פודקאסט אנשים ומחשבים: איך מרגיעים עובדים שחוששים מפיטורים?

גיא קולב, מנהל משאבי אנוש בחברת התוכנה Nucleai, מספר על תחושות העובדים בעקבות המצב הכלכלי והחשש מפיטורים, ומספר מה עושים בחברה שלהם כדי להפיג אותו

גיא קולב, מנהל משאבי אנוש ב-Nucleai.

המשבר העולמי בכלכלה ובהיי-טק, שזלג גם לישראל, והמשבר בעקבות התוכנית המשפטית של הממשלה גורמים לתחושות של סטרס, לחץ ואי ודאות בציבור. זה נכון על אחת כמה וכמה בתחום התעסוקה: עובדים דואגים מפיטורים וחוששים שלא ימצאו מקום עבודה חלופי. בפרק הזה של פודקאסט אנשים ומחשבים שוחחנו עם גיא קולב, מנהל משאבי אנוש בחברת התוכנה Nucleai, שסיפר על תחושות העובדים בימים אלה וכיצד בחברה שלו מנסים להרגיע את העובדים הלחוצים.

קולב הוא בעל ניסיון של 15 שנים בתחום הגיוס. לפני הגעתו ל-Nucleai, הוא ניהל צוותי גיוס במיקרוסופט בישראל ובאירופה.

המצב בהיי-טק, ובמדינה בכלל, מאופיין בחוסר ודאות. איך זה משפיע על העובדים?
"אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מורכבת, שבאה אחרי תקופה ארוכה של שגשוג וצמיחה גדולה, כך שהמעברים האלה קשים גם לעובדים, כי אל תשכח שלפני תקופת השגשוג היינו בקורונה, שגם היא הביאה איתה לא מעט חששות ופחדים אצל כולנו. כל הדברים האלה גורמים למתח מאוד גדול אצל העובדים בתעשייה, ואנחנו ממש רואים את המתח הזה".

מה אתה רואה?
"מעבר למקום העבודה שלי, אני מסתובב הרבה במקומות שבהם עובדים מתאספים, פוגש חבר'ה מבריקים, בוגרי תואר שני, שלחוצים מאוד, כי הם חוששים שלא ימצאו עבודה וכי פיטרו לא מעט חברים שלהם. אל תשכח שכאשר הם התחילו ללמוד, מצב התעסוקה בשוק היה שונה, וגם אם היו מפטרים אותך, היית מוצא מקום חלופי. כיום זה לא המצב. התחושה היא של חשש תמידי שהנה, עוד מעט הפיטורים יגיעו גם אליי.

הלחץ הוא גם מסיבות כלכליות (שלאו דווקא קשורות לנושא התעסוקה – י"ק ור"ק). אנשים התרגלו לחיות ברמת חיים מסוימת, ואט אט הם מבינים שדברים משתנים – וזה לא פשוט".

איך זה משפיע על היום יום בעבודה? על התפוקה של העובדים?
"ההשפעה של המצב זולגת גם לעבודה. אנשים הולכים להפגנות במוצ"ש, והחזרה למשרד ביום א', שתמיד הייתה קשה, קשה כיום עוד יותר. בנוסף, יש ויכוחים, מן הסתם – וזה מורגש, ובעיקר תחושת אי ודאות והרבה דאגה".

כיצד אתם מתמודדים עם זה?
"כהנהלה, תפקידנו להכיל, להבין שיש אנשים בעד ונגד (התוכנית המשפטית ומהלכי הממשלה – י"ק ור"ק), אבל אנחנו חייבים לשדר מסר שהעבודה חייבת להימשך. אנחנו מפתחים פתרון שקשור לטיפול בסרטן, שהוא מציל חיים, והעובדים מבינים את זה. כל אחד מאיתנו, בהנהלה, משוחח עם העובדים ומנסה לתמוך בהם, ויש הרבה שיחות קבוצתיות, כאשר המטרה היא לתת להם את ההרגשה שכולנו פה ביחד, למען אותה המטרה".

מה אתה אומר להם, למשל?
"אנחנו מדברים על המצב במדינה ולא מנסים לייפות את המציאות. אנחנו מדברים איתם על כך שיש גלי פיטורים במשק, ואף אחד לא מבטיח שזה לא יחזור, ולכן, חשוב מאוד לשמור על אחריות כלכלית. הלחץ מובן והמשימה היא להרגיע אותם. אחת הדרכים היא שקיפות מרבית. על אף שאנחנו חברה פרטית, אנחנו משקפים לעובדים את המצב הכספי של החברה עד לרמה של הכנסות מול הוצאות, בכל רבעון. זה נותן להם אינדיקציה על מצב החברה ומקנה להם ביטחון מסוים. זה גם כלי להגברת מוטיבציה, כי הוא מראה לעובדים: הנה, יש תוצאות למאמץ שלכם. זה בהחלט עובד ואולי גם מסייע להרגיע אותם".

האם פיטרתם עובדים בעקבות המצב הכלכלי? והאם אתם מגייסים כעת ?
"כרגע אנחנו מגייסים, ולא פיטרנו בעקבות המצב הכלכלי, כי לא היינו צריכים לגייס בתחילת המשבר. זה תוצאה של ניהול פיננסי נכון של הנהלת החברה, בזהירות רבה, וזה חשוב מאוד בתקופה הנוכחית, אבל שוב, אנחנו לא מנסים לייפות את המציאות".

הזכרת את הפיתוח שלכם – פתרון שקשור לטיפול בסרטן. תוכל להרחיב על כך?
"בהחלט. אנחנו חברת תוכנה שהוקמה לפני כשש שנים על ידי יוצאי יחידה מוברחת של צה"ל, ורתמנו את הידע והניסיון שלנו לטובת עולם הרפואה. התוכנה שלנו מסייעת לבצע ניתוח טוב יותר של בדיקת הביופסיה, שמראה תמונה של הגידול הסרטני, במידה שהוא קיים. האנליזה שאנחנו עושים על התמונה שהביופסיה מייצרת מאפשרת להתאים טוב יותר את הטיפול הרפואי לחולה. בעצם, אנחנו עוזרים לחברות התרופות הגדולות בעולם, שהן הלקוחות שלנו, לדעת אילו תרופות הן יכולות לפתח שיהיו מותאמות יותר לחולה.

כיום, ניתוח של ביופסיה מבוסס די הרבה על האונקולוג או הפתולוג, על סמך הידע והניסיון שלו. האבחונים לא תמיד מדויקים, זה די קשה, או שמנסים כל מיני תרופות. המערכת שלנו יודעת להגדיר מהי התרופה האופטימלית, בסבירות גבוהה מאוד. בעתיד אנחנו מקווים שהמערכת תשמש גם קהלים רחבים יותר, כדי לדייק יותר בטיפול הרפואי לחולים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים