מי הוכתרה כאלופת ההיי-טק הישראלי בשחמט לשנת 2026?
מספר שיא של 92 חברות טכנולוגיה לקחו חלק באליפות ההיי-טק הישראלי בשחמט לשנת 2026, שנערכה זו השנה החמישית ברציפות. בתום גמר מותח זכתה, זו השנה השנייה ברציפות, חברת אפל (Apple) בתואר אלופת ההיי-טק הישראלי בשחמט, לאחר שצברה 11.5 נקודות מתוך 15 אפשריות והקדימה את מטריקס (Matrix) ואנבידיה (Nvidia) שסיימו במקומות 2-3 וצברו 9.5 נקודות מתוך 15 כל אחת.
האליפות התקיימה בחסות משותפת של ענקית הפינטק אינטואיט (Intuit), שאירחה את אירוע הגמר במשרדיה בפתח תקווה, וחברת הסייבר זיסקיילר (Zscaler). השנה השתתפו באליפות מעל 350 עובדים מכמעט 100 חברות הטכנולוגיה השונות – ומדובר בגידול של יותר מ-217% במספר החברות המשתתפות מאז המהדורה הראשונה של התחרות, שבה השתתפו 29 חברות בלבד.
התחרות כללה ארבעה בתי מוקדמות, מהם העפילו 30 חברות לשלב הגמר. בין החברות שהשתתפו השנה באליפות ניתן למצוא את אפל, גוגל (Google), אנבידיה, אמזון (Amazon), אפלייד מטיריאלס (Applied Materials), סימילרווב (Similarweb), סנטינל וואן (SentinelOne), סיילספורס (Salesforce) וחברות טכנולוגיה מובילות נוספות מהאקוסיסטם הישראלי.
כחלק מההיערכות לאליפות, יותר מ-40 חברות קיימו בחודשים האחרונים טורנירי שחמט פנימיים ואימונים לעובדים, במטרה לבחור את הנבחרות שייצגו אותן באירוע. בתחרות עצמה שוחקו בסך הכל מעל 900 משחקים.
האליפות נוסדה על ידי אלון מינדלין, אמן שחמט בינלאומי ואחד משחקני השחמט הבולטים בארץ, שעלה לאחרונה לכותרות בישראל ובעולם לאחר שניצח את אלוף העולם לשעבר מגנוס קרלסן, שנחשב בעיני רבים לגדול שחקני השחמט בכל הזמנים.
במקביל לפעילותו התחרותית, עומד מינדלין בראש TechMate – מיזם השחמט של ההיי-טק הישראלי, אשר הפך בשנים האחרונות למסגרת קהילתית המונה אלפי אנשים ומאות ארגונים. במסגרת המיזם מתקיימים לאורך השנה מיטאפים, תחרויות, קורסים, הרצאות ופעילויות נוספות המשלבות בין עולם השחמט לעולם הטכנולוגיה. האליפות נחשבת לראשונה מסוגה בעולם המחברת בין עובדים, מנהלים, יזמים ומשקיעים ממאות חברות טכנולוגיה במסגרת תחרות שחמט ארגונית רחבת היקף.
לצד הכבוד הגדול שכרוך בזכייה בתחרות, הוענק לזוכה פרס מיוחד על ידי אורי גרינבאום, מנכ"ל חברת טיפרנקס (Tipranks) – נותנת החסות הרשמית של אגדת השחמט היקארו נקמורה – המדורג 3 בעולם. הפרס כלל לוח שחמט חתום על ידי קרלסן ונקמורה, ומחווה בה בירך נקמורה את המשתתפים ואת ההיי-טק הישראלי שמתכנס סביב לוח השחמט.
אלון מינדלין, מייסד TechMate ויוזם האליפות: "הצלחנו לחבר בין אלפי אנשים ומאות חברות דרך משחק שאני מאמין בכוח שלו כבר מגיל 5. השחמט הפך עבורנו להרבה יותר מתחביב או תחרות – הוא הפך לפלטפורמה של נטוורקינג, חשיבה אסטרטגית וחיבור בין אנשים. אני גאה במה שבנינו יחד ומאמין שאנחנו רק בתחילת הדרך, ושנראה עוד המון חברות ואנשים מצטרפים אלינו בדרך לשיאים חדשים".
דיילי ציפי צפתה, הייתה ממש מתוחה וחזרה עם תמונות

חברת אפל הזוכה ב-אליפות ההיי-טק הישראלי בשחמט לשנת 2026. צילום: יובל קליר











תגובות
(0)