על מה נדבר ב-2014

המחשב האישי ימשיך לנסות להתחרות בטאבלטים ובסמארטפונים, חזון ה-BYOD ימשיך להתחזק ועידן המכונות החכמות ייכנס לתוקף ● הצפי של חברות המחקר לשנה הקרובה

שנת 2013 נכנסת בתנופה לקראת הרבעון הרביעי, וברחבי העולם כבר מתחילים לנסות ולהעריך כיצד תיראה שנת 2014 – על מה נדבר בה ומה יהיו הנושאים המרכזיים שיעמדו על סדר יומו של המנמ"ר.

הנושא הראשון הוא כמובן תחום המובייל, שכבר מעסיק את המנמ"רים מזה כמה שנים. העיסוק במובייל יוצא מתוך נקודת הנחה, שהטלפון החכם יחליף את המחשב האישי המסורתי. נתונים לא מעודדים שפורסמו במהלך 2013 העידו על צניחה מדאיגה במכירות מחשבים אישיים של חברות מובילות דוגמת דל (Dell).

עם זאת, מחקר חדש שנעשה על ידי IDC בשיתוף עם אינטל (Intel) ופורסם באחרונה, מראה כי שנת 2014 עשויה להאיר פנים יותר ליצרני ה-PC ובאופן עקיף גם ליצרני צד שלישי, כמו מעבדים ורכיבי חומרה. הסקר נערך בקרב כ-4,000 משתמשים PC ומקינטוש, בעלי מחשב אישי לפחות ארבע שנים או כאלו שרכשו PC בשנה החולפת. המשיבים היו אנשים פרטיים ועובדים מהשוק הארגוני.

40% מבעלי ה-PC השיבו בסקר כי הם מתכננים לשדרג את המחשב שלהם בשנה הבאה. 45% מתוך משיבים אלו ענו כי יש להם גם מחשב לוח או טלפון חכם, אבל 97% מהמשיבים הצהירו חד משמעית ש-PC היה ועדיין המחשב המרכזי שבאמצעותו הם עושים את הדברים החשובים, בבית או בעבודה. 83% מהמשיבים אמרו כי עם כל הכבוד למחשבי הלוח ולטכנולוגיה שלא מפסיקה לחדש, המחשב האישי שלהם הוא יעיל ובטוח יותר עבורם.

עוד כולל המחקר התייחסות למגבלות ה-PC בכל הקשור לאחסון מידע ולכונני SSD (כונן זיכרון אלקטרוני המדמה כונן אמיתי אבל בעל יכולת קריאה מהירה יותר), אשר עלולה לקלקל מעט את החגיגה. אולם המסר החשוב הוא שלמרות ההייפ הגדול סביב המובייל, עדיין לא נס ליחו של המחשב האישי – אמירה אמיצה, כאמור, על רקע הנתונים שהתקבלו בשנים האחרונות.

חברת המחקר גרטנר (Gartner) צופה בין יתר המגמות שישטפו אותנו בשנה הקרובה, כי תחום המובייל והשילוב שלו בארגונים ימשיך להיות טרנד מרכזי ב-IT. עד 2018, יחידות המובייל השונות, טלפונים ומחשבי לוח יאפשרו לממש את החזון של קישוריות וחיבוריות מכל מקום ובכל עת בעולם. עובדה זו תחזק את מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device).

בשנה הבאה ישלימו מרבית הארגונים את המדיניות שלהם בתחום ה-BYOD, והיישומים ימשיכו להבשיל ויאפשרו לבצע כמעט כל דבר. לאור העובדה שמדובר בתופעה נפוצה, גרטנר ממליצה למפתחים לחשוב על אפליקציות שמטפלות במגוון רחב של פעולות, כי עידן האפליקציה לפעולה אחת או יותר כבר חלף.

שנת 2014 תהיה השנה שבה נתחיל לראות את תחילת עידן המכונות החכמות, שתהיינה מחוברות לרשת ולמחשבים והן ידברו איתנו, יבינו אותנו ויעשו כמעט כל דבר שנאמר להן. ארגונים ישקיעו משאבים לא מעטים במכונות חכמות במסגרת המאבק הבלתי פוסק שלהם להגיע אל לב הצרכן הסופי.

בשנה הבאה נראה יותר יישומים של דפוס, בהיבט של תלת-מימד, מגמה שתגיע לשיאה על פי גרטנר ב-2015. המחירים מתחילים לרדת: מה שנאמד עתה בכ-50 אלף דולר עבור יחידת הדפסה צפוי לרדת לרמה של 500 דולר בעוד כמה שנים.

גם בשנה הבאה לא נפסיק לדבר על הענן, הפעם בהיבט ההיברידי שלו. ארגונים ישלבו ענן פרטי, האהוב עליהם יותר מענן ציבורי, עם הטכנולוגיה המשולבת. גם מגוון האוכלוסיות שישתמשו בענן יילך ויגדל, זאת לאור כניסת מודלים חדשים של השירות, שעיקרו הרצת מספר רב של יישומים בתצורה של סגורה הניתנת לשליטה על ידי המנמ"ר. עוד נראה יותר ויותר אזורים אישיים בענן, מה שיהפוך את הטרנד הזה להרבה יותר מציאותי, שמסיר את החסמים הרבים הקיימים כיום.

התחזיות האלו לא עוסקות עדיין בהיקף הצמיחה של השוק וכיצד הוא מגיב לכלכלת העולם. הרבעונים האחרונים של 2013 לא היו מעודדים, הן בארץ והן בחו"ל. הציפיה להתאוששות צריכה לבוא לידי ביטוי בין היתר על סמך המגמות שתוארו פה. כך או כך, נכונה לנו שנה מסקרנת במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים