השב"כ וצה"ל סיכלו מתקפות סייבר של האקרים פרו-פלסטיניים

כוחות הביטחון מנעו את המתקפות שחברי אנונימוס איימו בימים האחרונים לבצע ומטרתן הייתה "למנוע כניסה לכמות גדולה של אתרים ישראליים בו זמנית" ● מהשב"כ נמסר כי הכוננות תימשך בימים הקרובים

משרד המדע - התחנה האחרונה של להב"ה? צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

החטיבה להגנת הסייבר בשב"כ, בשיתוף פעולה עם צה"ל, סיכלו בסוף השבוע מתקפות סייבר של האקרים פרו-פלסטיניים – כך נמסר מהשירות אמש (ש').

זאת, לאחר שביום ה' האחרון הודיעו חברי קבוצת ההאקרים אנונימוס (Anonymous) כי הם מתכננים ליום ו' (שלשום) מתקפה קיברנטית רחבת היקף נגד אתרים ישראליים. קבוצת ההאקרים הודיעה בסרטון וידיאו אותו שחררה לרשתות החברתיות על הכנות למתקפת סייבר שבכוונתה לבצע נגד אתרי אינטרנט ישראליים מובילים. בסרטון קראה אנונימוס לקבוצות האקרים נוספות להצטרף למה שהם מכנים "התקפת סייבר מאסיבית נגד ישראל". ואמנם, צוותי אבטחה והגנת סייבר של חברות אבטחה ישראליות זיהו הכנות למתקפה מעין זו.

מהשב"כ נמסר כי "בהמשך להתרעות על הכוונות לתקיפת אתרי האינטרנט שפורסמו בימים האחרונים, במהלך סוף השבוע שובשו וסוכלו תקיפות סייבר, שבוצעו על ידי קבוצות האקרים במזרח התיכון נגד אתרי ממשל, תקשורת וגופים פרטיים בישראל".

על פי שירות הביטחון הכללי, מדובר בפעילות שבוצעה לציון "יום ירושלים באיראן" והאירועים ברצועת עזה ובשטחים. "מטרת התקיפה הייתה למנוע כניסה לכמות גדולה של אתרים ישראליים בו זמנית ולזמן ממושך", נמסר.

עוד נכתב בהודעת השב"כ כי "החטיבה להגנת הסייבר הובילה, בשיתוף פעולה עם גורמי צה"ל, פעילות למניעת שיבוש ופגיעה במערכי האינטרנט הישראלי. הכוננות הגבוהה תימשך בימים הקרובים, הן בשב"כ והן בגופים ממשלתיים הקשורים בנושא".

יצוין כי קבוצת אנונימוס ביצעה תקיפות בעוצמה נמוכה נגד אתרי אינטרנט ישראליים באפריל השנה ובשנה שעברה. הקבוצה גם השתתפה בתקיפות נגד אתרים ישראלים במהלך מבצע עמוד ענן בסוף 2012, במהלכו ביצעה מתקפות מניעת שירות והשחתה של אתרי אינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים