"המהלך הבא בענן – שילוב בינה מלאכותית ומכונות לומדות"

"עתיד ה-IT יתבסס על קבלת יותר תובנות אודות הלקוחות מצד אחד, ובניית מודלים עסקיים מבוססי חיזוי עתידי", כך אמר אדריאן קוקרופט, סגן נשיא לאסטרטגיות ארכיטקטורות בענן ב-AWS

אדריאן קוקרופט, סגן נשיא לאסטרטגיות ארכיטקטורות בענן ב-AWS. צילום: תומר פולטין

"ארגונים כבר הבינו והפנימו את התועלות מהמעבר לתשתיות מסורתיות לעבודה בתצורת מחשוב ענן. הם כבר יודעים לעשות זאת, תוך מתן דגש על ההגירה לענן באופן מדורג, מושכל ופשוט. המהלך הבא בענן הוא הטמעת כלי בינה מלאכותית ומכונות לומדות, על מנת להפיק יותר תובנות עסקיות", כך אמר אדריאן קוקרופט, סגן נשיא לאסטרטגיות ארכיטקטורות בענן ב-AWS.

קוקרופט היה דובר המפתח במליאה המרכזית בכנס AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב, עם יותר מ-3,000 משתתפים – מפתחים, חברות סטארט-אפ, ארגונים, גופים ממשלתיים ושותפיה העסקיים של אמזון ווב סרוויסס.

"ארגונים עברו שלב תפיסתי, וכיום השאלה כבר איננה 'האם' לעבור לענן, אלא מהי הדרך הנכונה לעשות זאת, על מנת להפיק מהענן את מירב התועלות, בהיבט התפעולי, התקציבי והעסקי".

"ארגונים נדרשים לפלטפורמת IT תשתיתית, שתהיה איתנה, בעלת יכולת גידול, עם רכיבים שונים שניתן יהיה לצרף אותם בקלות כמו אבני מודולריות, עם היערכות למגמות הטכנולוגיות הקיימות והעתידיות, ובראשן, בינה מלאכותית, מכונות לומדות, קישוריות חוצת ארגון והאינטרנט של הדברים".

"אני בא מנטפליקס (Netflix)", אמר קוקרופט. "כאשר עלינו לענן לפני כמה שנים, היו מי שחשבו שאנו שוגים. כיום כבר יש חברות רבות שעברו לענן, כי הן הבינו את התועלות הטמונות במהלך האסטרטגי הזה. הן מבינות כי העסק שלהן הוא לא תשתיות ודטה סנטר, ולכן כדאי להן לעסוק בעסקי הליבה שלהן".

לדבריו, "האינטרנט הביא לשינויים משמעותיים ורבים בעולם, ובראשם, היכולת להיות מחובר בכל עת. כך, מהות המהפכה אותה חוללה נטפליקס היא באופן הצריכה של תוכן טלוויזיוני. חלפו עברו להם הימים בהם רשת שידור הייתה מקרינה משהו בעת הפריים טיים, בתשע בערב, וכולם היו צופים".

"כיום, כל חברת תוכן המציעה שירותים, יכולה לעשות זאת תוך שהיא קולעת הצורה טובה יותר להעדפות של הלקוח, בהתבסס על ניתוח נתוני צפיית העבר שלו. מה שנטפליקס עשתה, כל לקוח ארגוני, בכל מגזר תעשייה אחר – יכול לעשות: לדעת יותר אודות הלקוחות, ולהציע שירות או מוצר בהתאמה אישית".

מכונית כשירות

כך, אמר קוקרופט, "BMW נהיית 'מעין נטפליקס'. היא פיתחה מודל של Car-as-a-Service, במסגרתו היא עוקבת אחרי הרגלי הנהיגה של הנוהגים ומציעה להם בהתאם חבילת שירותים מקיפים, בהתבסס על נתונים המגיעים מהמכונית בעזרת טכנולוגיות של אינטרנט של הדברים".

"השירותים שאותם אנו מציעים כיום", אמר קוקרופט, "נחלקים לארבעה שדות: מחשוב, בסיסי נתונים, אבטחת מידע ובקרת גישה עם מענה לרגולציה, וזמינות של הרישות".

לדבריו, "בעזרת כלי Amazon EC2 F1, ניתן לעשות שימוש לטובת מחקר גנומי, ניתוח אנליטי, עיבוד וידיאו בזמן אמת, וטיפול ב-Big Data וניתוחו. הפלטפורמה גם מספקת יכולת לעבודה בקונטיינרים, עם מיקרו שירותים, המהווים אבני בניין קטנות ועצמאיות, עם יכולת גידול כנדרש".

"אחת המהפכות הגדולות ביותר אותן חווינו בשנים האחרונות", ציין, "היא העלייה של מחשוב ללא שרתים. מהפכה זו צברה תנופה גדולה עם ההשקה של AWS Lambda, שאינה דורשת שרת – פיזי או וירטואלי – להרצת קוד יישום, מה שמפשט מאוד פיתוח יישומים, מאחר שארכיטקטים צריכים לחשוב רק על לוגיקה עסקית, ולא אמורים לדאוג לניהול ציי שרתים להרצת התוכנות שלהם. אחרי הכל, אין שרת קל יותר לניהול מאשר מצב בו אין שרת כלל".

הוא הוסיף כי "גם בעולם בסיסי הנתונים אנו רואים מעבר מסיבי מבסיסי הנתונים המסורתיים, אלה של אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft SQL) לאלה שלנו. בסיסי הנתונים הישנים הם יקרים, קנייניים ונעולים, ואנו רואים מעבר והגירה של 23 אלף לקוחות ארגוניים לבסיסי נתונים על הענן שלנו".

עתיד ה-IT, סיכם קוקרופט, "יתבסס על קבלת יותר תובנות אודות הלקוחות מצד אחד, ובניית מודלים עסקיים מבוססי חיזוי עתידי, בעזרת איסוף נתונים אודות תהליכים עסקיים בארגון ונתונים בדבר התנהגות הלקוחות. שני אלה, שייבנו עם מכונות לומדות, אלגוריתמים ובינה מלאכותית – יביאו לארגונים יכולת לקבלת החלטות מושכלות ומבוססות מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים