רק כ-150 איש השתתפו בהפגנה נגד חוק הביומטריה

המספר הקטן של המשתתפים נובע מבקשת המשטרה לקיים עצרת קטנה, בטענה שעקב אירועים אחרים שהתקיימו אמש (ש') בתל אביב, היא לא תוכל לאבטח אירוע גדול ● החוק אמור לעלות השבוע להצבעה בקריאות שנייה ושלישית בכנסת, וח"כ דב חנין וניצן הורוביץ, שהשתתפו בהפגנה, אמרו שלא ברור אם הוא יעבור או לא ● הסיבה: בימים האחרונים מתחילים יותר ויותר חברי כנסת להתעניין בנושא, עקב פניות של אזרחים אליהם ● דורון אופק, מפעילי המטה נגד החוק: יש משרדי ממשלה שישמרו על פרטיות האזרחים, אולם "צריך לפקוח עין" על המשרדים האחרים

כ-150 פעילים במטה המאבק נגד העברת חוק הביומטריה השתתפו אמש (ש') בעצרת מול רחבת בית מפעל הפיס בתל אביב, והביעו את מחאתם נגד החוק, שאמור לעלות השבוע להצבעה בקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הפעילים טוענים, כי החוק המוצע יגרום לפגיעה בפרטיות של האזרחים.

המספר הנמוך של המשתתפים הוא תוצאה של היענות מצד מארגני ההפגנה לבקשת המשטרה. זו מסרה, כי היא לא תוכל לאבטח את ההפגנה אם היא תהיה רבת משתתפים, עקב שני אירועים נוספים שנערכו אמש בתל אביב ודרשו נוכחות מוגברת של המשטרה לאבטחתם.

בין היתר, השתתפו בעצרת חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ודב חנין (חד"ש), וכן דיקן הפקולטה למחשבים בטכניון, פרופסור אלי ביעם, עורכי דין ופעילים מארגונים חברתיים שונים. חנין והורוביץ דיברו על כך שיש אי ודאות האם החוק יעבור, בסופו של דבר, או לא, שכן הם מקבלים בימים האחרונים תגובות מחברי כנסת שונים שמתעניינים בחוק. זאת, לאחר שמגיעות אליהם פניות מאזרחים המתנגדים לו.

דורון אופק, אחד הפעילים במטה המאבק בחוק המוצע, אמר, כי הועלו רעיונות שונים איך ליישם את החוק מבלי לפגוע בפרטיות האזרחים. הוא הוסיף, כי יש משרדי ממשלה שאפשר לסמוך עליהם, כי לא יפגעו בפרטיות, אולם על משרדים אחרים "צריך לפקוח עין", כלשונו.

משרד הפנים לוחץ להעברת החוק, בין היתר בשל העובדה שארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי לא יתירו החל מאפריל 2010 את כניסתם של ישראלים שלא יהיה להם דרכון ביומטרי.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עירא

    יואב: יתירו את הכניסה, רק יערימו בירוקראטיה. חוץ מזה, הדרישה היא דרכון עם תמונה באיכות ביומטרית - לא טביעות אצבעות ולא מאגר מרכזי. שטרית לא מקבל פקודות מחו"ל (אין לי אפילו מושג למי אתה רומז). אולי הוא מרוויח פוליטית או אחרת מהעניין, אולי גורמי משטרה רוצים את המאגר בלי שהבינו את ההשלכות שלו מספיק. לחצים ברור שמופעלים פה יותר מאשר הגיון.

  2. יואב

    לא נשמע לי הגיוני - משרד הפנים לוחץ להעברת החוק, בין היתר בשל העובדה שארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי לא יתירו החל מאפריל 2010 את כניסתם של ישראלים שלא יהיה להם דרכון ביומטרי. גם במדינות באירופה, לא בכולן עבר החוק הביומטרי. ובאלה שכן הוא עבר, כל מי שיש לו דרכון תקף (ואם החוק עבר לפני שנה בהרבה מדינות, יש רבים עם דרכון תקף למעל 5 שנים) הוא לא נדרש להחליף את הדרכון, פשוט לא מנפיקים דרכונים חדשים שהם לא ביומטריים. ולמה לא מדברים על כך שבעצם הסיבה העיקרית והראשית שמאיר שטרית רוצה להעביר את החוק, זה כי הוא קיבל פקודה מהבוסים שלו בחו"ל, ולכן הוא מעביר את החוק בלי לבדוק אם צריך אותו, בלי באמת לבדוק איך לעשות אותו ובאיזו צורה, ובלי דיונים אמיתיים אלא רק כמה דיונים פורמליים כדי שיהיה כתוב על הנייר שהוא עשה משהו.

  3. אחד שהיה שם

    תקנו בבקשה את שם הפרופסור - אלי ביהם. אני אגב הייתי בעצרת מול הסינמטק. כל אחד רואה את מה שהוא רוצה לראות.

  4. שטרית עושה פשע נגד העם היהודי

    דרכון ביומטרי לא קשור לת.ז ביומטרי ובטח שלא למאגר ביומטרי. מאגר ביומטרי = אמצעי מעקב אחרי כל אזרח 24 שעות ביממה = מדינת משטרה = אח גדול = משטרת מחשבות = 1984. מי שלא מבין את המושגים - חייב להבין אותם - כי החיים שלו ושל הילדים שלו ישתנו לנצח לרעה.

אירועים קרובים