האקר של דאע"ש שהיה אמור להשתחרר בשל הקורונה – יישאר במאסר בארה"ב

ארדיט פריזי, אזרח קוסובו, היה אמור להשתחרר בשל חשש שיחלה בקורונה – אבל ביצע פשעי סייבר גם בהיותו במאסר

יישאר בכלא. האקר של דאע"ש. צילום אילוסטרציה: BigStock

האקר של המדינה האיסלאמית  הידועה יותר בכינויה דאע"ש  שבית משפט בארה"ב הורה על שחרורו בשל היותו בסיכון לחלות בנגיף הקורונה – יישאר מאחורי סורג ובריח – וזאת משום שביצע פשעי סייבר נוספים בעת שהותו במאסר.

ארדיט פריזי, האקר אזרח קוסובו, מרצה מאז 2016 עונש מאסר של 20 שנים, בגין מסירת פרטים של 1,300 אנשי צבא וממשל אמריקניים לקבוצת טרור של דאע"ש. בדצמבר האחרון פסק שופט כי יש לשחרר מסיבות המוניטריות את פריזי, הסובל מעודף משקל ושיש לו אסטמה, משמע – יש לו מחלות רקע והחשש שבשל כך יחלה בנגיף הקורונה.

לפני כמה ימים משרד המשפטים מילא תביעה פדרלית חדשה נגד פריזי, בטענה כי הוא ביצע כמה פשעים פדרליים חדשים בזמן שהיה בכלא. על פי התביעה, פריזי עסק בכלא במתקפות הונאה סייבר בשיתוף פעולה עם בן משפחה שלו – שהיה בעל גישה לחשבונות הדוא"ל הישנים של פריזי. זאת, כדי לייצר רווחים ממידע אישי גנוב, מספרי כרטיסי אשראי ונתונים אחרים.

דאעש

דאעש

פריזי הוחזק במתקן פדרלי באינדיאנה, בזמן שהוא ממתין לגירושו חזרה לקוסובו, כאשר האישומים פורסמו. לא התקבלה התגובה של עורך הדין של פריזי.

לדברי דיוויד אנדרסון, נציג התביעה הכללית בארה"ב, "אנו מאשימים את פריזי כי הוא העניק גישה למידע פרטי אודות אזרחי ארה"ב, ועשה זאת בעת שריצה את עונש המאסר בגין מסירת מידע דומה לדאע"ש". על פי התביעה החדשה, פריזי ובן משפחתו השתמשו בגוגל (Google), פיי-פאל (PayPal), וקוינבייס (Coinbase), כדי לנסות ולבצע פשעי סייבר חדשים.

פריזי נעצר בראשונה בשנת 2015 במלזיה, בהיותו בן 19 וכינויו המקוון הוא Th3Dir3ctorY. הוא הודה כי פרץ למערך המחשוב של חברת אלקטרוניקה באריזונה, ולאחר מכן שלח רשימה של עובדים פדרליים אותה השיג בפריצה – לאיש קשר באחת מהקבוצות של דאע"ש. על ידי סריקת רשימת הכתובות הגנובות, מצא פריזי את שמות המשתמש שלהם בדוא"ל, המסתיימים ב-mil וב-gov. השופט שלו קבע כי מה שהניע את מעשיו של פריזי היה "חוסר בשלות" – יותר מאשר מניעים של אידיאולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים