אירפן קאן, סאפ: "ארגון לא אמור לחדש רק בשביל לחדש"

"ארגון יעשה כן כדי להשיג טרנספורמציה, ולקדם את העסק ויכולתו התחרותית", אמר קאן, ה-CTO של קבוצת GCO בחברה

15/11/2015 12:10
אירפן קאן, ה-CTO של קבוצת GCO בסאפ. צילום: רן מירון

״חייבת להיות הצדקה עסקית להטמעת ליבה דיגיטלית חדשה. במקרה של Airbnb, אובר (Uber) ונטפליקס (Netflix), המתחרים שלהן לא חשבו שהדיגיטליות עלולה לאיים עליהם, והתוצאה עבורם היתה קריטית. ארגון לא אמור לחדש רק בשביל לחדש, אלא הוא יעשה כן כדי להשיג טרנספורמציה, ולקדם את העסק ויכולתו התחרותית", כך אמר אירפן קאן, ה-CTO של קבוצת GCO בסאפ (SAP), בראיון לאנשים ומחשבים, שניתן בכנס SAP TechEd, שהתקיים באחרונה בברצלונה.

לדבריו, "פלטפורמת SAP HANA מאפשרת קוהרנטיות חזקה מהליבה העסקית ועד ה-Big Data, תוך העצמה של הערך ללקוח באופן משמעותי".

חזון "פלטפורמה אחת" של סאפ, בא לידי ביטוי באינטגרציה של נתונים מקצה לקצה בארגון, ומימוש ארכיטקטורה שמאפשרת בארגון להעצים את היישומים על פני המימדים השונים.

לפלטפורמת SAP HANA יש מספר יתרונות בולטים וייחודיים, אמר קאן בראיון. "בראש ובראשונה עומדת היכולת לבצע אנליטיקה על מידע טרנזקציוני בזמן אמת. למרבית הארגונים יש כיום סביבה של מקטעים שאמורה להתמודד עם עומסי עבודה שונים של עיבוד נתוני טרנזקציות או של ניתוח נתונים, כאשר בסופו של דבר הפעילות הטרנזקציונית מועברת להמשך עיבוד בסביבה האנליטית".

לדבריו, ארגונים נדרשו במהלך השנים לרכוש טכנולוגיות שונות מספקים שונים, דבר שהגביר את המורכבות בארגון והקשה על תהליכי אינטגרציה. "החזון של סאפ שמתממש באמצעות פלטפורמת SAP HANA, הוא שינוי מצב זה וביצוע קונסלידציה של עומסי העבודה השונים הללו; דהיינו, ברגע שטרנזקציה מתבצעת, מתחיל מיידית ניתוח תוצאות של המידע בסביבה יחידה שמתמודדת עם עומסי עבודה שונים. שנית, ישנם סוגים שונים של נתונים; לא מדובר רק במבנה טרנזקציוני או רלציוני, ופלטפורמה מודרנית דיגיטלית אמורה לתמוך בכל סוגי הנתונים".

כדי להיות בעלת יכולת לעשות כן, הפלטפורמה הדיגיטלית של סאפ, מאפשרת שירותים מסוגים שונים: שירותי בסיס נתונים, שירותי אינטגרציה, ושירותי יישומים. באשר לאחרון, ציין קאן כי עד לפני כשבע שנים לכולם היה איזשהו שרת יישומים – נניח כמו JBoss, J2e – שאף הוא, ללא כוונת זדון, תרם את חלקו לקיטוע והפרדה. הארכיטקטורה של SAP HANA לעומת זאת, מאפשרת שהכל – בסיס נתונים, שירותי תכלול ויישומים – ישכון על פלטפורמת תוך זיכרון אחת״.

עניין חשוב נוסף, לדברי קאן, עליו נותנת סאפ מענה עם הפלטפורמה החדשה הוא מצב הנחיתות שבה נמצאת לרוב התוכנה ביחס לעוצמת החומרה הקיימת בארגונים. "ארגון קונה מחשב בעל 128 ליבות, עם זיכרון של טרה, אבל בסופו של דבר התוכנה שרצה על סביבת חומרה זו אינה מממשת את פוטנציאל הכוח הזמין. גם במקרה זה, הערך של פלטפורמת HANA הוא שבאופן מובנה נעשה שימוש בכוחות העיבוד של ליבות מרובות. המשמעות היא שיישום ותיק ויישום ישן יטופלו באופן שונה בהתאם לפרופיל ביצועים הולם״.

