HP עונה לסיסקו: השיקה 11 פלטפורמות שרתים מסדרת ProLiant

ענקית המיחשוב הכריזה על הדור חדש של סדרת שרתים - HP ProLiant G6, שיאפשרו חסכון באנרגיה תוך מתן ביצועים גבוהים יותר ● על פי החברה, השרתים החדשים יהיו ניתנים לניהול בקלות יתר וידרשו פחות ציוד תקשורת לתפעולם

HP הכריזה הבוקר (ב') על השקה מאסיבית שכוללת לא פחות מ-11 פלטפורמות שרת חדשות מסדרת Proliant, המבוססות על שבב Xeon 5500 החדש של אינטל, ומסביבו חידושים רבים בתחומים שונים, המאפשרים לחסוך אנרגיה תוך הכפלת הביצועים, ולהקנות למערכת יכולות ניהול שקודם התקיימו לשרתי להב ולמחשבי-על.

ד"ר אמיר עציוני, מנהל אגף מוצרים עסקיים ב-HP ישראל, מסר, כי "פלטפורמת HP ProLiant G6 תאפשר ללקוחות לקבל את החזר ההשקעה הטוב ביותר והערך המוסף הגבוה ביותר, בזכות צמצום ניכר בצריכת האנרגיה, מקסום יכולות הווירטואליזציה והרחבת יכולות הניהול. קבענו סטנדרט חדש בשוק השרתים, הנשען על מינוף 20 שנות חדשנות של HP בתחום".

במסיבת העיתונאים, שהתקיימה בבית אנשים ומחשבים, אמר עציוני, כי המערכת מאפשרת פחות בזבוז חשמל באמצעות פיזור חיישני חשמל רבים ליד כל רכיב במחשב, מקסום יכולות הווירטואליזציה ומתן תמורה גבוהה יותר לכל דולר: פי שניים יותר זכרון, פי שניים יותר שטחי אחסון, והשרת גם מהיר יותר ב-200%.

באשר ליכולות ניהול השרת, הסביר עציוני, כי "בכל שרת מפוזרים כיום 32 חיישנים המנטרים עשרות פונקציות: מצב הזכרון, הדיסקים, ה-I/O ועוד. החיישנים מזהים את הרכיבים והשרתים הפחות פעילים, מורידים את צריכת אנרגיה באמצעות כיבויים, ומאפשרים להפעיל קירור בצורה מווסתת ומתאימה לצרכים הספציפיים של אותו שרת או אותה קבוצת שרתים בשעה וביום נתונים. פריצת דרך שלא היתה בשרתים סטנדרטים. לקחנו את הטכנולוגיה שיישמנו בשרתי להב והיום מכניסים את הטכנולוגיה לשרתים הרגילים".

לדבריו, "HP גם מביאה הסתכלות על המחשב בתוך חדר המחשב ומספקת כלי שמאפשר לקחת את הנתונים של חדר המחשב וליישם אותם על שרתים. כך לדוגמה אם אני רוצה להגביל צריכת חשמל ויש לי כמות מסוימת של חשמל לחדר המחשב אני יכול לנהל קבוצת שרתים ולהגיד שזו צריכת החשמל המרבית לאזור והתוכנה מנהלת את הצריכה. אפשר לבצע הקצאה דינמית של חשמל לאזורים מסוימים בחדר המחשבים לפי הצורך, ולא להקצות לכל מחשב את הצריכה המרבית. כך ניתן להוסיף שרתים לחדר שרתים נתון ולא לחשוש מקפיצה של מפסקי הזרם החשמלי".

"המדובר בהשקעה הגבוהה ביותר ש-HP ערכה אי פעם, עם 11 פלטפורמות חדשות המושקות בבת אחת", אמר עציוני. "HP השקיעה המון, במאמצי מו"פ, פטנטים וכספים ובכלל זה במעבדות HP בטכניון, כדי שהמעבד של אינטל יהיה רכיב שולי. היא מציעה עולם שלם של פתרונות. תפיסות עולם חדשות שמתאימות לסיטואציה הכלכלית הנוכחית. גישה שיווקית שונה לחלוטין ופתרונות אחרים לגמרי – חסכון בעלויות שעולה בצורה דרמטית, גמישות עסקית, הקטנת סיכונים עסקיים, הסתכלות לא רק על השרת אלא על חדר המחשב, הניהול והשליטה ועוד. אלו דברים שלא היו. משרת סטנדרטי הפכנו אותו לחלק מארכיטקטורה המדברת עם חדר המחשב. זו תפיסת עולם שלמה שמסתתרת בשרתים החדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים