HP תספק לממשלה מערכת זיהוי וחתימה אלקטרונית; ההיקף: 4 מיליון שקלים

המערכת של HP תתממשק בין היתר לתשתית תעודות הזהות החכמות ותאפשר לממשל זמין למלא את תפקידו בהנפקת תעודות זהות: לבצע את תהליך הזיהוי של האזרחים בעלי התעודות החכמות ● כמו כן, תשתלב המערכת בהנפקת תעודות לעובדי מדינה ותעודות נוספות שיונפקו בעתיד על ידי הממשלה ● תשתית האישורים הדיגיטליים תאפשר בעתיד לשלב חתימה דיגיטלית במסרים אלקטרוניים, באופן שיעניק להם תוקף משפטי ● כרמלה אבנר, מנהלת ממשל זמין במשרד האוצר: "מדובר במערכת אשר מהווה בסיס למהפכה בשירותי ממשל זמין המוצעים לאזרח"

HP חתמה עם הממשלה על הסכם לאספקה והטמעה של מערכת זיהוי וחתימה אלקטרונית בהיקף כולל של ארבעה מיליון שקלים. HP זכתה בפרויקט בעקבות מכרז פומבי שערך החשב הכללי בו התמודדה מול חברת קומדע. תוצאות המכרז פורסמו לפני כחודשיים ובשבוע שעבר נחתם ההסכם הרשמי בין הממשלה לבין HP.

המערכת תשמש את אנשי ממשל זמין באגף החשב הכללי על מנת לבצע את תפקידם כגורם מאשר לתעודות זהות חכמות, כאשר משרד הפנים יחל להנפיק אותן. כמו כן תשמש המערכת להנפקת תעודות אלקטרוניות שישמשו כאסמכתא לקשר בין האזרח לממשלה.

הפתרון של HP מבוסס בין היתר על מוצר של חברת PrimeKey והפעילות בתחום תיעשה בשיתוף עם חברת סקיורנט. HP תקבל אחריות כוללת על הפרויקט והיא משמשת כקבלן ראשי שלו מול משרד האוצר. יצוין, כי בשוק פועל גורם מאשר נוסף, חברת קומדע, המבצעת את כל תהליכי האישור וההזדהות מול הממשלה לשורה של גופים ממשלתיים וציבוריים. ממשל זמין יהיה אחראי לבצע את כל תהליכי הזיהוי והאישורים מול האזרחים.

המערכת של HP תתממשק בין היתר לתשתית תעודות הזהות החכמות ותאפשר לממשל זמין למלא את תפקידו בהנפקת תעודות זהות: לבצע את תהליך הזיהוי של האזרחים בעלי התעודות החכמות. כמו כן, תשתלב המערכת בהנפקת תעודות לעובדי מדינה (פרויקט תמו"ז) ותעודות נוספות שיונפקו בעתיד על ידי הממשלה. תשתית האישורים הדיגיטליים תאפשר בעתיד לשלב חתימה דיגיטלית במסרים אלקטרוניים, באופן שיעניק להם תוקף משפטי כחתימה מאושרת. זאת, לצד בדיקת זהות ואימות טרם מתן גישה למערכות מידע ממשלתיות או אחרות – אם לצורך שליפת מידע אישי ואם לצרכי ביצוע פעולות שונות.

כרמלה אבנר
, מנהלת ממשל זמין במשרד האוצר, אמרה לאנשים ומחשבים, כי "מדובר במערכת אשר מהווה בסיס למהפכה בשירותי ממשל זמין המוצעים לאזרח. אנחנו נערכים במלוא המרץ לנצל בצורה מיטבית את היכולות החדשות להזדהות וחתימה לטובת הרחבת ושיפור השירות לאזרחים ולעסקים".

HP היא גם הזכיינית הרשמית של המדינה להדפסה והנפקת התעודות החכמות, באמצעות בית הדפוס פתקית שבקיסריה. בעקבות דו"ח מבקר המדינה האחרון, הוחלט במשרד הפנים לא להמתין עד שסוגיית המאגר הביומטרי תיפתר ולהתקדם בייצור התעודות, כדי לעמוד בתאריך היעד שהמשרד קבע: חודש נובמבר הקרוב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נתנאל

    סוף סוף המונופול נשבר הם הביאו את זה על עצמם שהמונופול היחידי הרס לעצמו את השם...נקווה שהשוק רק יגדל והיו יותר ויותר חברות שמתעסקות בתחום.

  2. יאש

    רעיון התעודה הביומטרית מראש נועד לכשלון בשל בכית המאגר והחדירה לרשות בפרט. ולכן פרוייקט זה למקות השם הסקסי הוא בזבוז כספי המדינה!!! יש לממשלה הזאת סדרי עדיפויות גבוהים מאשר לשפוך כסף לאבדון - לפרוייקט שמראש מושתת על טכנולוגיה פולשנית מאוד כואב לי לראות כי יש מי שדוחף להוצאות מיותרות על פרוייקט נחשל - חבל על הזמן והכסף!!!

אירועים קרובים