עדיף מאוחר מלעולם לא: אמזון הסירה מוצרים נאציים וגזעניים

בחנות של ענקית הסחר המקוון הוצעו למכירה בין השאר בגדים ותכשיטים עם צלב קרס וספרים, ומוזיקה שמטיפים לגזענות ● לצד מחיקת המוצרים וחסימת הסוחרים שמוכרים אותם, היא פועלת כעת להוציאם ממרכזי האספקה

אמזון. צילום: BigStock

הגיע הזמן. אמזון (Amazon) הסירה מהחנות המקוונת שלה מוצרים עם זיקה נאצית וכאלה המייצגים גישה גזענית, של עליונות הגזע הלבן.

ענקית המסחר המקוון זכתה לא אחת לביקורות קשות על כך שהתירה למוכרים להציע בחנות שלה שלל חפצים בעלי זיקה ימנית קיצונית, בהם ביגוד, תכשיטים וכדומה. ארגונים שונים העוקבים אחר קבוצות שנאה זיהו כמה מוכרים שמציעים סחורות באמצעות אמזון, וזו הודיעה כי חסמה את המוכרים, הסירה את הפריטים וכעת גם בודקת ומאתרת מוצרים נוספים בעלי אופי דומה.

בחנות של אמזון הוצעו למכירה בגדים ותכשיטים עם צלב קרס, כמו גם ספרים ומוזיקה שמטיפים לגזעניות. בדו"ח שפורסם לפני כחודש, דיווחו ארגונים שונים נגד גזענות כי אמזון מסייעת לקבוצות של נאצים ונציונליסטים ימנים קיצוניים לפרוח באפשרה להם למכור את מוצריהם.

מוניטין של תגובה איטית

על פי הדו"ח, לאמזון יש מוניטין של תגובה איטית לדו"חות על סוג כזה של מוצרים. הדו"ח אף הוצג לחברת הקונגרס קיית' אליסון ממינסוטה, והניע אותה לכתוב לאמזון ולהביע את דאגתה מכך שהחברה מאפשרת מכירה של "מוצרים שמקדמים שנאה ואידיאולוגיות גזעניות".

בריאן האסמן, סגן הנשיא למדיניות ציבורית באמזון, השיב לחברת הקונגרס ופירט את הצעדים שהחברה נקטה כדי להסיר סחורות שצוינו בדו"ח. כמה מהם הוסרו מיד, עוד לפני שנשלח מכתב התשובה, ציין האסמן, ואחרים מצויים כעת בהליך של הסרה.

לצד מחיקת המוצרים מהחנות וחסימת הסוחרים שמוכרים אותם, ציינה אמזון כי היא גם פועלת כעת להוציא אותם ממרכזי האספקה שלה, תוך שימוש בשיטות אוטומטיות, כמו גם בחינה על ידי צוותים מיוחדים, שסוקרים את רשימות המוצרים ומחפשים פריטים שמפרים את מדיניות החברה או חוקים לאומיים הקשורים לאיסור הפצה של שנאה, אלימות או גזענות. עוד ציינה אמזון, כי הגיבה לדיווחים מלקוחות הנוגעים למוצרים המפרים את החוקים הללו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים