מחשבים שלא נס ליחם

SGI מוכרת בעיקר בזכות מחשבי-העל שלה, שמימשו חלומות ואתגרים טכנולוגיים עבור לא מעט מוסדות וארגונים, לרוב בענפי האקדמיה ובמגזר הביטחוני ● עם זכייה במספר מכרזים בולטים בישראל בשנה האחרונה וצפי לסיים את 2012 עם מחזור של 20 מיליון שקלים, מי הספיד את מחשבי ה-HPC?

במשך שנים סימלה SGI את הקצה העליון של המיחשוב הארגוני. בארץ היא מוכרת בעיקר בזכות מחשבי-העל שלה, שמימשו חלומות ואתגרים טכנולוגיים עבור לא מעט מוסדות וארגונים, לרוב בענפי האקדמיה ובמגזר הביטחוני. במגזרים אלו, מחשבי ה-HPC מובילים את הפעילות, ולכן אין זה מפתיע שישנה נוכחות גבוהה של מחשבי-העל של SGI בהם.

לאורך כל השנים, היה הסניף הישראלי של החברה חריג בהיקף הפעילות, בהצלחה וביציבות שלו. לא כך היה מצבה של החברה בעולם, ושורה של אירועים חיצוניים, טעויות בניהול וגורמים נוספים, הביאו לכך שלפני שלוש שנים היא נרכשה על ידי Rackable Systems. למרות זאת, בגלל המיתוג, היא העדיפה לא לשנות את שמה. המומחים אומרים שזהו אחד המקרים הבודדים שבהם החברה הרוכשת מוותרת על המותג שלה, ונכנסת תחת החברה הנרכשת. כיום החברה ממשיכה לעבוד ברחבי העולם, בנישות המסורתיות שלה, עם מחזור עסקים מדווח של 750 מיליון דולרים.

SGI ישראל פועלת כיום תחת כנפיה של החברה האם, TNN טלקום מקבוצת רפק, בניהולו של מאיר פרידמן. הוא הצטרף ל-SGI בינואר 2010, עת שימש כמנהל הסניף העצמאי של החברה פה. פרידמן עמד יפה ביעדי המכירה שהוצבו לו, והגיע למחזור של 4.5 מיליון דולרים. כאשר הבוסים שלו הציגו בפניו את היעדים ל-2011, גילה כי הם מצפים ללא פחות מאשר הכפלת הסכום.

ישראל וינמן, מוותיקי SGI בישראל"לא חששתי מהאתגר, אבל הסברתי למנהלים בחו"ל, כי על מנת להגיע ליעדים, הם יהיו חייבים להשקיע בכוח אדם, ציוד, מעבדות ועוד", משחזר פרידמן. "אך הנהלת SGI החליטה, משיקולים שלה, למכור את פעילות הסניף הישראלי ולהשקיע במקומות אחרים, שם מצבה של החברה פחות טוב".

פרידמן קיבל את המשימה. כך, נוצר החיבור בין SGI ל-TNN – חברה מיסודה של תדיראן תקשורת, שנרכשה על ידי רפק. המדובר בחברה ציבורית, המעסיקה 800 עובדים ומגלגלת מחזור של כ-280 מיליון דולרים. את רפק מנהל רוני אורן, ואילו אביו, תנחום אורן, שייסד את רפק, הוא גם בעלים של קבוצת האחזקות אינטרגאמא.

כיום מונה הפעילות הישראלית של SGI שבעה עובדים. ישראל וינמן, מוותיקי SGI בישראל, מנהל את פעילות החברה בתוך TNN, שעובדת כחטיבה עצמאית.

וינמן ופרידמן מציינים, כי מעמדה של SGI בשוק הישראלי ממשיך להיות יציב בתחומים בהם החברה תמיד היתה מזוהה עמם, לרבות מחשבי-על. "בכל מכרז שבו לקחנו חלק – זכינו", אומר פרידמן. כך, למשל, הוא מציין את הזכייה במכרז השירות המטאורולוגי בבית דגן, בו התמודדו גם HP ויבמ (IBM), בפרויקט שהיקפו כספי מוערך ב-2 מיליון שקלים. יצוין, כי המחשב הישן שמותקן בבית דגן גם הוא מתוצרת SGI, אלא שהוא הותקן שם לפני 17 שנים.

בנוסף, החברה זכתה במספר מכרזים שנערכו במספר מוסדות אקדמיים בשנת 2011. פרידמן מציין בעיקר את מחשב-העל של הטכניון, המשרת מטרות מחקר ומחליף את המחשב של סאן (SUN). מחשב-העל יכלול 1,260 ליבות וחיבור מהיר של אינפיניבנד (InfiniBand). היקף העסקה מוערך בכ-2 מיליון שקלים.

פרידמן ו-וינמן מדווחים על פרויקטים נוספים שנעשו באוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל אביב ומכון וייצמן, לצד פרויקטים במגזר הביטחוני – תחום פעילות שבוודאי אינו זר לחברה.

מחר (ד') תשתתף SGI בוועידת  Storage2012 של אנשים ומחשבים, ובין היתר תציג שם את פעילות האחסון שלה. "אנחנו עובדים עם דטה דיירקט נטוורקס (DDN), שמספקת פתרונות אחסון למערכות HPC", מסביר וינמן.

"קצב הגידול של SGI בישראל ב-2012 צפוי לעמוד על 50%, עם 30 לקוחות גדולים. אנו מתכננים לסיים את השנה עם מחזור של 20 מיליון שקלים", אומר פרידמן. הוא מוסיף, כי המעבר ל-TNN רק שיפר את יכולות הסניף של SGI, זאת מאחר שהוא הצטרף למערך מכירות גדול, לגוף שיש לו גמישות עסקית. "כשאתה מתמודד במכרזים גדולים, לא פעם אתה נדרש להציג ערבויות ויכולות כספיות שסניף של חברה רב-לאומית לא יכול לספק אף פעם, כי בארה"ב הכללים שונים. השייכות לגוף עסקי יציב מאפשרת לנו מרחב תמרון גדול יותר, וזה בא לידי ביטוי בתוצאות", מסכם פרידמן.

השורה התחתונה: מי שחשב שבעידן הענן, שבו כל שרת מכיל יכולות עיבוד גבוהות, נס ליחם של מחשבי ה-HPC – טועה. המגזרים המסורתיים, שמשתמשים במחשבים אלו, עדיין נאמנים לחברות שמייצרות מחשבים בעל כוח עיבוד גבוה במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים