פודקאסט: איך מגשימים חלומות לדור הבא של היזמים הצעירים?

ראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים עם יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים, המסייעת לבני נוער להיות יזמים ולנהל סטארט אפים מגיל צעיר * וגם ראיון עם שני יזמים צעירים

יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים

חברת סטארט-אפ שפיתחה פתרון המסייע לבעלי מוגבלויות להוריד בגדים ממדפים בארון שאין להם אפשרות להגיע אליהם, או אפליקציית תוכן שמאפשרת לכל אחד ללמוד כיצד להגיש עזרה ראשונה מיידית – אלו הם רק שניים מהמיזמים שמפותחים כיום בחברות סטארט-אפ שהמנכ"לים והעובדים שלהן הם תלמידי חטיבת ביניים ותיכון מכל הארץ.

הם עושים זאת במסגרת הפעילות של עמותת יוניסטרים, שהוקמה בשנת 2001 על ידי יזם ההיי-טק ואיש העסקים רוני צארום. המטרה: לספק לכל נער ונערה בישראל, יהודים, ערבים, בדווים, את היכולת להגשים חלום, להיות יזמים שמנהלים חברת סטארט-אפ לכל דבר, עם הירארכיה ניהולית, עבודת צוות, עבודה עם ועדות השקעות ועוד. הפעילות נעשית באמצעות שיתופי פעולה, אימוץ של חברות היי-טק ואחרות לצד תרומות מהארץ והעולם.

בחודש הבא תקיים העמותה את טקס סיום התחרות השנתית, שבה יוכתרו הפרויקטים הנבחרים של השנה, בהשתתפות כל בכירי המשק, היזמים הצעירים ועוד.

בפודקאסט אנשים ומחשבים התארחה יפעת בכור, מנכ"לית העמותה, ושניים מהיזמים הצעירים שהעמותה מטפחת – עלי כדמאני מהכפר ירקא, ונגה ישראלי מנתניה, שניהם תלמידי תיכון בכיתה י"א.

 יפעת בכור, ספרי קצת על עצמך.

"הגעתי לניהול העמותה, בתחילת השנה, ולפני כן הייתי תשע שנים בארגון תגלית, כך שאני באה מרקע של שילוב בין עסקים, חברה ויזמות".

מהי בעצם עמותת יוניסטרים?

העמותה משתמשת ביזמות ככלי שמשנה חיים, ובעזרתו אנחנו ממשים את המטרה שלנו להביא לשינוי בחברה הישראלית. זאת, על ידי צמצום פערים הן גיאוגרפים והן בכל המגדרים, יהודים, ערבים, דרוזים, בדווים וכמובן נשים. הקהילה שלנו מונה 3,500 צעירים, שפזורים ב-90 ישובים, ויש לנו 22 מרכזי יזמות, שמהווים בית שני לחניכים שבאים ללמוד יזמות ומנהיגות וגם לפתח בעצמם רעיונות שהם בוחרים, בליווי שלנו".

 כיצד מאתרים צעירים שיש להם יכולת להקים סטארט-אפ? זה לא מובן מאליו…

"אנחנו עובדים עם אגפי החינוך, עורכים אירועי חשיפות בבתי הספר החל מכיתה ז'. מגיעים אלינו ילדים שיש להם ברק בעיניים להיות יזמים, ליישם מנהיגות. הם לא צריכים שום ידע מוקדם, רק הוכחה שהם באמת רוצים את זה".

 מהם שלבי ההתנעה והפעילות?

"מרגע שהם מתחילים, הם לומדים מה זה יזמות, איך מתמודדים ע אתגרים בניהול חברות סטארט-אפ, ומה הם תהליכי העבודה. החל מהשנה השנייה הם מתחילים לפתח. כל הרעיונות שהם מבצעים מגיעים מהם. הם מעלים הצעות, יש ועדת "גו נו גו"(GO NO GO) שעוזרת להם למיין, ובסוף הם מקיימים הצבעה בקבוצה שלהם ומחליטים אילו מיזמים יהיו, ואז הם מתחילים לפתח, לשווק, לגייס כספים מול ועדות מיוחדות שיושבים בהם בכירים מכל המגזרים".

מי השותפים שעוזרים לכם?

"אנחנו עובדים עם המגזר העסקי, חברות היי-טק, כמו, למשל, "תוכנית אפ" עם פייסבוק ישראל, יש חברות שמארחות אותם. בנוסף, אנו מקיימים אירועים שבהם הם לומדים לדבר בפני יזמים וקהל. התוצאות מרגשות אותי בכל פעם מחדש, הם מעוררי השראה. מובן שתמיד אפשר להרחיב את היריעה, ואני קוראת מכאן באמצעות הפלטפורמה שלכם לעוד חברות לסייע, לתרום, להתנדב, כדי שנוכל לעזור לעוד ילדים להגשים חלומות".

עלי כדאמני, ספר קצת על עצמך ואיך הגעת ליוניסטרים.

"אני תלמיד כיתה י"א. הגעתי ליוניסטרים אחרי שהם הגיעו לבית הספר שלנו והסבירו לנו במה המדובר, וזה עניין אותי, כי מגיל צעיר אני מתעניין בהיי-טק. בקבוצה שלנו יש 16 ילדים מכל היישובים הדרוזיים. לאחר שביצענו סיעור מוחות, גיבשנו רעיונות שונים ובסוף בחרנו במיזם שאני חלק ממנו כעת".

 מהו המיזם?

"המיזם נקרא מד הלפ (MED HELP) והוא נועד להסביר בצורה ממוקדת וברורה כיצד מגישים עזרה ראשונה בכל מקום. הגענו לזה לאחר שהיו כתבות שבהן ישראל דורגה בין המקומות האחרונים בעולם במדד המהירות של הגעת אמבלונסים למקומות שמזעיקים אותם. חשבנו על רעיון שכל מי שנמצא בשטח יכול להגיש עזרה ראשונה בסיסית על ידי קריאת התוכן שאנו מנגישים לו בצורת טקסט, אנימציות, משחקים ועוד".

 מהיכן המקורות לחומרים אלו?

"יש הרבה מאמרים בנושא, אבל הם מאוד ארוכים, וידוע שבני נוער לא אוהבים לקרוא מסמכים ארוכים. אנחנו מתמצתים להם את זה בכמה מילים. לדוגמה: כדי להגיש עזרה ראשונה למישהו שהתעלף, נניח, כל מה שצריך זה להרים את רגליו למעלה. לא צריך בשביל זה לקרוא עשרות עמודים. וזה מה שאנו עושים".

מה תפקידך?

"אני מנהל שיווק ופרזנטור. אחראי על שיווק המוצר ברשתות החברתיות, על הפצת חומר כתוב, בהמשך יהיה פרסום ושילוט".

 מה תרצה ללמוד אחרי הצבא?

"הנדסת אווירונאוטיקה וחלל".

נגה ישראלי, ספרי על עצמך ועל המיזם.

"בת 17 , כיתה י"א, ואני פעילה במרכז של יוניסטרים בנתניה, שאליו מגיעים מכל בתי הספר בנתניה. הגעתי לזה בעקבות אירועי חשיפה וגם כי האח הגדול שלי הוא בוגר התוכנית, וכך הכרתי את הפעילות דרכו. אבל כבר מגיל צעיר הנושא של יזמות בער, בי וזה רק דירבן אותי. הרעיון שנבחר הוא אפליצקיה שמתקשרת עם מדפים בארון הבגדים, ועל ידי לחיצה על כפתור מותאם לפי אופי הבגד, היא מתקשרת עם רכיבים בארון ומנגישה את המדף, שנמצא במקום גבוה, עבור בעלי מוגבלויות שלא יכולים להגיע אליו. אנחנו שואפים לייצר שותפות עם חברה שכבר יש לה ארונות, ואנחנו נתאים את עצמנו למנגנונים שלה. אני משמשת כסמנכ"לית החברה".

להאזנה לפודקאסט המלא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים