ה-BI החדש

ה-BI בצורתו החדשה משקף את רצונם של הארגונים לראות החזר השקעה מיידי על כל שקל שהם משקיעים בטכנולוגיה ● נגמרו הימים בהם סמנכ"לי הכספים חתמו על השיקים ושכחו מהכסף ● רשמים מכנס המנמ"רים החצי שנתי

שני נושאים מרכזיים עמדו הבוקר (ב') במרכז כנס המנמ"רים החצי שנתי: ה-BI בצורתו החדשה – שמשפרת את כל מה שידענו על התחום, וטרנד מיחשוב הענן. את העובדה שה-BI הוא שוק חם ביותר, המחישו שני הדוברים הראשונים בכנס – גל רימון וגיא דנציג מנס טכנולוגיות, שרכשה לא מכבר את גילון – אחת החברות הבולטות ביותר בשוק ה-BI בישראל.

דנציג, סגן נשיא בכיר בנס, אמר בין היתר, כי תחום ה-BI הינו אחד מתחומי הצמיחה המובהקים בעולם ה-IT. אחת הסיבות לכך, לדבריו, היא שרבים מעוניינים למנף את הנתונים שנאספים במערכות ה-CRM וה-ERP שלהם ולתרגמם להחלטות ניהוליות. רכישת גילון, אמר דנציג, מחזקת את תפיסת מיקום הלקוח ומטרותיו העסקיות כיעד מרכזי בהיצע השירותים אשר נס מספקת.

המסר הזה עבר כמעט לאורך כל היום והגיע לשיאו בפאנל אותו הובילה פלורה לוין, מומחית בתחום ומנכ"ל משותפת ב-BI-Pro. מסתבר שה-BI בצורתו החדשה משקף את רצונם של הארגונים לראות החזר השקעה מיידי על כל שקל שהם משקיעים בטכנולוגיה. נגמרו הימים בהם סמנכ"לי הכספים חתמו על השיקים ושכחו מהכסף. כעת הם דורשים ROI מהיר ורצוי מיידי. ה-BI החדש משמש להם כלי מצוין לממש את מטרתם זו.

זאת ועוד, הדור החדש של ה-BI פתח בפני מנהלים עולמות חדשים, שמאפשרים להם להבין ולדעת הרבה יותר על הנעשה בארגונם. משחקי הקוביות והדשבורדים היפים ששבו את עיני המנהלים, כבודם במקומם מונח, אך כעת רוצים המנהלים להוציא הרבה יותר מהמידע שיש להם ביד. עכשיו הם מבינים עד כמה הם לא יודעים הכל, וזו בעיה. ארגונים שטרם הבינו את זה, מוצאים עצמם מתמודדים עם בעיות נטישה, ירידה במכירות ואינסוף קריאות שירות ותלונות.

הנושא השני בו עסק הכנס, כאמור, היה מיחשוב ענן. ככול שהזמן נוקף, מתבהרת התמונה העתידית: לא עוד וירטואליזציה בלבד ולא עוד מיקור-חוץ של העולם הקודם. העולם החדש מצוי בעננים – בצורות שונות, בשמות שונים, כמעט תפור לפי מידה. גם כאן העולם נחלק לשניים: ארגונים שכבר עשו את זה והלכו למיחשוב ענן ואלו שעדיין יושבים על הגדר. מנמ"ר של אחד המוסדות הפיננסים שהוזמן להשתתף בפאנל שהנחה אבי עסיס – מנכ"ל Widelink בנושא, אמר לי שהבנקים יהיו האחרונים שיכנסו לתחום הזה – ולא רק בגלל שהם לא רוצים, אלא בגלל בנק ישראל. ואכן, שאלת הרגולציה היא קריטית כאן. חשוב להבהיר: השאלה היא לא האם הרגולטור יאשר ללכת לענן – אלא מתי הוא יעשה זאת. ככול שיפגר פחות, כך הוא יחסוך הרבה יותר כסף למשק.

אפילו הממשלה כבר לא מפחדת לדבר על זה. טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, שהרצה בכנס, דיבר על החזון העתידי של המיחשוב הממשלתי, שיהיה מבוסס הרבה על ענן. הדוגמה הטובה ביותר היא מערכת החינוך, שיצאה באחרונה למכרז ענק בנושא.

BI ומיחשוב ענן הם שני נושאים שצצו אחרי המיתון, אבל נולדו בעיצומו. גם היום, בכנס החצי שנתי, הסכימו רבים, כי אנו "יוצאים מהמיתון", כפי שאמר יואל יסקרביץ', מנהל העסקים הראשי של טלדור, בהופעת הסיום שלו בתפקיד – רגע לפני שהוא הולך למנכ"ל את גלאסהאוס (Glasshouse). הוא הזכיר, שיש סימנים לעתיד טוב יותר, כמו למשל גל המכרזים בנושא תשתיות – הן תשתיות פיסיות כמו למשל מכרז הבה"דים של הצבא וגם תשתיות מיחשוביות. בעידן של היום, שני סוגי התשתית הולכים ביחד ולא מפתיע בכלל שבמכרזים אלו מתמודדות זו לצד זו חברות הנדסה לצד חברות מיחשוב כמו טלדור.

השורה התחתונה: חצי שנה לאחר תחילת 2010, שוק ה-IT מתמקד בשני תחומים – BI ומיחשוב ענן. שניהם נועדו לסייע לחברות לצאת מהר יותר וטוב יותר מהמיתון, למקסם את החזרי ההשקעה בטכנולוגיה ולגלות אפשרויות חדשות בשימוש בים המידע שעומד לרשותם.

באופן מסורתי, הכנס החצי שנתי חותם את עונת הפעילות של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3, שציין בתקופה הזו שיא באירועי ענק – החל מכנס KickOff שפתח השנה, הכתרת מצטייני המיחשוב בתחרות ITAwards, המפגש המסורתי בפטרה (שיומר השנה לרודוס) ומפגשי בכירים נוספים.

בתחילת הכנס החצי שנתי, קיבלו המשתתפים סרט אדום, בעזרתו הם יוכלו לעשות את המינימום שכל אחד מאיתנו יכול וצריך לעשות כדי להלחם בנגע תאונות הדרכים: לעורר מודעות בהצמדת הסרט למראה הימנית של כלי הרכב. בכך יצא לדרך מיזם אותו הגה אורי קידר – לשעבר מנכ"ל עיריית רעננה, ששם לעצמו למטרה לחלק שני מיליון סרטים אדומים לנהגי ישראל. ענף ההיי-טק, כרגיל, יהיה החלוץ. נס טכנולוגיות, על 2,600 עובדיה בישראל, כבר נרתמה לאתגר והודיעה שתעטר את כלי הרכב שלה בסרטים אדומים.

שיהיה לכולנו קיץ קריר ובטוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים