גוגל מרחיבה את השימוש בארנק שלה: תאפשר העברות כספים באמצעות ג'י-מייל

המשלוח אינו כרוך בעלות נוספת למי שיש כסף ב-"ארנק" של גוגל, בעוד שאחרים יוכלו להשתמש בכרטיס אשראי המקושר לחשבון ויחויבו בעמלה של כ-3%

פריצה גדולה. ג'י-מייל

גוגל (Google) החלה לשלוח הזמנות למשתמשים בארצות הברית לנסות את הגרסה החדשה של הארנק שלה, המאפשרת לשלוח כסף באמצעות ג'י-מייל (Gmail). ההזמנות נשלחות למי שהביעו בעבר עניין בבדיקת הארנק המשופר שלה.

ענקית האינטרנט הודיעה בתחילה על תוכניותיה לשלב את הארנק בג'י-מייל בוועידת המפתחים שלה, שהתקיימה בחודש מאי. היא אפשרה את השימוש באופן ויראלי, כלומר מאגר ראשוני של נסיינים קיבלו גישה לשירות המשולב, ורק מי שקיבל מהם אישור יכול להשתמש בו. עתה, נראה כי גוגל מעוניינת לייצר עניין בקרב משתמשים נוספים בשירות התשלומים של שירות הדואר שלה, ומי שמקבלים את ההזמנה של גוגל לשימוש בשירות יכולים לאפשר גם לאחרים את השימוש באמצעות משלוח הודעת דואר.

ההצטרפות לשירות דורשת יותר מידע: אישור זהות על ידי פירוט הכתובת, תאריך הלידה וארבע הספרות האחרונות של מספר הביטוח הלאומי. אם קיבלתם המלצה מאחד הנסיינים, בערך שעה לאחר הזנת המידע המבוקש תראו את כפתור ה-$ כאופציה בפס הודעות בג'י-מייל.

תהליך העברת הכספים מתועד בדף תמיכה של גוגל, והוא פשוט למדי: בעת כתיבת הודעה יש למקם את הסמן בקרבת הסימן "+" ואז יש ללחוץ על סימן ה-"$". בהנחה שהשולח רשום לשירות הארנק של גוגל וגם יש לו כסף, הוא פשוט לצריך לרשום את הסכום ואז להקליק על "Attach", ולשלוח ההודעה עם הכסף. המשלוח אינו כרוך בעלות נוספת למי שיש כסף ב-"ארנק", ולמי שאין כסף בארנק של גוגל, יכולים להשתמש בכרטיס אשראי או כרטיס חיוב המקושר לחשבון – אך העברה מעין זו כרוכה בעמלה של 2.9% מסכום ההעברה, עם מינימום של 0.30 דולרים. מי שמקבלים את הכסף באמצעות השירות יכולים לתבוע אותו עם הצגת הקבלה לאחר שנרשמו לשירות הארנק של גוגל.

אימוץ שירות הארנק של גוגל היה איטי עד כה בשל שפע מתחרים, כמו AT&T, וריזון (Verizon) ו-T-Mobile. מתחרות נוספות הן אפל (Apple), שמקדמת את שירות Passbook, פיי-פאל (PayPal) ו-Square שנכנסו גם הן לתחום התשלומים הסלולריים, וכן גורמים קמעוניים, כמו וול-מארט (Walmart) וטארגט (Target), שמעוניינות להיות מעורבות בפתרונות התשלומים שלהן.

אירועים קרובים