סייבר
פומפיאו: "צפון קוריאה – איום גדול יותר בסייבר מאשר רוסיה"
מייק פומפיאו, שר החוץ האמריקני: "הצפון קוריאנים מנסים בעקביות לפרוץ לשרתים בארה"ב, ולהשיג מידע מסווג... צפון קוריאה וסין מהווים איומים גדולים על ארה''ב בסייבר יותר מאשר רוסיה ● בועז דולב, מייסד ומנכ"ל קלירסקיי: "אנחנו רואים מאמץ צפון קוריאני משמעותי, גלובלי, לתקיפה וריגול מול מספר רב של מדינות וחברות בעולם"
האקרים רוסים התקיפו את משרד האוצר ואת מינהל הטלקום והמידע בארה"ב
"פריצה חמורה": משרדים פדרליים הותקפו עם נוזקה על גבי תוכנת סולאר-ווינדס ● המתקפות חמורות כל כך, שהן הובילו לישיבת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ביום שבת
מסתמן: ארגונים יחויבו בחוק למנות ממונה על הגנת הפרטיות
הרשות להגנת הפרטיות עובדת על תיקונים לחוק הגנת הפרטיות המיושן, ובהם החובה למנות ממונה ארגוני לתחום - ש-"יקטין את הסיכון שיהיו אירועים כמו זה של שירביט", לדבריהם ● אם יהיו בחירות, זה יעכב את ביצוע החקיקה
מתקפה נרחבת מאיימת על משתמשי כרום, פיירפוקס, יאנדקס ו-Edge
חוקרי מיקרוסופט מצאו נוזקה שנראית "תמימה" ולא מזיקה למשתמשים, אבל יכולה לגרום להם להשיג גישה עמוקה יותר במכשירים מבוססי Windows ● הם איתרו יותר מ-100 דומיינים שבהם משתמשים ההאקרים, שכל אחד מהם מארח בממוצע 17,300 כתובות אתרים
האקרים איראנים פרצו להבאנה לאבס הישראלית מבית אינטל
מתקפת הכופרה Pay2Key חוזרת: כחודש אחרי שפורסם שמפתחיה תקפו קורבנות רבים בישראל - היום (א') הם מסרו כי עשו זאת להבאנה לאבס, שנרכשה על ידי אינטל לפני כשנה ● נראה כי הם השיגו שליטה על מידע סודי אודות השבב החדש גאודי
100 מיליון ד' בתשעה חודשים? אסף רפפורט מתרגש יותר מגיוס העובדים
Wiz, הסטארט-אפ שרפפורט ושותפיו הקימו רגע לפני הקורונה, גייס הרבה כסף בתקופה קצרה - אלא שהוא בוחר להתמקד ב-30 העובדים שהצטרפו אליהם ● זה אופייני למנכ"ל הצנוע, שבראיון לאנשים ומחשבים מדבר על כך ועל התחום שבו פועלת החברה - אבטחה בענן
מתקפת סייבר על שרשרת האספקה – כולל על חברות שמייבאות את החיסונים
המתקפה, מסוג APT, בוצעה בשבוע שעבר, וכוונה נגד בית התוכנה עמיטל דטה, שמתמחה בפתרונות מחשוב לארגונים שעוסקים בשילוח ● ממצאי ביניים של החקירה: הנוזקה העלולה הגיעה לעשרות חברות לוגיסטיקה, בהן חברות אשר מטפלות במשלוחי חיסוני הקורונה לישראל
הרמטכ"ל מודה: "ערכנו השנה מבצעי סייבר התקפיים רבים"
בהתייחסות ראשונה לסייבר ההתקפי, רא"ל אביב כוכבי כינה את ממד הסייבר "מרחב הלחימה המשמעותי ביותר שהשתנה השנה"




