סייבר

איתי ינובסקי, CXO: "אין להבחין בין פשע קיברנטי וטרור קיברנטי – אותם שרתים משמשים לשניהם"

"האבחנה בין פשע קיברנטי וטרור קיברנטי היא אבחנה מסוכנת. בהיבט המעשי, הניסיון מלמד שאותם שרתים המשמשים ביום יום לפשע מקוון, עלולים להפוך בן לילה לכאלה התוקפים גם בטרור קיברנטי", כך אמר ינובסקי, מנכ"ל CXO, שדיבר בכנס GovSec 2011 ● לדבריו, "יש לזכור שרשתות ההאקרים משכירות את שירותיהן לכל המרבה במחיר ועל כן גופים נטולי תשתיות תקיפה עשויים להשתמש בשירותי התקיפה, בבחינת חרב להשכיר"

אופיר זילביגר, SECOZ: "רמת אבטחת המידע הארגונית נסוגה לזו שהייתה ב-2001"

"בעשור האחרון נשחקו ההשקעות בפתרונות חדשים ומצד שני עלתה העלות השוטפת של תחזוקת פתרונות האבטחה שיושמו", אמר זילביגר, מנכ"ל חברת הייעוץ לאבטחת מידע SECOZ, שדיבר בכנס GovSec 2011 ● לדברי זילביגר, "יש לפתח פתרונות פורצי דרך, להגביר את הרגולציה כך שתיצור רף אבטחת מידע מינימלי, ולקיים שיתוף פעולה מתודולוגי וטכנולוגי בין גופי הביטחון, הממשל והגופים המסחריים"

אמיר גרובייס, Waterfall: "ישראל היא אחת המדינות המותקפות בעולם – ומכאן הצורך בהגנה לא סטנדרטית"

"האיומים הקיברנטיים הם אמיתיים", קבע גרובייס - מנהל מכירות בחברה, בכנס GovSec 2011 ● סריניבסאן פרטאסרטי ממעבדות יבמ בניו-יורק סיפר על שרת הנתונים InfoSphere של הענק הכחול ● דניאל ברודנר מ-CA ישראל הציג את פתרונות החברה לעולם התקיפה הקיברנטית ● מנחם פישקוביץ, סמנכ"ל שיווק ב-Enforcive: "גם איומים מצד מקורות פנים ארגוניים יכולים להיות בעלי פוטנציאל נזק לא פשוט"

יאיר כהן, אלביט: "על ישראל להשקיע בסייבר כדי ליצור 'צ'ק פוינט' נוספות ולהיות אור לגויים"

"החוליה החלשה והאינטגרציה בין הפתרונות הן שעלולות להפיל ארגונים", קבע כהן - מנהל חטיבת המודיעין והסייבר באלביט מערכות, בכנס GovSec 2011 ● הוא הסביר ואמר, כי "גם אם נניח שחיל האוויר הישראלי מוגן בצורה מעולה, הוא עדיין מקבל מים ממקורות וחשמל מחברת חשמל. אם שתי תשתיות לאומיות אלו תיפגענה - גם הוא ייפגע"

ד"ר אפרים קם, המכון למחקרי ביטחון לאומי: "איראן ספגה מכה קשה בעקבות התולעת סטוקסנט – אך היא תשתקם"

"איראן תגיע ליכולת גרעינית תוך שנה עד שנה וחצי מההחלטה על כך, הזהיר ד"ר קם - סגן ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, בכנס GovSec 2011 ● לדבריו, "אם יהיה מצב באזור בו יש שתי מדינות גרעיניות, ישראל ואיראן, זה יהיה מתכון להתדרדרות גרעינית"

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי פלר

ח"כ זאב בילסקי: "ממשלת ישראל לא הפנימה את המלחמה הבאה – מלחמת הסייבר והעורף"

"במלחמה הבאה הטלפונים יהיו בכיוון ההפוך: החייל ברמת הגולן יתקשר להוריו ברמת גן וישאל אותם אם הם בסדר", התריע ח"כ בילסקי - יו"ר ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון בכנסת לנושא הגנת העורף, בכנס GovSec 2011 ● לדבריו, "בתחום ההתגוננות הפיסית לא עשינו מספיק, אך בתחום ההתגוננות הקיברנטית לא התחלנו להיערך כלל" ● אבי וייסמן, מנכ"ל SeeSecurity: "יש לנו עוד הרבה מה לעשות על מנת להיות ערוכים"

עוד מתקפה של האקרים פרו פלסטינים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

סימנטק: עלות הפשע הקיברנטי השנה – 388 מיליארד דולרים; מתקרבת להיקף שוק הסמים העולמי

14 איש בעולם חווים מתקפה קיברנטית מדי שניה, יותר ממיליון מדי יום, ובסך הכל נפגעו מפשע מקוון השנה יותר מ-431 מיליון אנשים, מדווחת ענקית אבטחת המידע ● הסיכוי לגולש לחוות מתקפה מקוונת עומד על 1 ל-2.27 ● "לי זה לא יקרה": בעוד ש-87% מהנשאלים בסקר של סימנטק שחוו מתקפה קיברנטית סברו כי חשוב לעדכן את המחשב בתוכנות אבטחה הפועלות בזמן אמת, הרי שבפועל רק 21% מהם עשו זאת

אנליסטים מסבירים: כך סייע אוסמה בן לאדן ל-IT העולמי

"הממשל הפדרלי היה שקוע בבעיות רבות ואחת מהן הייתה הצורך להתמודד עם השינויים המהירים שקרו במחצית הראשונה של העשור הקודם. לכן, הפתרון היחידי שעמד בפניהם הוא רכישה והטמעת טכנולוגיות IT אזרחיות", הסביר אחד המומחים ● על פי אותם אנליסטים, בעקבות הפיגועים, והצורך בהטמעת מערכות IT שונות, לרבות מערכות הגנה היקפיות, מערכות עיבוד נתונים ומערכות שליטה ובקרה - חלה תפנית באופן בו הממשל האמריקני צרך IT

אירועים קרובים