mPrest – הרבה מעבר לכיפת ברזל

החברה שפיתחה את השו"ב של המערכת שהצילה חיים בצוק איתן פועלת גם בתחום האזרחי, כולל בגופים קריטיים כמו חברת החשמל ומקורות ● הנמר הגיע השבוע, יחד עם השר סילבן שלום, על מנת להתרשם מקרוב

09/09/2014 09:30
הנמר בדרכים

mPrest היא חברה שעוסקת במערכות שו"ב בזמן אמת, עם מהירויות שיא. השבוע הגעתי אליה לביקור שערך במקום שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום. הוא בא לעמוד מקרוב על פעילותה של החברה בת ה-15, שמנוהלת על ידי אל"מ (מיל') נתן ברק, שהוא גם שותף בה. mPrest נעשתה למלכת התוכנה לשליטה ובקרה בעולם הביטחוני ובאחרונה גם בעולם האזרחי, מאחר שהיא מבצעת ניהול של מערכות מים ואנרגיה, כמו גם מערכות תשתית. אם נחזור לרגע לעולם הביטחוני, mPrest היא זו שפיתחה את מערכת השו"ב של כיפת ברזל. די בכך כדי ש-"כל העולם" ישחר לפתחה.

השר שלום הגיע כדי להתרשם מיכולות החברה בתחומי התשתיות והאנרגיה, כולל פרויקטים שהיא מבצעת בחברת החשמל, במקורות ובחברות רלוונטיות נוספות. ברק, שהיה מנמ"ר יחידת המחשב של חיל הים, ובני שלומאי, סמנכ"ל המכירות והשיווק הבינלאומיים של mPrest, הציגו לשלום את היכולות של החברה: החל מהשו"ב של כיפת ברזל דרך "שריג המידע" בחברת החשמל, עבור ב-"תעוזה" במקורות וכלה בכיוונים העתידיים של החברה בעולמות הגז והאנרגיה. mPrest ממצבת את עצמה בעולמות אלה כחברה שמספקת פיתרון ליצירת תמונת מצב מותאמת למשתמש ה-"מבצעי" (כולל טכני ו-IT). הפתרון מבוסס על תשתית mHLS של החברה ובנוי בתצורה של System Of Systems – "אם המערכות". מערכת אחת שיודעת להתחבר אל הכול – עולם הסייבר, עולם ה-IT והעולמות הפיזיים. למשל, היא יודעת להתחבר למצלמות, אזעקות, M2M, עולם האינטרנט של הדברים, כיבוי אש ו-SCADA. שלום התרשם במהלך הביקור מהיכולת הזו, כמו גם מהיכולת להציג תמונה מתכללת ולהפעיל תהליכי ניטור ובקרה אוטומטיים בכל העולמות הללו.

מימין: נתן ברק המנכ"ל ושותף ב-mPrest, והשר סילבן שלום

מימין: נתן ברק המנכ"ל ושותף ב-mPrest, והשר סילבן שלום

מי שמכיר את mPrest יודע שהיא חברה ייחודית בעולם השליטה והבקרה, בארץ ומחוצה לה. בין לקוחותיה הבולטים שלה בישראל נמנים: התעשייה האווירית, רפאל, ורינט, אלישרא, איתורן, אלתא וכאמור, מקורות וחברת החשמל. החברה פועלת בתפיסה שיש לתת את "הכוח ללקוח" ובמציאות משתנה כמו שלנו, לאפשר לו גמישות ושליטה מרביים. הפיתרון טמון בתשתיות הגנריות שפותחו בחברה ונותנות פיתרון זמן אמת ליישומים צבאיים ואזרחיים כאחד – לא רק השו"ב של כיפת ברזל, אלא גם מערכות לתחומים הימי והקרקעי, מל"טים, מודיעין ומערכות השו"ב של איתוראן, חברת החשמל, מקורות ועוד. שלום מצדו רואה את תחום הגז כמנוע צמיחה ותחום בעל פוטנציאל פיתוח אדיר, והיה רוצה לראות בו יותר ידע ויכולות ישראליות, יחד עם כוח אדם ישראלי מיומן ואיכותי. כאן יכולה להיות הזדמנות טובה לעשות זאת.

מערכת mHLS של mPrest מעניקה פתרון מקיף לצרכים המבצעיים והטכנולוגיים של הלקוח כדי לנהל את המעקב והטיפול באירועים הקשורים לתחום עבורו מבוצע הפיתוח. המערכת משתמשת בכלל המידע הזמין עבורה, הן ממערכות חיצוניות (סנסורים, מערכות מידע, ממשקים ממוכנים ובסיסי מידע) והן ממפעיליה, יוצרת תמונת מצב מעודכנת ומסייעת למשתמשים בעבודתם בעזרת כלי ניהול אירועים מתקדמים. mPrest פיתחה תשתית תוכנה מתקדמת שמטרתה לקבל מידע ממקורות שונים: חיישנים, תתי-מערכות והמשתמש, לעבד אותם במספר שלבים המותאמים לתפיסת ההפעלה של הלקוח ולסייע בתהליכי בקבלת ההחלטות של המפעילים.

מימין: השר שלום, ציון אסלן, מנהל פ"ע ב-mPrest, ונתן ברק

מימין: השר שלום, ציון אסלן, מנהל פ"ע ב-mPrest, ונתן ברק

התשתית משלבת מנוע חוקים מתקדם, שבוחן את מצבי המערכת וממשקיה בזמן אמת. מידע שמתקבל במנוע החוקים ו/או ממפעילי המערכת נבחן מול סט גמיש של תנאים המוגדרים מראש ומפעיל אוסף של פרוצדורות אוטומטיות, במטרה לסייע למפעיל להתמקד באירועים חשובים ולשלב אותו בשלבי ניהול האירוע בהם הוא הכרחי. כלל ההגדרות למנועים השונים מותאמות למשתמש והוא יכול לעדכן אותן בצורה נוחה ובסיוע כלים גרפיים פשוטים.

כמו כן, התשתית מאפשרת מימוש של ממשקים למערכות חיצונות שונות המספקות חיוויים מבצעיים וסטטוסים טכניים. על בסיס ממשקים אלה, המערכת מסוגלת לשלוח פקודות אל הסנסורים המחוברים אליה ולצמצם בפועל את התלות של המשתמש המבצעי במערכות השליטה הייעודיות. כתוצאה מכך, יקבל המשתמש תמונת מצב מבצעית אחודה, המורכבת מריבוי סנסורים מסוגים שונים, ויוכל לטפל באירועים שונים לנהל בצורה אפקטיבית יותר.

השר והמנכ"ל מתלהבים מהמערכת המעניינת Micad

השר והמנכ"ל מתלהבים מהמערכת המעניינת Micad

יישומים של תפיסה זו מומשו עבור פרויקטים של "עיר בטוחה", מערכות הגנת מתקנים, ניהול טיפול באסונות, מערכות שיתוף פעולה בין סוכנויות שונות, הגנת גבולות ועוד.

הביקור ב-mPrest השאיר טעם של עוד, לראות לאן החברה והעולם בו היא פועלת יתפתחו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים