עיצומים ברשות המיסים: העובדים השביתו מחשבים ואין קבלת קהל

שוב שביתה ברשות המיסים והפעם בשל התארכות המחלוקת על דיון עובדי הקבלן ● השביתה עומדת בצל דיון בהצעקת חוק שיתקיים בכנסת השבוע בנושא זה

עובדי שע"מ ( ר.ת – יחידת המיחשוב של רשות המיסים), משביתים החל מהבוקר את כל שירותי המיחשוב ברשות המיסים ומונעים קבלת קהל. הסיבה לעיצומים היא המשך הסכסוך עם הנהלת משרד האוצר על העסקת 80 עובדי קבלן והפיכתם לעובדים מן המניין.

זוהי הפעם השנייה בתוך חצי שנה שהעובדים משבשים את העבודה ברשות המשמעות של העיצומים היום עלולה להיות קשה יותר מאחר וזהו יום הגשת דוחות המע"מ.  יש לציין במקור כי ההוראה הייתה לא לאפשר כניסת עובדים למשרדי הרשות, אולם בשל פרשת חטיפת הנערים והאווירה הציבורית המתוחה הוחלט לנקוט רק בעיצומים. חשוב להבהיר בנקודה כי השביתה חוקית באישור ההסתדרות.

עובדי שע"מ מובילים את חזית המאבק של כל עובדי הקבלן במשרדי הממשלה אשר גם בהם תופעת עובדי הקבלן הולכת ומתרחבת. בכנסת הוקמה כבר שדולת הקואליציה להעסקה ישירה הכוללת את חברי הכנסת זהבה גלאון, שלי יחימוביץ, דב חנין, חיים כץ, שמעון אוחיון ואחרים. בשבוע שעבר ערכה השדולה דיון אליו הגיעו עובדי הקבלן במשרדי הממשלה כולל עובדי שע"מ ושמעו מהם על תנאי עבודתם והמצוקות שלהם.

ביום רביעי הקרוב, 19 ביוני, תוגש הצעת חוק מטעם השדולה, הדורשת מהממשלה העסקה ישירה, ולטענת העובדים חתמו עליה 62 חברי כנסת כולל חברי כנסת מסיעת יש עתיד. מיד לאחר הדיון במליאה יכנס חיים כץ את ועדת העבודה והרווחה לדיון בהצעת החוק.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דודו

    דודו דורון יור ועד שעם , כל הכבוד!! המדינה מעוניינת בעבדים ולא בעובדים

  2. שלמה

    כל הכבוד לעובדי שע"ם על המאבק חסר הפשרות אין יותר עובדי קבלן כולנו עובדים במקום העבודה כל אנשי המחשוב הכל גוף בישראל!

אירועים קרובים