שי רוזן, רילקומרס: "תוך שנתיים ייעלמו כל הטלפונים הלא-חכמים"

"74% מהישראלים צופים, כי הטלפון הבא שלהם יהיה טלפון חכם, משמע שתוך שנה-שנתיים יהיו רק טלפונים חכמים", אמר רוזן - מנהל תחום אסטרטגיה וייעוץ ברילקומרס, בפתיחת כנס Mobility2012 ● לדבריו, "כמות המכשירים הניידים הנכנסים אל אתרי אינטרנט, מכפילה את עצמה מדי שנה ועומדת כיום על 10%" ● אלון עצמון, מנכ"ל iOnRoad, הציג בכנס את היישום שפיתחה החברה, שמסייע לנהגים לנהוג באופן בטוח ביותר בעזרת הטלפון החכם

"התחזיות לפיהן בסוף 2011 יהיו בעולם 5.1 מיליארד טלפונים ניידים, התבררו כשגויות – והנתון עומד על 6 מיליארד. חלקם של הטלפונים החכמים מתוך כלל הניידים, שהיה אמור להיות 30% – עומד במערב אירופה ובארצות הברית על 44%", אמר שי רוזן – מנהל תחום אסטרטגיה וייעוץ ברילקומרס. לדבריו, "74% מהישראלים צופים, כי הטלפון הבא שלהם יהיה טלפון חכם, משמע שתוך שנה-שנתיים יהיו רק טלפונים חכמים".

רוזן פתח את כנס Mobility2012 שנערך היום (א') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים בתחום פיתוח היישומים לרכיבים ניידים בארגונים, והנחה אותו פלי הנמר – יזם ונשיא הקבוצה.

"המהפכה תקרה, על פי חברות המחקר", אמר רוזן, "בשנה הבאה, אז המכשיר הנייד יהיה הראשון לגשת לרשת – יותר מהמחשב נייח. ארגונים קפצו על העגלה ופיתחו משהו לעולם הנייד". הוא הוסיף, כי "כמות המכשירים הניידים הנכנסים אל אתרי אינטרנט, מכפילה את עצמה מדי שנה ועומדת כיום על 10%".

ערוץ המובייל, ציין רוזן, "הוא ערוץ גישה שונה מהאינטרנט. אנשים רוצים לקבל את כל השירותים מהארגון בכל מקום ובכל זמן. האתגרים הניצבים בפני המנמ"רים הם, לספק שירותים רבים לסוגי משתמשים שונים ועם ריבוי מסכים. על המנמ"רים להבין שהעולם הנייד הוא לא 'עוד' יישום".

רוזן הוסיף, כי "ערוץ המובייל הוא בעל צרכים שונים, הוא הופך להיות מורכב וגדל. ערוץ המובייל יהיה בכל המכשירים, בכל המסכים – גם ביישום וגם באתר, כדי להגיע לכל הלקוחות. ארגונים הופכים להיות מרובי מסכים ויהיה להם אתר אינטרנט, אתר טאבלט, וכל יישום יפותח לכל הפלטפורמות".

"איך עושים זאת?", שאל רוזן וענה, "ארגוני ה-IT צריכים להבין ולהיערך לקראת האפשרות שהמובייל הולך להיות ערוץ הגישה העיקרי של לקוחות הארגון. עד כה התייחסנו אליו כאל 'טעימה קטנה'. נדרש לבנות ערוץ יציב ובשל, צריך לברוח מפתרונות 'פלסטר', ולבנות תשתית תומכת בערוץ המובייל".

הוא סיים בציינו, כי רילקומרס מייצגת בישראל את וורקלייט (Worklight) הישראלית, המפתחת כלים לבניית יישומים למכשירים ניידים. יבמ (IBM) רכשה לפני כמה שבועות את וורקלייט, והם ממשיכים לעבוד עימם יחדיו.

יישום בטיחותי מונע תאונות דרכים
אלון עצמון, מנכ"ל iOnRoad, אמר בכנס, כי בשל ריבוי השימוש בטלפונים ניידים במהלך נהיגה, חלה עלייה בכמות תאונות הדרכים. הנתון, ציין, גובה בכמה מחקרים – והוא תקף בעיקר לארה"ב, שם העובד הממוצע נוהג מדי יום כשעתיים וחצי. "הבעיה מספר אחת של השימוש בטלפונים ניידים, היא הסחת הדעת תוך כדי הנהיגה", אמר עצמון, "כ-5,000 נהגים נהרגים מדי שנה בארה"ב בשל שימוש במכשיר הנייד תוך כדי נסיעה".

אלון עצמון, מנכ"ל iOnRoad. צילום: קובי קנטורהוא הציג את יישום החברה: רכיב בטיחות המצוי במצלמה של הטלפון החכם, המוסר נתונים ומתריע בפני הנהג, אם למשל הוא מתקרב לכלי הרכב שלפניו יתר על המידה, או על הופעת רכב משמאלו, ועוד.

היישום, אמר עצמון, "מספק נתונים העוברים היתוך מכל החיישנים השונים ומספק לנהג תמונת מצב מלאה על מיקומו בכביש לעומת כלי רכב אחרים. הדבר נעשה בין השאר תוך שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה (Augmented Reality)". הוא ציין, כי היישום נעשה תוך שיתוף פעולה של החברה עם קוואלקום (Qualcomm), סמסונג (Samsung) וגוגל (Google), וכי עד היום כבר בוצעו חצי מיליון הורדות של היישום.

"לקחנו את הילד הבעייתי של הכיתה והפכנו אותו לשומר", סיכם עצמון, "אנו חותכים את החבל של שרשרת ההפצה לרכיבי בטיחות למכוניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים