דיאלוג פתוח

בכנס שערך פורום C3 בבולגריה ישבו המנמ"רים והספקים זה לצד זה, ודנו במשך למעלה משעה במגמות הטכנולוגיות החמות לשנת 2009 ● דיון הסיכום של האירוע חשף את הערך המוסף האמיתי של מפגשים אלו: דו-שיח פתוח ולפעמים נוקב בין המנמ"רים לספקים

אחד האירועים המרתקים שמנפקים כנסי הבכירים של פורום C3 שנערכים אחת לשנה בחו"ל, הוא דיונים סביב שולחנות עגולים. קבוצה של מנמ"רים וספקים שיושבים סביב שולחן אחד, ומדברים פנים מול פנים על המגמות החדשות בתחומים הטכנולוגיים, ועל איך כל צד רואה את זה. כך גם היה בכנס האחרון, שנערך בבולגריה בסוף השבוע. לא פחות מעשרה שלחנות דיונים נערכו במקביל, בהשתתפות כ-200 מנמ"רים וספקים, שדנו בנושאים כמו CRM, אתגרים בניהול תשתיות, קוד פתוח, SOA, התייעלות וחיסכון, BI , אבטחת מידע, SaaS, בדיקות תוכנה, ווב 2.0 ועוד.

על הדיונים ניצח זיו מנדל – מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס, שניסח את השאלות והוביל את הדיונים. מנדל היה גם זה שניהל את מושב הסיכום, בו נציג מכל שולחן הציג את מסקנות הקבוצה. עד מהרה התרחב הדיון לנושאים שמעבר לטכנולוגיה, ואף גלש לטונים טעונים – בעיקר בכל הקשור ליחסי ספק-לקוח. הכל, כמובן, ברוח טובה. מבחינתם של הספקים הייתה זו הזדמנות פז לשמוע מה באמת מטריד את המנמ"רים – עדות שמיעה ממקור ראשון, ללא מתווכחים.

כך, למשל, אשר רשף – מנמ"ר לאומי קארד, שייצג את קבוצת הדיונים בנושא ה-CRM, אמר שמערכת CRM נועדה קודם כל להגביר את היעילות של נציגי השירות, כדי שיוכלו לעשות את עבודתם על הצד הטוב ביותר. למרות שמדובר בפרויקט טכנולוגי, אמר, מי שיעמוד בראש הפרויקט צריך להיות נציג השירות ולא איש מערכות מידע.

שי בסון, שמנהל את כל פעילות הפרויקטים במלם מערכות מקבוצת מלם-תים, ייצג את השולחן שעסק בניהול תשתיות. בסון אמר שהיום, בניגוד למה שהיה לפני 15 שנה, התשתיות הן ברמת ה-Commodity לארגון. "ארגונים מחפשים אמנם לייעל את נושא התשתיות", אמר בסון, "אבל בארגונים רבים תקציב התשתיות לא גדל בהתאם". עם זאת, השולחן שבסון ייצג היה בדעה כי בתקופת מיתון, תשתיות הן מרכיב קשיח שארגונים רבים יכולים לעשות בו פעולות של ייעול וקונסולידציה.

דורון יצחקי, ראש צוות ה-SOA, ביקש לצנן את ההתלהבות מהנושא – כך לפחות חשבו חבריו לדיונים. "כאשר זה נולד, זה עשה הרבה רעש", אמר יצחקי, "אך המציאות כרגיל הרבה יותר אפורה". יצחקי התייחס לנעשה בארגון שלו בתחום ה-SOA וציין, כי בשירותי בריאות כללית יש לא פחות מ-140 ווב סרוויסס, שמנוצלים לטובת כל הארגון. "יש להבין את המרכיב הכי חשוב ב-SOA, ולראות איך הוא מביא את הערך הכי טוב לארגון".

יצחקי גם לא חסך את ביקורתו מהספקים, ואמר כי "ספקים מוכרים לנו מוצרים מסוימים ומבטיחים הרים וגבעות – במיוחד לגבי התועלת ש-SOA צריכה להביא. מהר מאוד, ציין, מגלים שהמוצר שקנינו נשאר על המדף – שאף אחד לא מצליח ליישם אותו. כך, ה-SOA הופכת לאבן שאין לה הופכין.

יצחקי הציע לחבריו המנמ"רים לבדוק מה הם צריכים באמת לפני שהם קונים. לספקים הוא הציע ללמוד היטב את צרכי הארגון לפני שהם מוכרים לו מוצרים ומבטיחים כל מיני הבטחות.

יעקב רבינוביץ', שריכז את נושא ההתייעלות, המשיך את הקו הלוחמני ואמר שמיתון היא תקופה טובה מאוד לבחינת המלאי בארגון מבחינת IT. "אל תפחדו לפתוח חוזים", קרא לחבריו, אך הדגיש כי יש לעשות זאת בשיתוף עם הספקים ותוך התחשבות בצרכיהם, "אחרת תכרתו את הענף עליו אתם יושבים".

נציגי השולחן שעסק ב-BI איששו את ההערכה שהושמעה בכנס כמה פעמים, לפיה BI הוא הכלי המנצח של 2009, והוא "נכנס לווריד" של כל הנהלות הארגונים, שמבינות שבעזרתו ניתן לממש את ההתייעלות והחיסכון המיוחלים. כך גם לגבי מיחשוב ענן; משתתפי שולחן זה העריכו, כי בקרוב ארגוניהם ייכנסו לתחום הענן, תוך שהם מודעים לנושא האבטחה שעדיין לא נפתר. קונצנזוס כמעט מוחלט היה בנושא אבטחת המידע, וחשיבותו בארגון למרות המיתון.

בסופו של יום יצאו כל המשתתפים בתחושה, שמעבר לחשיבות שבמהות הנושאים בהם דנו, חשוב לא פחות הדיאלוג הישיר והענייני שבין המנמ"רים לספקים. בכך, מימש כנס C3 בבולגריה את אחד היעדים החשובים שלו: נטוורקינג – ולא רק ברמת ההכרות האישית, אלא גם ברמת ההבנה ההדדית.

C3

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים