בגלל עסקת ווטסאפ: קנס של 110 מיליון יורו לפייסבוק

על אף ששירות המסרים המידיים שהרשת החברתית רכשה ב-2014 הבטיח שלא ימכור או יחלוק את מספרי הטלפון של משתמשיו, הוא עושה זאת מאוגוסט האחרון ● כעת מקבלת הבעלים שלו קנס בדיוק בגלל זה

110 מיליון יורו? כסף קטן יחסית עבור פייסבוק. צילום אילוסטרציה: HD Premium shots, BigStock

רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי הודיעה היום (ה') כי פייסבוק (Facebook) תיאלץ לשלם קנס בגובה 110 מיליון יורו, שהם 122.4 מיליון דולר, בשל מסירת מידע מטעה כשרכשה את ווטסאפ (WhatsApp) ב-2014 – בעסקת ענק, בסך של 22 מיליארד דולר.

בחודש אוגוסט הודיע שירות המסרים המידיים כי "בעוד שווטסאפ תמשיך לפעול כשירות נפרד מפייסבוק, אנחנו מתכננים להתחיל שיתוף מידע שיאפשר לנו לתאם ביניהן יותר בחודשים הקרובים ולשפר חוויות בין השירותים". החברה הבהירה ש-"ברגע שאנשים יקבלו את התנאים המעודכנים ואת מדיניות הפרטיות הנוכחית, נחלוק כמה מפרטי החשבון שלהם עם פייסבוק, כגון מספרי טלפון שאנשים משתמשים בהם בכדי להירשם לווטסאפ, יחד עם התדירות שבה אנשים משתמשים בשירות שלנו".

הנציבות האירופית, ה-UC – המשמשת ככלב השמירה התפעולי של האיחוד – הבהירה שהקנס "פרופורציונלי ומרתיע". היא הסבירה שבזמנו טענה פייסבוק שלא תוכל להתאים באופן אוטומטי חשבונות משתמשים בפלטפורמה שלה עם ווטסאפ, אבל שנתיים מאוחר יותר השיקה שירות שעשה בדיוק את זה.

בהודעת הנציבות נכתב כי היא "מצאה שבניגוד להצהרות של פייסבוק בתהליך בדיקת המיזוג מ-2014, האפשרות הטכנית של התאמה אוטומטית לפייסבוק ולזהויות של משתמשי הווטסאפ כבר הייתה קיימת אז וצוות פייסבוק היה מודע לאפשרות כזו".

הקנס לא יבטל את החלטת הנציבות לברר את רכישת ווטסאפ ולא קשור לחקירות נפרדות בסוגיות של הגנת נתונים שמתקיימות נגד פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים