אנדי רובין, גוגל: "אנחנו חייבים להכפיל את הנוכחות שלנו בטאבלטים ולהוביל את השוק"

בנאומו, שנערך על בימת תערוכת Mobile World Congress בברצלונה, לא ציין רובין מה מתכננת החברה כדי להביס את ה-iPad של אפל, אולם הדגיש, כי "2012 עומדת להיות השנה שבה נכפיל את עצמנו" ● רובין דחה את האפשרות שגוגל תעניק עדיפות למוטורולה מוביליטי, וציין כי "נייטרליות היא הדרך היחידה להבטיח שאנדרואיד תישאר מצליחה"

אנדי רובין, אביה הרוחני של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), נחוש בדעתו להגדיל את נתח השוק של טאבלטים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל (Google). בנאומו אתמול (ב') על בימת תערוכת Mobile World Congress בברצלונה, התבטא רובין לגבי הישגיה ושאיפותיה של ענקית האינטרנט בהקשר למערכת ההפעלה אנדרואיד, ואמר, כי עד כה אוקטבו בעולם 12 מיליון טאבלטים מבוססי אנדרואיד. לדבריו, המספר הזה "אינו משמעותי ופחות ממה שהייתי מצפה אם באמת רוצים להוביל" בשוק הטאבלטים.

אבל האמת אפילו עגומה יותר: במהלך הרבעון הרביעי של 2011, מכרה אפל (Apple) יותר מ-15 מיליון מכשירי iPad בעולם, וב-2011 כולה היא מכרה כ-40 מיליון מכשירים. מדברי רובין משתמע, כי לקח לאנדרואיד כמעט שנתיים להגיע ל-12 מיליון טאבלטים מבוססי אנדרואיד. אם המספר הזה כולל גם את מכשירי ה-Kindle Fire של אמזון (Amazon), שלפי הדיווחים מכרה כ-5-6 מיליון מהם ברבעון הרביעי, אז בעצם כמה נשאר לטאבלטים האחרים של אנדרואיד שהגיעו למדפים במהלך השנתיים האחרונות? לא הרבה.

מכל מקום, לרובין יש גם שאיפות וגם תקוות. לדבריו, "2012 עומדת להיות השנה שבה נכפיל את עצמנו ונבטיח שאנו מנצחים" בשוק הטאבלטים. רובין לא ציין בדבריו מה מתכננת החברה כדי להביס את ה-iPad של אפל.

עד כה נשענה גוגל על יצרני חומרה שמשתמשים במערכת ההפעלה במכשיריהם.  נראה כי האסטרטגיה הזאת השתלמה לגוגל בתחום הסמארטפונים, שם השיגה אנדרואיד נתח שוק מוביל (עד כה אוקטבו בעולם 300 מיליון סמארטפונים מבוססי אנדרואיד), אך עדיין לא ברור האם ההצלחה הזאת תוכל לחזור על עצמה גם בתחום הטאבטלטים.

בנאומו הבטיח רובין גם, שגוגל לא תעניק עדיפות או זכויות מיוחדות למוטורולה מובילטי (Motorola Mobility), שנרכשה על ידה. לדבריו, החברה שלו תישאר "נייטרלית". "נייטרליות", אמר רובין, "היא הדרך היחידה להבטיח שאנדרואיד תישאר מצליחה". גם בעבר, בעקבות חששות שהושמעו בתעשייה לאחר ההודעה על רכישת מוטורולה מוביליטי, התבטאה גוגל ואמרה, כי הסיבה העיקרית לרכישתה את מוטורולה מוביליטי היא הגנת פטנטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים