מה לא ללמוד מפסטיבל המסכות בוונציה

בחיים ובעסקים, בניגוד לפסטיבל, כדאי להיות ישר, גלוי ושקוף ● רשמים ותובנות מהביקור של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים בעיר האיטלקית

אלי פרנק, מנכ"ל חברת הייעוץ FrankIT. צילום: קובי קנטור

זה התחיל לא טוב. האישה במושב שלידי, בשנות ה-70 לחייה, השתלטה על משענת היד שבינינו. כל ניסיון שלי להניח מרפק זכה לדחיפה לא עדינה. יודעת לעמוד על שלה הגברת הנכבדה. בשלב מסוים החלטתי לוותר, מתוך כבוד לגילה וג'נטלמניות כפויה. ואז היא נרדמה. לא ראיתי, שמעתי. לא רק אני. נחירותיה מילאו את חלל המטוס וגברו על שאון המנועים ושיחות הנוסעים. ויתרתי על המשך הקריאה, סגרתי את ה-iPad וקמתי להסתובב בין החברים. התנחמתי בכך שבסופה של הטיסה מחכה לנו ונציה המקסימה. הזיכרונות מהפעם שעברה בעיר של כיכר סן מרקו והיונים, התעלות עם הגונדולות, הסימטאות הקטנות והגשרונים מילאו אותנו בכמיהה לקראת הימים הבאים. הפעם אנחנו צפויים לחוות גם את פסטיבל המסכות.

ארבעת הימים של כנס פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בוונציה, מימשו את הציפיות ל-"לימודים ועסקים בראש טוב", כפי שהובטח בהזמנה. השילוב של הרצאות ונטוורקינג, חברה נעימה וטיולים מאורגנים, וכל זה באיטליה היפה והטעימה, היה נפלא.

פסטיבל המסכות הצדיק את כל הסופרלטיבים שנקשרו בו. אינספור חנויות עמוסות במסכות שונות ומשונות – זוגות, שלישיות ורביעיות, בתחפושות עשויות לעילא ומדהימות מילאו את כיכר סן מרקו, הטיילת שלאורך הגרנד קאנאל והסמטאות שמסביב. ביום הראשון שהיינו שם היה גשום וקצת רדום, אבל היום השני היה שטוף שמש, קריר במידה הנכונה, עם שמיים כחולים ותעלות מחייכות, והעיר נמלאה אווירה ותחפושות. האיטלקים טובים יותר, לא רק בכדורגל. גם חג התחפושות – הפסטיבל שלהם לעומת פורים שלנו – יפה יותר בארץ המגף.

הסיפור שמאחורי פסטיבל המסכות מעניין לכשעצמו. בדתות השונות נהוג שנשים מתכסות בכל מיני "תחפושות", משיקולי צניעות. במקרה הזה, בעבר הרחוק, התחפושות שימשו דווקא למטרה הפוכה: תוך הסתתרות מאחוריהן, במסיבות חשק ובהתגנבות בסמטאות החשוכות, מצאו להם זוגות אהבות מזדמנות.

זה מחזיר אותי למציאות, לשאלה האם צריך להתחפש כדי להשיג מטרה? האם צריך להסתתר מאחורי מסכה כדי לייצר מצג משכנע ולהצליח במכירה? ההרצאות בכנס לימדו אותנו את ההיפך. בהצגה פשוטה, כשהכול גלוי ושקוף, ניתן להשיג הרבה יותר מאשר בניסיונות לייצר מציאות מדומה. יגאל מאלכסנדר שניידר העלה למודעות שלנו בקלילות שיש באנרגיה שנצרכת בדטה סנטר פוטנציאל לחיסכון משמעותי בעלויות, ונכון יעשה המנמ"ר אם ישים ליבו לכך. אבי מ-דל (Dell) הבהיר בפשטות ובמספרים ברורים שהחברה כבר מזמן לא מצויה רק בעסקי המחשבים הניידים, אלא גם באחסון ובעיקר בשרתים. איילה מבנק מזרחי-טפחות, עדי מעיריית גבעתיים, דורון מבנק ישראל, טינה מבזן ומנמ"רים נוספים שיתפו אותנו בצורה הכי גלויה באתגרים איתם הם מתמודדים. איתי, מנמ"ר מכבידנט, "גילה" לנו את הסודות הקטנים להצלחה בטיפוס לגבהים. הוא סיפר לנו סיפור אישי מעניין מחוויית טיפוס בהימאליה, שאפשר ללמוד ממנו הרבה על מצוינות, שאיפה להישגים והצלחה בהשגת מטרות, גם בארגונים. הייתה גם הרצאה שלי, בה הצגתי איך בגישה פשוטה ושקופה, ובצעדים מאוד פרקטיים, אפשר להפוך את ה-IT להיות ה-X פקטור להצלחה בעסקים. גישה כזו נכונה להרצאות, והיא נכונה מאוד ביחסי הנהלה ועובדים, בישיבות מקצועיות ומצגות, ובמו"מ בין ספקים ללקוחות.

תהיה מי שאתה, דבר גלויות, אל תסתיר שום דבר מאחורי מסכה ואל תנסה להיות מישהו אחר, נהג בשקיפות מקסימלית, תהיה ישר וישיר. אם תעשה כן יובטחו לך לא רק גן עדן בעולם הבא, אלא גם הנאה והצלחה בעולם הזה.

כשהתיישבתי בטיסה בחזרה לארץ החסרתי פעימה. עיניי קלטו מרחוק את אותה הגברת. גם היא חוזרת. כשחלפה על פניי, נמלאתי רחמים על הנוסע התמים שיזכה להיות השכן שלה הפעם, ואילו אני נרגעתי ושקעתי בתנומה שלווה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים