גרטנר: רק לשני שלישים מהארגונים יש מומחה הגנת סייבר

95% מהמנמ''רים בארגונים מעריכים שאיומי הסייבר צפויים לגדול בשלוש השנים הקרובות, כך על חברת המחקר בדו''ח חדש שהנפיקה ● המחסור בכוח אדם מקצועי לאבטחה דיגיטלית - הגורם הראשון במעלה המעכב את החדשנות בארגונים

זהירות, גרסה חדשה של מיראי. צילום אילוסטרציה: BigStock

הרוב המכריע של מנמ"רים בארגונים צופים כי איומי הסייבר יגדלו במהלך שלוש השנים הקרובות, כך על פי מחקר חדש של גרטנר (Gartner).

למרות זאת, רבים מהמנמ"רים טוענים כי לארגונים שלהם אין מומחה להגנת סייבר אשר ידאג להגן על הנתונים הארגוניים החשובים.

חברת המחקר ראיינה 3,160 מנמ"רים בקרב ארגונים אשר פרוסים ב-98 מדינות. זאת, במסגרת מחקר "סדר היום של המנמ"רים לשנת 2018". המחקר העלה כי 95% מהמנמ"רים צופים כי האיומים הקיברנטיים יתגברו במהלך שלוש השנים הקרובות. למרות זאת, רק 65% מהם דיווחו כי בארגונים שלהם יש כיום מומחה להגנת סייבר.

עוד ממצא מהמחקר מצביע כי האתגר במציאת מומחי אבטחת מידע והגנת הסייבר ממשיך להטריד ארגונים, לרבות כאלה הנמצאים בתחילתו או בעיצומו של השינוי הדיגיטלי שהם עוברים. המחסור בכוח אדם מקצועי לתחום אבטחה דיגיטלית נתפס ונחשב כגורם הראשון במעלה המעכב את הטמעת החדשנות בארגונים. "אבטחת מידע והגנת הסייבר נשארות מקור לדאגה עמוקה עבור ארגונים", ציינו עורכי המחקר.

35% מבין המנמ"רים ציינו כי הארגונים שלהם כבר השקיעו והטמיעו מערכות הנוגעות לאבטחה דיגיטלית, בעוד 36% נוספים עוסקים בבחינת הנושא, או בתכנון ליישום מערכות אבטחה שכאלו בטווח הקצר. האנליסטים של גרטנר צופים כי 60% מתקציבי אבטחת המידע בארגונים יוקצו לתמיכה ביכולות גילוי ותגובה לאירועי סייבר – עד שנת 2020.

"הארגונים מתאמצים לחזות מראש את דרכי הפעולה של הרעים"

לדברי רוב מקמילן, מנהל מחקר בגרטנר, "פושעי רשת רבים פועלים מול ארגונים. מנגד, הארגונים מתאמצים לחזות מראש את דרכי הפעולה של הרעים, והם גם מראים נכונות ומאמצים על מנת להסתגל לסביבות משתנות".

מקמילן הוסיף כי "בצורה מעוותת פושעי סייבר רבים הם חלוצים דיגיטליים והם מצאו דרכים שונות למנף את פוטנציאל ההצלחה שלהם בפריצות לארגונים באמצעות שימוש בטכנולוגיות של ביג דטה ו-Web Scale. זאת, על מנת לשפר את הסיכויים שלהם בביצוע פריצות ובגניבת נתונים בעלי ערך".

הוא סיים בעצה: "המנמ"רים לא יכולים להגן על הארגונים שלהם מפני כל איום. הם נדרשים ליצור סדרה של בקרות בנות קיימא, אשר תאזן בין הצורך שלהם להגן על הארגון שלהם מול הצורך לתת לו את היכולת להמשיך לרוץ קדימה ולפעול בצורה חופשית – לטובת ההיבט העסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים