימוש ב-VisiCalc? קטגוריה חדשה באתר ארכיון האינטרנט יאפשר לכם לשחזר את החוויה הנוסטלגית בתוכנות ובמשחקים ששינו את פני היסטוריית המיחשוב

ארגון ארכיון האינטרנט (Internet Archive) הוסיף באחרונה אגף חדש לאוסף התוכנות והמשחקים הישנים שהוא שומר: תוכנות היסטוריות. תחת אגף או קטגוריה זו, מציג הארגון תוכנות וגם משחקים שנחשבים לדעתו ככאלו ששינו את פני ההיסטוריה בכל מה שקשור לשימוש במחשבים אישיים.

קטגוריה זו מכילה נכון לעכשיו 27 תוכנות ומשחקים שונים שקשורים לפלטפורמות המיחשוב השונות שלמדנו להכיר לאורך השנים. כך, ניתן למצוא באתר תוכנות עבור Apple IIC וכן ל-Atari 2600 ול-Spectron ZX81, וכלה במשחקים שמיועדים למחשבי ה-PC הראשונים של יבמ (IBM).

כל אחת מהתוכנות זוכה לדף שמתאר את הסיפור שלה והסבר מדוע מדובר בתוכנה חשובה. מרחיקי הלכת יוכלו להפעיל את התוכנה ולצפות בה בדיוק כשם שנראתה בעבר, בדפדפן האינטרנט שלכם. כך, ניתן לחוות שוב את השימוש ב-VisiCalc, אחת מתוכנות הגליון האלקטרוני הפופולריות שהיו בתחילת הדרך, לצד משחקים כמו Pitfall, פק-מן (Pacman) ו-Elite, שמחזירים לחיים את ימי ה-8 ביט.

ההפעלה של היישומים בצורתם הטבעית מתאפשרת באמצעות שימוש אמולטור מיוחד שנקרא JMess – יישום ג'אווה-סקריפט (JavaScript) של Mess. זהו פרויקט קוד פתוח, שנועד לאפשר הרצה של משחקי קונסולות במחשב PC.

אז אם אתם מעוניינים לצלול ולבדוק כיצד נראו תוכנות ומשחקים לפני 30 שנה ויותר, בקרו כאן. רק תיזהרו, הנוסטלגיה ממכרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים