נשים ומחשבים: שרון אודה, צ'ק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שרון אודה, סמנכ"לית פיתוח בחברת צ'ק

שרון אודה, סמנכ"לית פיתוח בחברת צ'ק.

שם ותפקיד: שרון אודה, סמנכ"לית פיתוח בחברת צ'ק (CHEQ).

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: דירקטורית פיתוח ב-צ'קמרקס (Checkmarx) ובנייס (Nice).

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בהנדסת מחשבים ותוכנה באוניברסיטת תל אביב. קצינת מחשב בחיל הקשר, האלקטרוניקה והתקשוב.

משפחה: נשואה + 4.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד אהבתי את המקצועות הריאליים והצטיינתי בהם. בשירות הצבאי עשיתי קורס בבסמ"ח ולאחריו יצאתי לקצונה במסלול קציני מחשב, שם גיליתי את עולם הפיתוח. לאחר השירות הצבאי נרשמתי ללימודי הנדסת תוכנה ומשם התחיל המסלול שלי בעולם הטכנולוגי, תחילה כמפתחת, ראש צוות ומשם לתפקידי ניהול בכירים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה, אבל גם לא ניתן להתעלם מכך שיש מיעוט נשים בתעשייה לעומת גברים, ובטח בתפקידי ניהול.

להערכתי, זה נעוץ בשלבים מוקדמים יותר, רואים את זה במסלולים הטכנולוגיים בתיכונים, כבר שם הרוב הוא גברי. לדעתי זה קשור בחינוך ובציפיות שהחברה משדרת לנערות ונשים צעירות.

אני מאמינה שככל שתהיינה יותר נשים בתעשייה, כך גם יותר נערות ונשים צעירות בתחילת דרכן יבינו שהדבר אפשרי ולא יחששו להצטרף למסלולים הטכנולוגיים. זו גם הסיבה שאני תמיד שמחה לראות נשים בתעשייה ולעזור להן לצמוח.

לאורך כל הקריירה שלי כמנהלת, חשוב לי מאוד לשים על זה דגש, ולבנות צוותים מאוזנים ככל האפשר. אני בהחלט מאמינה שצוות טוב הוא צוות הטרוגני, שבו יש פרספקטיבות שונות ואנשים שונים, ושמתקיים בו שיח של דעות שונות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי לא. החברות שעבדתי בהן, כמו גם המנהלים שעבדתי איתם, היו מאוד שוויוניים, והשיח תמיד סבב סביב כישורים, תוצאות והישגים. נושא היותי אישה או אמא לא הפריע להתקדמות שלי, מה שקבע זה מה שהבאתי לשולחן.

אני חושבת שזה לא רק עניין של מזל, אלא בחירה. אם בראיון עבודה לחברה מסויימת נשאלתי שאלה שרמזה על חוסר שוויון, הסרתי את מועמדותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים