טים קוק: "חדשות מזויפות הורגות את התודעה של האנשים"

צמד המלים "חדשות מזויפות" עלה בשנה החולפת לכותרות, עד שרבים אימצו את המושג בחום ● ואולם, יש מי שחושב שצריך להכריז על כך מלחמת חורמה

טים קוק, מנכ"ל אפל.

צמד המלים "חדשות מזויפות" (Fake News) עלה בשנה החולפת לכותרות ככל שמערכת הבחירות רוויות ההשמצות בארצות הברית הלכה והתקדמה, עד שרבים אימצו את המושג בחום. ואולם, יש מי שחושב שצריך להכריז על כך מלחמת חורמה.

"חדשות מזויפות הורגות את התודעה של האנשים", תקף מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, את המילים הכה שגורות בעידן הנוכחי בראשות נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בריאיון לעיתון הבריטי, דיילי טלגרף (Daily Telegraph), אמר קוק כי ממשלות צריכות להקים גוף ידע ציבורי על מנת להילחם בתופעה. "זו בעיה גדולה בהרבה מקומות בעולם", אמר ואף הגדיר את התופעה "מגפה".

"זה צריך להיות בבתי ספר, זה צריך להיות מוטמע בציבור. צריך להיות קמפיין מסיבי. אנחנו צריכים לחשוב מבחינה דמוגרפית. אנחנו צריכים גרסה מודרנית של קמפיין שירות הודעות ציבורי. ניתן לעשות זאת במהירות, אם יש רצון", אמר.

הגנה מפני אמת קשה לעיכול

לדבריו, גם הוא ועמיתיו צריכים להירתם למשימה. "אנחנו נמצאים בתקופה שבה לצערי חלק מן האנשים שכובשים את הציבור, עסוקים ברובם בלהשיג את מירב הקליקים, לא את מירב האמת. זה הורג את התודעה של האנשים בצורה מסוימת. כל חברות הטכנולוגיה צריכות ליצור כלים שיעזרו לצמצם את עוצמת החדשות המזויפות".

"אנחנו צריכים לעשות זאת מבלי לפגוע בחופש הדיבור ובחופש העיתונות, אבל אנחנו חייבים לעזור לקורא. יותר מדי מאיתנו מתלוננים ועדיין לא הבנו כיצד לפעול".

קוק אומר את הדברים על רקע ריבוי הדיווחים, בתקשורת האמריקנית ובכלל, אשר פורסמו רבות בגוגל (Google) ושותפו על ידי המונים ברשתות החברתיות – בעיקר פייסבוק (Facebook) – עד שנטען כי אף השפיעו על תוצאות הבחירות לנשיאות בארצות הברית.

המקרה הזכור ביותר התרחש לפני כחודשיים: תושב צפון קרוליינה ירה בפיצריה שנטען כי מוחזקים שם ילדים כעבדי מין – ידיעה שהופצה על ידי אנשיו של טראמפ וכללה בין היתר קשר מזויף למועמדת הילרי קלינטון.

רק בסוף השבוע, אגב, השתרבב המושג "חדשות מזויפות" לשפתיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, שהגיב בביטול לטענות המגובות בעדויות להתעללות בעשרות אלפי אסירים פוליטיים במדינתו. עם הזמן הלך המושג "חדשות מזויפות" והתפתח גם לכדי מגן מפני אמת קשה לעיכול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים