מאבק הטיטאנים נמשך: אורקל מאשימה את HP בהונאה ותרמית

במסמכים שהגישה לבית המשפט העליון בסנטה קלרה, טוענת אורקל, כי במהלך הסכסוך בין השתיים לגבי המעבר של מארק הארד מ-HP לאורקל, HP שידלה את אורקל ברמייה על מנת להגיע ליישוב הסכסוך ביניהן ● בנוסף, נכתב במסמכים, כי אנשי HP עסוקים בהכפשת אורקל בפני לקוחות משותפים שלהן וכי HP פוגעת בחוזי עבודה שיש לאורקל

הסכסוך בין HP לאורקל (Oracle), המתמקד בין היתר בהעסקתו של מארק הארד – מנכ"ל HP המודח, כנשיא באורקל והפסקת התמיכה של אורקל במעבדי איטניום (Itanium) של אינטל (Intel) – ממשיך להתלהט. במסמכים שהוגשו אמש (ג') לבית המשפט העליון בסנטה קלרה שבקליפורניה, טוענת אורקל, כי HP ביצעה מעשי הונאה, תרמית ועיוות והסתרת עובדות, במסגרת המשא ומתן שניהלו השתיים.

אורקל טוענת במסמכים שהגישה, כי במהלך הסכסוך בין השתיים לגבי המעבר של הארד מ-HP לאורקל, HP שידלה את אורקל ברמייה על מנת להגיע ליישוב הסכסוך ביניהן. עוד נטען במסמכים, כי כאשר אנשי HP לחצו על אורקל לסיים את הסכסוך ביניהן, שנגע לסודות המסחריים שבידי הארד, הם לא עשו זאת בידיים נקיות. לטענת אורקל, באותה עת, ידעה הנהלת HP, כי בכוונתה למנות את ליאו אפותקר – לשעבר מנכ"ל סאפ (SAP), לתפקיד מנכ"ל HP ואת ריי ליין ליו"ר הנהלת החברה – אך הסתירה עובדות אלו מאנשי אורקל.

היריבות בין אפותקר לאליסון היא רבת שנים, בשל היריבות המסורתית בעולם ה-ERP בין סאפ לאורקל. ליין עבד באורקל, הסתבך עם אליסון, ופוטר בשנת 2000. "אנשי HP ידעו שאורקל לא תסכים לחתימת הסכם הפשרה לגבי הארד, אם אנשי אורקל ידעו מי מגיע להנהלת HP", נכתב במסמכים, "ולכן העובדות הללו הוסתרו במזיד מאנשי אורקל".

בנוסף, נכתב במסמכים שהוגשו השבוע לבית המשפט, כי אנשי HP עסוקים בהכפשת אורקל בפני לקוחות משותפים שלהן וכי HP פוגעת בחוזי עבודה שיש לאורקל.

יריבות שנעה בין האישי לטכנולוגי

המסמכים שהוגשו הם עוד שלב במסכת המאבקים המשפטיים בין שתי החברות, הנוגעת למעבדי האיטניום. במרץ השנה הודיעה אורקל, כי בכוונתה לחדול מלתמוך במעבדי איטניום של אינטל, ש-HP משתמשת בהם במחשביה היא. בתגובה הודיעה HP, כי זהו מהלך "נטול בושה, מסוכן, שעליו היא תשלם מאות מיליוני דולרים. מדובר בהתנהגות אנטי צרכנית בעליל". אורקל מסרה, כי לא תספק תוכנות למעבדים מבוססי איטניום, שכן אלה יחדלו מלהיות רלוונטיים בתוך פרק זמן קצר. בתגובה מסרה אינטל, כי דברי אורקל אינם נכונים וציינה שבכוונתה להמשיך ולספק לשוק בעתיד גרסאות של מעבדים אלה.

ההודעה של אורקל הובילה לתגובה זועמת מצד HP, שכחלק מהיותה יצרנית מחשבים אישיים, היא גם היצרנית הגדולה בעולם של מחשבים מבוססי איטניום. HP ציינה, כי הפסקת התמיכה של אורקל באיטניום מביאה לצמצום התחרות בשוק ה-IT. בתגובה, תבעה HP ביוני השנה את אורקל בגין הפסקת התמיכה באיטניום.

אך היריבות בין שתי הענקיות לא עוצרת במישור הטכנולוגי. כך, כאשר פוטר הארד מתפקידו כמנכ"ל HP לפני כשנה, בעקבות חשדות להטרדה מינית ולדיווח כוזב בהוצאותיו האישיות, הודיע לארי אליסון – מנכ"ל ומייסד אורקל, כי הנהלת HP היא "חבורה של מטומטמים שלא יודעים מה הם עושים". כעבור זמן קצר מינה אליסון את הארד, חברו למשחקי הטניס, לנשיא משותף באורקל, לצידה של הישראלית לשעבר, צפרא כץ. המהלך תאם את כניסתה של אורקל לעולם החומרה ואת העובדה שהארד, שבא מ-HP – חברה שחלק מעסקיה הם בעולם החומרה, יוכל להוביל את המכירות של סאן (Sun). עד רכישת סאן, הייתה אורקל חברה שכל עסקיה מצויים בעולם התוכנה. מנגד, HP הרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה בעולם התוכנות העסקיות. יריבות זאת היא חלק מהמאבק של כלל ענקיות המיחשוב על הדטה סנטר הארגוני.

יצוין, כי המהלך של אורקל לגבי מעבדי האיטניום מהווה שלב נוסף במלחמה בין שתי הענקיות, שכן כחלק מרכישתה של אורקל את סאן, יש לה כעת קו שרתים מבוססי טכנולוגיית SPARC – ארכיטקטורה שמתחרה באיטניום של אינטל. המהלך תאם את כניסתה של אורקל לעולם החומרה ואת העובדה שהארד, שבא מ-HP – חברה שחלק מעסקיה הם בעולם החומרה – יוכל להוביל את המכירות של סאן. עד רכישת סאן הייתה אורקל חברה שכל עסקיה מצויים בעולם התוכנה. מנגד, HP הרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה בעולם התוכנות העסקיות. יריבות זאת היא חלק מהמאבק של כלל ענקיות המיחשוב על הדטה סנטר הארגוני.

לא התקבלה תגובת HP לטענות החדשות הנטענות כלפיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים