עלייה דרמטית – של פי ארבעה – בהיקף המודעות בדארקנט ל-"חיסונים" נגד קורונה

חוקרי צ'ק פוינט כי בעוד שבתחילת דצמבר היו שמונה עמודים של תוצאות חיפוש אחר אותם "חיסונים", עד לסוף החודש הנתון גדל ל-34 ● לאחר שהחוקרים ביצעו הזמנה של אחד ה-"חיסונים" - המוכר נעלם והמודעה הוסרה

החיסון לא חיסן מפני ההאקרים.

בחודש האחרון עקבו חוקרי צ'ק פוינט אחרי מודעות שונות בדארקנט, של האקרים המפרסמים, לכאורה, "חיסונים זמינים נגד קורונה" של החברות המובילות בתחום, שזכו לאישורים רגולטוריים, כמו גם של "החיסון הסיני". ניתוח הממצאים העלה כי במהלך החודש חלה עלייה דרמטית – של יותר מפי ארבעה – במספר המודעות ביחס לתחילת דצמבר. כך, בתחילת החודש היו שמונה עמודים של תוצאות חיפוש, ובמהלכו הנתון גדל ל-34, לצד העובדה שמספר המודעות קפץ ל-340. יש לציין שבמהלך אותו החודש התקבלו האישורים האמריקניים והאירופיים לכמה מהחיסונים.

עוד נמצא שחלה עלייה במחיר ה-"חיסונים" : בעוד מחירם עמד בתחילת דצמבר על בין 250 ל-300 דולר האחד, הרי שככל שהתקדם החודש והתקבלו האישורים הוא עלה – בתחילה ל-500 דולר ובשבוע האחרון של השנה – ל-1,000 דולר.

לדברי החוקרים של ענקית הגנת הסייבר הישראלית, היה שינוי גם בהצעות היקפי המכירה – ממכירת "חיסון" בודד למכירה יותר סיטונאית של "חיסונים", של כ-10,000 "מנות".

מקור: צ'ק פוינט

מקור: צ'ק פוינט

"הפתעה": המוכר נעלם

חוקרי צ'ק פוינט ביצעו הזמנה של אחד ה-"חיסונים" הללו וכצפוי – לאחר הרכישה של ה-"חיסון", המוכר נעלם. ההתקשרות בוצעה דרך חשבון טלגרם שנמחק – וכך גם המודעה הייתה כלא הייתה.

לדברי עודד ואנונו, ראש מחלקת חולשות מוצרים בצ'ק פוינט, שערך את המחקר, "ברגע שהחיסונים עמדו להיות מאושרים, ראינו בדארקנט התחלה של פרסומים על 'היצע זמין של חיסונים למכירה'. עד היום, היקף המודעות הזה עלה באופן משמעותי, שכן הביקוש בעולם לחיסונים עלה באופן ניכר גם כן. כמו בכל תחום אחר של היצע וביקוש, יש מי שמנסה לנצל את העניין הגובר הזה ביצירת 'שוק שחור' משל עצמו – בניסיון לגרוף רווחים אישיים".

הסבר: בתמונה שלמעלה, שם ספקית החיסון מוסתר, כי חוקרי צ'ק פוינט מאמינים שמדובר בהטעיות ועל כן מסתירים את השמות של החברות המדוברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים