הסנסציה הישראלית שעוד תהיה במונדיאל

קולומביה-סאפיינס עומדת לנצח ברבע גמר המונדיאל את לא אחרת מאשר ברזיל-יבמ, ואומת הכדורגל עומדת לפרוץ בבכי מר ● יבמ אמנם עברה אתמול את Salesforce, אבל זו האחרונה הוכיחה שהיא לא פראיירית

שני משחקי שמינית הגמר שהתקיימו אתמול (ש') הסתיימו בצורה צפויה למדי: שתי הנבחרות הפייבוריטיות ניצחו, גם אם אחת מהן עשתה זאת בקרב פנדלים, אחרי שהיה שוויון בתום 120 דקות (90 דקות המשחק בתוספת חצי שעה של הארכה). המשחקים הללו מבשרים על המשך מגמת ריבוי הגולים והקרבות המותחים במונדיאל הנוכחי, לשמחתם של אוהדי הכדורגל.

במשחק הראשון אמש נפגשה ברזיל-יבמ (IBM) עם צ'ילה-Salesforce וכמו שכתבתי כאן לפני ימים אחדים, יבמ אמנם ניצחה, אבל Salesforce עשתה לה לא מעט צרות. כאמור, היה צריך קרב של בעיטות עונשין מ-11 מטרים כדי להכריע את המערכה.

שתי הקבוצות שיחקו משחק קשוח, כאשר הצ'ילאנים-סיילספורסים הוכיחו שהם יכולים לשחק במגרש של הגדולים ושיישומי הענן הם כבר לא רק נחלת ארגונים קטנים ובינוניים. המגמה הזאת קיימת, אגב, לא רק בצ'ילה אלא גם בארץ: חברות ענק ישראליות במו בנק לאומי וטבע בחרו ב-Salesforce כפלטפורמה האסטרטגית שלהם ליישומי  ה-CRM.

ענקית הכדורגל והמיחשוב ברזיל-יבמ הראתה עליונות במחצית הראשונה ואף כבשה שער, בעזרתו האדיבה של חארה, הגיבור הטראגי של המשחק. אלא שבמהלך המחצית הוכיחה צ'ילה-Salsforce שלחץ על מקבלי ההחלטות ברמות הגבוהות יכול להביא למעבר יישומים לסביבת הענן, ובעזרת חטיפת כדור ליד הרחבה והעברתו במהירות לחלוץ השוותה את התוצאה.

במחצית השנייה התאזנו הדברים והמשחק הפך להיות דו צדדי, ואף היה יתרון קל לצ'ילה-Salesforce. הנבחרת האמביציוזית העזה יותר ויותר, אבל ללא תוצאות. על הלוח נשארה התוצאה 1:1 גם בתום 90 הדקות.

הכף לא הוכרעה גם בהארכה, לאחר שעל אף שלקחה את המושכות, יבמ-ברזיל לא הצליחה לתרגם לניצחון את יתרונות הוותק, הביתיות והקהל מצד אחד, ואפיסת הכוחות של שחקני היריבה מצד שני. לצ'ילאנים, מאידך, הייתה בדקה האחרונה של ההארכה ההזדמנות הגדולה ביותר, כאשר פינייה בעט והרעיד את הקורה, אבל לא כבש.

שתי הנבחרות התייצבו לקרב הפנדלים האכזרי. אותו פינייה, שהיה הבועט הראשון של צ'ילה-Salesforce, החטיא גם את הפנדל. לעומתו, דיוויד לואיז, כובש השער ה-"רגיל" לברזיל, כבש גם פנדל, בבעיטה הראשונה של שחקני ארץ הקרנבלים.

בסופו של דבר ניצחו המסורת, ההתמדה ושוער אחד, סזאר, שהראה שכדאי לקחת ברצינות את פתרונות אבטחת המידע של יבמ. הוא עצר בווירטואוזיות שתי בעיטות. אקורד הסיום היה שייך לחארה, עם הבעיטה האחרונה במשחק, ששוב הפגישה את הכדור עם הקורה וקבעה את גורלה של צ'ילה לשוב לסנטיאגו.

כשסאפיינס מחצה את קליק ויו
המשחק השני היה הרבה פחות מותח אבל עדיין מהנה. המתמודדות היו קולומביה, הכוכבת העולה של המונדיאל הנוכחי, שמיוצגת בטור זה על ידי סאפיינס, הכוכבת העולה של תעשיית ההיי-טק הישראלי, ואורוגוואי, אותה מייצגת כאן קליק ויו.

הקולומביאנים מחצו את האורוגוואים, או סאפיינס את קליק ויו, 2:0 בדרכם לרבע הגמר. קולומביה-סאפיינס הופכת להיות מנייה בטוחה בדרך לשלבים הגבוהים ואורוגוואי-קליק ויו ללא הכוכב הנושך סוארז פשוט לא הייתה יריבה ראויה. הקשר הקולומביאני, חאמס רודריגז, המשיך אמש להבריק ולהראות שיש לסאפיינס פתרונות מנצחים עם שני שערים, שאחד מהם – זה שהוא כבש במחצית הראשונה – מועמד ללא ספק לשער הטורניר עד כה.

סאפיינס עשתה לפני מספר שנים הסבה ומשווקת פתרונות תוכנה לעולם הביטוח (כמו שקולומביה שדרגה את עצמה אחרי מספר רב של שנים ללא נוכחות במונדיאל) ולאחר מכן התמזגה עם שתי חברות ישראליות בתחום. היא הוכיחה לחברות כחול-לבן שלעתים כדאי לאחד כוחות ולא להתחרות. תארו לעצמכם מה יקרה אם ורינט ונייס יתאחדו, או אמדוקס וקומברס. המיזוג של סאפיינס עם FIS ועידית הצליח מעבר למשוער ופני החברה הממוזגת לצמיחה וגידול בשוק המקומי, לצד כיבוש השוק העולמי בתחומה. כמו סאפיינס, נבחרת קולומביה עברה דרך ארוכה מאז שעלתה למונדיאל 1990 אחרי שעברה את ישראל. אני חוזה שבשלב הבא היא תעיף את ברזיל, אחת הנבחרות הגדולות בכדורגל העולמי. כבר ברבע הגמר. או אז, רודריגז וחבריו ירקדו את הסלסה שלהם ולעומתם נשמע את בכייה של אומה שלמה – האומה המארחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים