"בלאק קיוב התערבה בבחירות בהונגריה לטובת הימין"

אתר פוליטיקו מדווח: חברת הריגול הישראלית הייתה מעורבת בבחירות בהונגריה וערכה קמפיין להכפשתן של עמותות הפועלות בצמוד לג'ורג' סורוסה, המזוהה עם השמאל

זרוע של המוסד. בלאק קיוב. אילוסטרציה: Ichiro/BigStock

בלאק קיוב (Black Cube) הישראלית הייתה מעורבת בבחירות בהונגריה וערכה קמפיין להכפשתן של עמותות במדינה שפועלות בצמוד לג'ורג' סורוס, המיליארדר ההונגרי-אמריקני, המזוהה עם השמאל; כך פירסם בסוף השבוע אתר פוליטיקו (Politico). הקמפיין, כך לפי האתר, נעשה כמה שבועות בטרם ויקטור אורבן, ראש הממשלה, נבחר לתפקידו מחדש.

על פי פוליטיקו, הנסמך על עובד לשעבר בחברה ומקור נוסף, אשר בקיא בנהלי העבודה של בלאק קיוב, הקמפיין בוצע בחודשים דצמבר 2017 עד מרץ 2018. במהלך הקמפיין הוקלטו – בלא ידיעתם – עובדים של העמותות הללו ולאחר מכן ההקלטות פורסמו באופן מעוות ומגמתי בתקשורת ההונגרית ובג'רוזלם פוסט הישראלי. זאת, לטובת אורבן ומפלגת הימין בראשה הוא עומד.

על פי האתר, ההקלטות בוצעו על ידי אנשי בלאק קיוב או סוכנים מטעמם, אשר השתמשו בזהות בדויה. חלקם, כך דווח, לא הסתירו או לא ניסו להסתיר את מבטאם הישראלי. כמו כן, נטען, ניסו אנשי החברה ליצור קשר עם מקורבים לסורוס ואף הקליטו אותם בסתר.

אורבן, כך דווח, עשה בחומרים – שהוצאו מהקשרם – שימוש במהלך השלב האחרון בקמפיין הבחירות שלו: הוא התריע כי הונגריה מצויה תחת איום של גורמים חיצוניים ופנימיים וכי הפסדו בבחירות יביא לכך ש"האנשים של סורוס ייכנסו לממשלה".

לא דווח באתר מי היו הגורמים ששילמו לחברת הריגול והאם הוצאו כספי שלטון הונגרי לטובת הקמפיין. כמו כן לא נמסרה תגובה ממשלת הונגריה.

על פי הדיווח, החברות שאותם הסוכנים ייצגו, לכאורה, אינן קיימות. חשבונות דיגיטליים של אותן חברות, לכאורה, נמחקו לאחר קיום פגישות. פגישות, כך לפי האתר, אשר נערכו בעניין זה במסעדות ומלונות באירופה ובארצות הברית. בלאק קיוב, כך פורסם, עשתה שימוש בשמות המזוייפים של העובדים והחברות כבר בעבר.

"זרוע פרטית של המוסד",

בסוף מאי תחקיר של רשת NBC News האמריקנית חשף פרטים אודות חברת המודיעין והאבטחה הישראלית. לפי NBC, החברה פועלת ומתייחסת אל עצמה כאל "זרוע פרטית של המוסד" אשר נאמנותה וקשריה למדינת ישראל הם טוטליים ומוחלטים.

בראשית אותו חודש פרסם הגרדיאן (The Guardian) כי עוזריו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שכרו את החברה הישראלית במטרה למצוא "לכלוך" על יועצים לשעבר של הנשיא דאז, ברק אובמה, שעבדו באותה התקופה על הסכם הגרעין עם איראן וכן על עיתונאים התומכים בעסקה. כל זאת בוצע בניסיון לערער את אמינות ההסכם ולהקל על טראמפ לסגת ממנו.

הניו יורקר (The New Yorker) דיווח גם הוא במאי על שכירתה של חברה ישראלית למטרה זו, והגרדיאן היה זה שחשף את זהותה. מדובר באותה החברה ששכר, על פי הדיווחים, המפיק ההוליוודי הארווי וויינסטין, לסייע לו לטהר את שמו לאחר שהואשם על ידי נשים באלימות מינית. על פי הדיווח בפוליטיקו אתמול (ש'), אחת החברות המזויפות שעבדה לטובת ראש הממשלה אורבן, פעלה מכתובת מלונדון, שהינה זהה לכתובת בה כבר נעשה בעבר שימוש בפרשת וויינסטיין.

קשרים חזקים עם השלטונות הישראלים

החברה נוסדה על ידי דן זורלא ואבי ינוס, קציני צבא לשעבר, בשנת 2011. התחקיר של NBC טען כי היא מקיימת גם כיום, כגוף פרטי ואזרחי, קשרים הדוקים עם קהילת המודיעין הישראלית. עוד פירסמה NBC כי רבים מעובדיה של בלאק קיוב הם סוכני מוסד לשעבר.

בנוסף, החברה לא מהססת לייחס את הקישורים הללו כחלק מעבודות לדוגמה שהיא מציגה ללקוחות. הרמיזה שלהם היא: "אנחנו כל כך חזקים, יש לנו קישורים כאלה ואנחנו יכולים להיעזר בהם".

לפי NBC, לחברה שתי חטיבות: האחת מטפלת בחברות ארגוניות והאחרת בממשלות ובשחקנים פוליטיים. באתר החברה נכתב שבלאק קיוב "מסייעת ללקוחותיה לגלות את נקודות התורפה של יריביהם ולמצוא הוכחות לאי-סדרים בפעילותם".

בלאק קיוב בתגובה: ״מדיניות Black Cube היא לעולם לא לדון על לקוחותיה עם צד שלישי כלשהו, וכן, לעולם לא לאשר או להכחיש כל ספקולציה לגבי עבודתה.

אזכור החברה בהקשרים שונים מסתמן כספורט הבינלאומי הרשמי של 2018 ועושה רושם שעיסוק אובססיבי בספקולציות שונות ומשונות מרגש יותר בימים אלה משלבי הנוקאאוט של המונדיאל.

Black Cube פועלת רק סביב סכסוכים עסקיים לאיסוף ראיות בליטיגציות הגדולות בעולם ולא בנושאים פוליטיים. כל מי שטוען אחרת טועה ומטעה באופן חד משמעי את קוראיו וצופיו.

יודגש כי Black Cube עבדה, עובדת ותעבוד תמיד בהתאם לחוק, בכל מדינה בה היא פועלת ובהתאם לחוות דעת של משרדי עורכי הדין המובילים בעולם.״

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים