דיווח: עוזרי טראמפ ריגלו אחרי אנשי אובמה בעזרת בלאק קיוב הישראלית

חברת המודיעין והסייבר הישראלית נשכרה בכדי לאתר "לכלוך" על בכירים בממשל אובמה שהיו מעורבים בעסקת הגרעין עם איראן, ובכך לחבל באמינות העסקה ולאפשר לטראמפ לסגת ממנה ● החברה מכחישה כל קשר לפרשה

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

דיווח חדש מקשר בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לחברת המודיעין והסייבר הישראלית בלאק קיוב (Black Cube), שעוסקת במה שמכונה "מבצעים מלוכלכים", במטרה לחבל בהסכם הגרעין עם איראן. טראמפ אמור להודיע עד שבת הקרובה, ה-12 במאי, על החלטתו האם להישאר בהסכם, לפרוש ממנו או לדרוש את שיפורו.

על פי הדיווח של הגרדיאן (The Guardian), עוזריו של טראמפ שכרו את החברה הישראלית במטרה למצוא לכלוך על יועצים לשעבר של הנשיא ברק אובמה, שעבדו על הסכם הגרעין עם איראן, וכן על עיתונאים התומכים בעסקה. כל זאת בוצע בניסיון לערער את אמינות ההסכם ולהקל על טראמפ לסגת ממנו.

הניו יורקר (New Yorker) הוא זה שדיווח בסוף השבוע על שכירתה של חברה ישראלית למטרה זו והגרדיאן היה זה שחשף את זהותה. מדובר באותה החברה ששכר, על פי הדיווחים, המפיק ההוליוודי הארווי וויינסטין, לאחר שהואשם על ידי נשים באלימות מינית.

בין הגורמים שבהם התמקדה החברה הפעם, על פי הדיווח, היה בן רודס, לשעבר איש צוות בבית הלבן, ששירת כסגן ראש המועצה לביטחון לאומי לתקשורת אסטרטגית תחת אובמה ושימש כיועץ בכיר בשיחות להסכם הגרעין של המעצמות עם איראן. עוד התמקדה החברה בקולין קאהל, מי שהיה יועץ לביטחון לאומי לסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן.

למרות תכנית הפעולה המוכנה, לא ברור עד כמה התוצאה עלתה בקנה אחד עם הכוונות, או כמה ממצאים מתאימים נאספו בכלל, כולל "לכלוך" שנחפר על רודס וקאהל.

הפנייה לבלאק קיוב – לאחר ביקור טראמפ בישראל

בלאק קיוב פועלת מתל אביב, לונדון ופריז. החברה הוקמה ב-2010 על ידי דן זורלא ואבי ינוס, קצינים לשעבר באגף המודיעין של צה"ל. ההסכם, שהחברה נשכרה כדי להטיל בו דופי, הכניס את תכנית הגרעין האיראנית להקפאה למשך עשור תמורת הקלה בהטלת הסנקציות הבינלאומיות על הרפובליקה האסלאמית.

באובזרבר (Observer) דווח שבכירים הקשורים לצוותו של טראמפ הגיעו לבלאק קיוב לאחר שטראמפ ביקר בישראל במאי אשתקד, במהלך המסע הראשון שלו מחוץ לארצות הברית כנשיא.

"הרעיון היה שאנשים שיפעלו למען טראמפ יכפישו את אלה שהיו מרכזיים בכינון העסקה, וכך יהיה (לטראמפ – ג"פ) קל יותר לצאת ממנה", אמר מקור אנונימי ויודע דבר לתקשורת.

"האשמות מדהימות ומזעזעות"

"מדובר בהאשמות מדהימות ומזעזעות", אמר ג'ק סטרו, לשעבר שר החוץ הבריטי, לגרדיאן והאשים את טראמפ ואת ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בהתנהלות "נואשת" לקראת ה-12 במאי – שהוא, כאמור, הדד ליין של טראמפ לשימור או ביטול העסקה.

בתגובה לדיווחים במדיה צייץ קאהל בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו שההתנהלות היא כמו "דף היישר מהמחברת של ניקסון" – והתכוון לפרשת ווטרגייט, מהמביכות והקשות בתולדות אמריקה, שבה נחשף כי נשיא ארצות הברית דאז, הרפובליקני ריצ'רד ניקסון, הורה לחדור למטה המפלגה הדמוקרטית היריבה על מנת לגנוב משם מסמכים.

"מבייש, אבל למרבה הצער לא מפתיע", הוסיף קאהל בטוויטר שלו, שם אישר לאחר פרסום שם חברת החקירה בתקשורת כי אכן מדובר בבלאק קיוב הישראלית.

דובר צוות הביטחון הלאומי בבית הלבן סירב להגיב על הדברים.

בלאק קיוב הכחישה את הדיווחים כי היא ערכה חקירה וחיפוש פרטים מזיקים אחרי רודס, קאהל ואחרים. "לבלאק קיוב אין כל קשר לממשל טראמפ, לעוזרי טראמפ, ולכל מי שהיה קרוב לממשל או לעסקה הגרעינית האיראנית", נמסר מטעמה. "מי שטוען אחרת מטעה את הקוראים והצופים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים