גוגל הכריזה סופסוף על השקת חיפוש מסוג AI Mode בעברית
ה-AI Mode - שמתבסס על המודלים המתקדמים ביותר של ג'מיני - עתיד, לדברי גוגל, "לספק את חוויית החיפוש העוצמתית ביותר שלנו, המבוססת על בינה מלאכותית" מה ● עושה השירות?
האם גם אנחנו הישראלים עומדים על סיפה של מהפכה בעולם החיפוש? אם תשאלו את ענקית החיפוש גוגל התשובה היא "כן" מוחלט.
החל מהיום (ד') מגיעה גם אלינו מה שהחברה מגדירה כיכולת ה-"חיפוש העוצמתי ביותר" שלה, המבוססת על בינה מלאכותית – כשתכונת 'AI Mode' מושקת בעברית.
ההשקה היא חלק ממהלך גלובלי גדול, המרחיב את תוכנת החיפוש מבוסס ה-AI ל-36 שפות חדשות, וקרוב ל-50 מדינות, מה שיביא את התכונה ללמעלה מ-200 מדינות וטריטוריות חדשות. בימים הקרובים משתמשים ישראלים רבים יחלו לראות את הלשונית החדשה, המופיעה בדף תוצאות החיפוש ובשורת החיפוש באפליקציית גוגל, הן באנדרואיד (Android) והן ב-iOS.
AI Mode (מצב בינה מלאכותית) מתואר על ידי גוגל כחיפוש ה-AI העוצמתי ביותר שלה, והוא מבוסס על מודל השפה הגדול המתקדם ביותר של ג'מיני – Gemini 2.5 – שלפי הדיווחים מצויד ביכולות נימוק וחשיבה מתקדמות וזאת לצד יכולות רב-מודאליות (Multimodal). מטרת הכלי היא לספק לשאילתות הגולש תגובה מוּנעת AI ובנוסף לאפשר העמקה נוספת בחקר הנושא, זאת באמצעות שאלות המשך וקישורים מועילים למקורות רלוונטיים ברחבי הרשת.
לפי גוגל, התכונה החדשה מסוגלת להתמודד עם שאלות מורכבות, רב-ממדיות ופתוחות, ואף עם משימות מורכבות כמו תכנון טיול או למידת דבר מה חדש. לדברי ענקית הטק, משתמשים מוקדמים של AI Mode נוטים לשאול שאלות שאורכן כפול או משולש ממונחי החיפוש שנהגנו להפנות ל-Google Search עד כה.
We’re bringing AI Mode in Google Search to 36 new languages and more than 40 new countries and territories, bringing it to over 200 total, including many across Europe. AI Mode uses the advanced reasoning and multimodal understanding of our custom Gemini model for Search to grasp… pic.twitter.com/rPY0EIfDLp
— Google (@Google) October 7, 2025
צעד אחד ענק מעבר ל-AI Overviews
החידוש הטכנולוגי מאחורי AI Mode, בדומה לתכונת AI Overviews שקדמה לו, הוא שיטת "הסתעפות שאילתות" (Query Fan-out). טכניקה זו מפרקת את שאלת החיפוש לנושאי משנה ומריצה מספר שאילתות במקביל, מה שמאפשר לחיפוש "לצלול עמוק יותר" אל הרשת ממה שהתאפשר עד כה בחיפוש המסורתי. לדוגמה, מעתה ניתן יהיה לשאול: "אני רוצה להבין אילו שיטות יש לחליטת קפה" ולהוסיף ולהדריך את כלי החיפוש המתקדם: "הכן טבלה שמשווה את ההבדלים ביניהם בטעם, בקלות ההכנה וגם שמציינת את הציוד הנדרש לטיפול בכל חליטה ולחליטה", ואז להוסיף שאלת המשך כמו "מהי דרגת הטחינה הטובה ביותר לכל שיטה?".
לפי גוגל, מצב AI תוכנן להיות באמת מולטי-מודאלי, והדבר מאפשר לגולשים לשאול שאלות בדרך הטבעית ביותר עבורם – בין אם באמצעות טקסט, על ידי קול (בהקשה על סמל המיקרופון) או באמצעות העלאת צילום בזמן אמת או תמונה קיימת.
אליזבת רייד, סגנית נשיא וראש תחום החיפוש בגוגל ציינה עם השקת התכונה העולמית כי "AI Overviews היא אחת ההשקות המוצלחות ביותר בחיפוש בעשור האחרון". לדבריה, השימוש ב-AI במנוע החיפוש מקל על אנשים לשאול "כל דבר" ולקבל תגובה מועילה עם קישורים לרשת. על פי דיווחים שונים, במדינות בהן קהל הלקוחות של גוגל הוא הגדול ביותר, כמו ארצות הברית והודו, תכונת AI Overviews מניבה עלייה של למעלה מ-10% בשימוש בסוגי השאילתות שבמענה להן היא נכללת, והקליקים המגיעים מתוצאות הכוללות AI Overviews נחשבים ל"איכותיים יותר" עבור האתרים.
חשוב לציין כי גוגל מצהירה שהמשימה המרכזית שלה נותרה לעזור לאנשים לגלות תוכן מכל רחבי הרשת, ולפיכך ה-AI Mode שלה בנוי עם מערכות האיכות והדירוג שלה, כדי להציג תשובות מדויקות ככל האפשר.
המדיה ואתרי התוכן מודאגים
יצוין כי אף על פי הצלחת הפיצ'רים מבוססי ה-AI בחיפוש, ההשקה העולמית של התכונה בשלהי מאי האחרון, עוררה תגובות שליליות מצד גופי חדשות בארצות הברית. איגוד News/Media Alliance, המייצג מו"לים גדולים, מתח אז ביקורת חריפה וטען כי ה-AI Mode פוגעת בתנועה ובהכנסות של אתרי התוכן. דניאל קופי, מנכ"לית ונשיאת News/Media Alliance, אמרה בהצהרה כי: "קישורים היו התכונה האחרונה של החיפוש שהעניקה לאתרים תנועה והכנסות. עכשיו גוגל פשוט לוקחת תוכן בכוח ומשתמשת בו ללא תמורה, זו ההגדרה של גניבה". האיגוד אף קרא למשרד המשפטים האמריקני לפעול בנושא.
מנקודת מבטם של בעלי אתרים, ההנחיות הבסיסיות לקידום אתרים (SEO) נותרו רלוונטיות, אך אם בעלי אתרים אינם רוצים שתוכנם ישמש בחיפושי ה-AI, עליהם לבחור להסיר את עצמם לחלוטין מתוצאות החיפוש.
כדאי לזכור עם זאת כי ה-AI Mode, למרות הבטחתו הגדולה, עדיין נחשב למוצר ניסיוני, וגוגל מבהירה כי ייתכנו טעויות והיא ממשיכה לשפר ולפתח את החוויה בהתבסס על משוב המשתמשים. מה שכבר ברור הוא שהצלחתה של גוגל במירוץ החיפוש מבוסס הבינה המלאכותית מול מתחרותיה אינה מובטחת, והיא תלויה במימוש נכון של האסטרטגיה העסקית והטכנולוגית שלה.











תגובות
(0)