השיווק מתחיל בך: כיצד לקדם את ה-IT בארגון

בארגונים מסחריים וציבוריים רבים מתקשה גוף מערכות המידע לבסס מעמדו כעמוד תווך מרכזי להצלחת הארגון ● איך בכל זאת עושים את זה?

לגוף מערכות המידע בארגון יש חשיבות רבה בשל יכולתו לאפשר לחטיבות הארגון לבצע את ייעודן ביעילות. אולם בארגונים מסחריים וציבוריים רבים, להם קשת פעילות ענפה ומורכבת, מתקשה גוף מערכות המידע לבסס מעמדו כעמוד תווך מרכזי להצלחת הארגון. כיצד ניתן לקדם את מערך ה-IT בארגון ולמצב אותו בתור בר השפעה על מעגל מקבלי ההחלטות בארגון ומחוצה לו?

האדם שמאחורי המכונה
אבן היסוד לקידום מערך ה-IT אינה נעוצה בטכנולוגיה, אלא דווקא בגורם האנושי. על אף שבעידן המידע עומדים לרשותנו כלי תקשורת רבים, החל מדואר אלקטרוני וכלה במסרונים, אין תחליף לקשר הבין-אישי. על כן חשוב להשקיע זמן ניכר משעות העבודה לפגישות וקיום דיאלוגים עם גורמים שונים בארגון – המנהלים, העמיתים והמנהלים של העמיתים.

על מנת שאותן פגישות תהיינה מוצלחות ותקדמנה את מטרות גוף ה-IT, חשוב ללמוד את סגנונות התקשורת של אנשי ההנהלה (שורה תחתונה / רגשנית / הרחבה בפרטים וכדומה) ולתקשר איתם "בשפתם". מחקרים פסיכולוגיים רבים מצאו, שדמיון מוביל לחיבה ולהערכה, ולכן מנהל אשר נחשף למסרים שנאמרים באופן שתואם לאופיו יטה יותר להפנים אותם ולהסכים איתם.

אסטרטגיה זו לא מילה גסה
מובן שדיאלוגים בלבד לא יוכלו להוות הבסיס לשכנוע. כפי שמערכות המידע נבנות על סמך בדיקה מעמיקה וחשיבה תחילה, כך צריך לפעול גם ברמה השיווקית. על גוף מערכות המידע לבנות אסטרטגיה שיווקית מבוססת ומוקפדת, על בסיס מודל SWOT (ר"ת Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) או אחר, ורצוי שהאסטרטגיה תותאם למנועי הצמיחה של הארגון ולחזון של המנכ"ל.

נוסף לכך, מצגת ועלון פרסומי, שמציגים את פעילות ה-IT, יכולים לשמש את החטיבה מול ההנהלה, העמיתים והעובדים בארגון, וכמובן להיות שימושיים בהצגה של פעילות החטיבה מחוץ לארגון, בכנסים ובימי עיון.

הדשא של השכן
אחד הדברים החשובים ביותר למנהלים הוא לדעת כיצד פועלים המתחרים. לשם כך, כדאי להיפגש עם מנהלי מערכות של ארגונים שונים בתעשייה וללמוד כיצד הם פועלים ואילו פתרונות הם מיישמים. הצגת הפעילות של מערך ה-IT בארגון אל מול גופים אחרים ממחישה את היותה של החטיבה מעורה בתחום, ומקלה על היכולת לשכנע ליישם פתרונות חדשים.

כדאי ללמוד לא רק כיצד פועלים המנמ"רים בארגונים אחרים, אלא גם כיצד פועלים מנהלי המכירות ומנהלי הלקוח של ארגונים שונים מול הלקוחות שלהם. לעתים הגישות, התהליכים והחזון שלהם יוכלו להיות רלוונטיים, ויתרמו לארגון.

זו זכות לתת שירות
חשוב לזכור שבסופו של דבר, מערכות המידע נועדו לשמש ולשרת משתמשי קצה. גם אם אין להם הבנה טכנולוגית מעמיקה, וגם אם הם לא תמיד צודקים – הם למעשה הלקוחות. ככאלה, מידת שביעות הרצון שלהם ואופן השימוש שלהם במערכת הם שנותנים את ההצדקה לקיומו של מערך ה-IT.

זיו מנדל הוא מנכ"ל משותף בג'ון ברייס מכללת היי-טק ובמטריקס גלובל. במסגרת שבוע אורקל, שייערך בין ה-18 ל-22 בנובמבר במלון דניאל, הרצליה, יעביר מנדל סדנאות בנושא קידום ה-IT בארגון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים