תוכן שיווקי

האוטובוסים של מטרופולין נעים על התקשורת של ג'וניפר

13:56
לוגו מטרופולין

כתב: הילל יוסף.

"בעבר היה לנו ערב רב של מוצרים וציוד תקשורת. כיוון שהחברה פרוסה ברחבי הארץ ויש לה סניפים רבים, חיפשנו מערכת שתהיה בעלת יכולת לניהול מרכזי של מערך התקשורת, פשוטה ומהירה, שגם תדע להציג נתונים בזמן אמת. ערכנו פרויקט רחב היקף ומדורג, שבמסגרתו החלפנו את המערכות והציוד שהיו לנו באלה של ג'וניפר – מהלך שהניב לנו תועלות רבות", אמר מאור אברמוביץ', מנמ"ר וסמנכ"ל הטכנולוגיות של מטרופולין.

חברת התחבורה ציבורית הוקמה בשנת 2000 והיא השנייה בגודלה בארץ אחרי אגד. החברה מפעילה קווי שירות ברחבי הארץ באמצעות כ-1,900 אוטובוסים, ופרוסה בארבעים אתרים. מטה החברה יושב בכפר סבא. היא מונה כ-3,000 עובדים, 450 מהם משתמשי מחשב.

עידו אברהם, מנהל ה-IT של מטרופולין, אמר כי "השלב הראשון בפרויקט החל לפני כשלוש שנים. היו לו כמה מניעים, מעבר לרצון לנו לשנות את המצב, שבו היה לנו ריבוי ספקיות תקשורת: נוספו לנו סניפים, חלק מהמתגים לא היו מנוהלים וחלקם היו שטוחים. חיפשנו מערכת בעלת יכולת לניהול מרכזי ויכולות לזיהוי אנומליות, ש-'תדע' להכיל את גודל הארגון. הטמענו מתגים של ג'וניפר וכן את מערכת Mist, שמתמחה ברשתות אלחוטיות המנוהלות בענן בעזרת בינה מלאכותית".

אברהם הוסיף כי "קיבלנו יכולת לזיהוי אנומליות גם ברמת הגנת הסייבר. כך, אם אחד המחשבים בארגון נגוע בנוזקה, הוא מזהם את המבואה (פורט). Mist יודעת 'לצבוע' את המבואה ולומר לנו, למשל: 'בסניף בנתניה, מתג X במבואה Y מזהם את הרשת', או 'הכבל מחובר למדפסת מחשב ויש בה רכיב תקול'. המערכת עושה זאת במהירות ובפשטות, עם גרף שמציג את התקלה ועם יכולת להשבית את הרכיב הבעייתי מרחוק".

"אנחנו שולטים בתקשורת הארגונית"

"הגענו למצב שבו אנחנו שולטים בתקשורת הארגונית – מהמחשב האישי עד המבואות, עם ניהול מרכזי ומלא", ציין אברהם. "היו מקומות שבהם נדרשנו לספק יתירות, כדי שהתקשורת תפעל בכל מקרה. כיום יש לנו יכולת מצוינת לייצר שרידות ויתירות. בשל הטמעת המערכת, המבוססת על AI, אנחנו במצב של שליטה במתגים, ויכולים לערוך שדרוגים בקלות רבה ובאופן אחוד. כל המתגים בסניפים הם באותה גרסה ואנחנו עומדים בצורה טובה יותר בתקנות וברגולציות, בלא צורך לכתת רגליים מבאר שבע עד נתניה. זהו ערך עצום: אנחנו טוענים את פרטי המתגים לפורטל של Mist ומקבלים מפה חזותית שמראה היכן נמצא כל מתג והיכן בכל סניף נמצא כל אובייקט, כגון מדפסת".

ג'וניפר.

ג'וניפר. צילום: ShutterStock

"בשלב השני", הוסיף, "לאחר שהסניפים 'נצבעו' במלואם בג'וניפר, ייצרנו מדיניות לרשתות המקומיות הווירטואליות, VLAN. דרכה ערכנו פילוח, הפרדנו את תשתית ה-Voice מהדאטה והפסקנו לעבוד בצורה שטוחה. כך קיבלנו עוד שליטה, עם ניהול חכם יותר". הוא ציין כי "כיום אנחנו מבינים לעומק 'מי נגד מי', ומה מחובר למה".

"השלב האחרון בפרויקט קורה השנה, בהקמת דאטה סנטר חדש במרכז הארץ, נוסף לזה הקיים, כשאחד מהם מתפקד כאתר גיבוי. בשני הדאטה סנטרים החלפנו את ה-'ברזלים' לאלה של ג'וניפר, על גבי נוטניקס. נדרשנו לעמוד בתקן מודרני של LACP (ר"ת Link Aggregation Control Protocol), כדי לאפשר איחוד של קישורי את'רנט פיזיים לקישור לוגי אחד, ולטובת שיפור רוחב הפס והאמינות של הרשת. הטמענו DCI (ר"ת Data Center Interconnect), כך שמערך התקשורת יכול לעבוד בכל תצורה. עברנו לתשתית VDI מבוססת סיטריקס והטמענו מתגי ג'וניפר ב-Back bone", אמר אברהם.

טרנספורמציה דיגיטלית שהובילה למימוש החזון הארגוני

לדברי אברמוביץ', "הטרנספורמציה הדיגיטלית שעשינו בארגון הובילה אותו למימוש החזון שלו – לעמוד בחזית הטכנולוגיה, עם המשכיות עסקית, אמינות וחדשנות. כל זה קרה בזכות שיתוף הפעולה עם צוות ג'וניפר ישראל, ובראשו יריב אדרי. הם הובילו אותנו יד ביד, הכשירו והעצימו את האנשים. הבחירה בג'וניפר התגלתה כמוצלחת, בשל היכולות הטכנולוגיות של המערכות, לצד פשטות ברמת היישום".

"יצרנו סטנדרטיזציה אחודה עם מודרניזציה בכל הארגון", סיכם. "לאחר שנסיים את הפרויקט בדאטה סנטר השנה, נתחיל בפרויקט להקמת NAC, גם הוא מבוסס ג'וניפר, ואז נצעד הלאה – יש לנו עוד דרך לעבור".

אירועים קרובים