אירפן קאן מציג ב-SAP TechEd. צילום: יח"צ

אירפן קאן מציג ב-SAP TechEd. צילום: יח"צ

"הפלטפורמה שלנו כדאית לכל מי שרוצה להשיג יותר מהעסק שלו ולבצע שינוי מהפכני שיהפוך את העסק שלו לרווחי יותר. מסר המהפכה הדיגיטלית שלנו ישים עבור כל ארגון – קטן, בינוני וגדול. הכוונה היא שאם אתה ארגון גדול, לא תרצה שגורלך יהיה כגורלה של בלוקבסטר (Blockbuster). אם אתה ארגון בינוני, אתה תרצה להאיץ את היכולת התחרותית שלך באמצעות צעד חדשני שיאפשר לך להגיע למודל עסקי חדש. זה בדיוק המקרה של Kaeser Compressors הגרמנית למשל. החברה הצליחה לחולל מהפך במודל העסקי בזכות דיגיטליות שבאה למימוש אצלם בחיישנים שהותקנו על גבי המוצרים שלהם. במקום לנסות להיאבק בהאטה במכירות של מדחסי אוויר, הם החליטו על מהפך וגבייה מהלקוחות לפי כמות האוויר שעבר במכשירים שלהם שמחולקים עתה חינם ללקוחות״.

האם החברות לא פיתחו כבר אדישות לגבי מסרים על הכחדה צפויה ללא אימוץ טכנולוגיה כזו או אחרת?
״הסיפור על הנער שזעק זאב, זאב, מסתובב גם בעולם הטכנולוגיה. אבל עידן הדיגיטציה הנוכחי ב-IT באמת שונה מקודמיו. מספיק לבדוק את רשימת הפורצ׳ן 500 (Fortune 500) ולראות כמה חברות נעלמו משם בחמש השנים האחרונות כדי להבין שאלו לא קריאות סרק. העדויות מסביב לא מאפשרות לסאפ להתעלם ממה שקורה. החברות שלא רוצות להישאר מאחור חייבות לפעול עתה. סאפ נחושה לקדם את הליבה הדיגיטלית בשביל הכלכלה הדיגיטלית כולה; זה החזון שלנו".

"אחד האלמנטים הבולטים בפרק הנוכחי בעידן הדיגיטלי הוא Hyperconnectivity, כאשר המשמעות היא שתוכן דיגיטלי נוצר כל הזמן, בכל מקום. תהליכים הופכים דיגיטליים לאורך קווי הצריכה והייצור. מגמת ה-Smart Connected Things רק בתחילתה; מסביב לכל אחד מאיתנו יש אינסוף התקנים דיגיטליים שעד לא מזמן לא ניתן היה לחשוב על חיבור אליהם. עתה ניתן לבצע מחשוב בכל מקום ולאסוף נתונים מכל ההתקנים סביב. מעל החברה שלא רואה את אשר מתרחש סביבה ואינה מגיבה לכך מרחפת סכנת הכחדה. מבחינתי אנחנו נמצאים במצב דומה לסוף עידן הדינוזאורים".

אבל קריאות הסרק לא מגיעות רק מהכיוון של הארגונים.
״אם אתה מתכוון לאמירות האחרונות של אורקל (Oracle), הרי זו חברה שהייתי מפקפק באמירות שלה, כי היא זו שמפברקת את המציאות. בכלל, זו חברה שיש סיבה לדאגה לגביה. לו הייתי בעל מניות או עובד בחברה, היו מתעוררות בי חששות. זו חברה שאוחזת בעבר, ואתה לא יכול לחדש אם אתה עסוק בקניבליזם של מה שאתה מוכר כיום".

"אין עוררין שאורקל פרצה דרך עם טכנולוגיה חשובה בזמנו, ולכן ניתן למצוא אותה בכל מקום; נו, זה כמו להיכנס לשירותים ציבוריים ולמצוא שם מתקן נייר לניגוב ידיים. בעבר זה היה בלתי נמנע, אבל זה לא אומר שזה תמיד ימשיך להיות שם. אורקל היא חברה נפלאה שעשתה רבות עבור התעשייה, אבל מגיע זמן שאם אתה ממשיך לומר ללקוחות שלך שהעולם אינו משתנה ושהוא כפי שהיה – וכך אתה עוצר אותם מלהתקדם ולהפוך לדיגיטליים – אז זה לא דבר טוב. זה כמו  סוחר סמים – הוא לעולם לא יאמר לקונה שהסמים רעים עבורו. אבל יש מספיק ארגונים שיודעים לזהות ערך, מתוך עשרת אלפי ההתקנות של פלטפורמת SAP HANA יש לא מעט לקוחות אורקל לשעבר. סאפ מתמקמת עתה בין החברות הטכנולוגיות שנותנות בארגונים את הערך הגבוה ביותר. יש לנו פלטפורמה דיגיטלית, יישומים ורשת שקושרת הכל יחד, וזו אכן אסטרטגיה מאוד ברורה במונחים של לאן אנו צועדים כחברה״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים