"המידע הוא הדלק והפחם של המאה ה-21"

על פי מארק נאט, סגן נשיא בכיר לאזור EMEA בווריטאס, "הטיפול במידע, הגנה וניהול שלו, הפכו לקריטיים בעידן המחשוב החדש, שאם לא כן - לא ניתן להפיק ממנו תובנות עסקיות"

מארק נאט, סגן נשיא בכיר לאזור EMEA, וריטאס. צילום: ניב קנטור

"במאה ה-19 הפחם היה מה שמניע את העולם. במאה ה-20 היה זה הדלק. כיום, במאה ה-21 המידע הוא הדלק שמניע את העולם העסקי. ארגונים שלא ישכילו לטפל בו כיאות, לא יוכלו לבדל עצמם ולא יוכלו להיות תחרותיים בעולם ה-IT החדש", כך אמר מארק נאט, סגן נשיא בכיר לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה), וריטאס (Veritas).

בעידן המחשוב החדש, אמר נאט, "ארגונים נדרשים למסע לניהול המידע, שכן הוא הנכס הכי קריטי לארגונים. מדובר בהזדמנות להנעה עסקית של הארגון, מבוססת טיפול במידע". לדבריו, "כמות המידע תמשיך לגדול, והוא יהיה רכיב מפתח ביותר ויותר מגזרי תעשייה".

האתגר, אמר נאט, "הוא איך לנהל את המידע הארגוני הזה. אין מדובר רק בגיבוי: יש לעבור להגנת המידע ולניהולו, תוך טיפול בהיבטי חוסן והתאוששות וזמינות. בנוסף, ארגונים נדרשים ליותר נראות של המידע: הם רוצים לדעת איזה מידע יש להם, איפה הוא נמצא, מי ניגש אליו וכמה פעמים, כמה עותקים שלו יש בנמצא, והאם ניתן לצמצם את כמות העותקים".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

המסע לניהול המידע, אמר נאט, "כולל שלושה שלבים. האחד, מעבר מגיבוי להגנה ולניהול המידע. השני, ניהול של המידע בסוגי העננים השונים – פרטי וציבורי, פלטפורמה כשירות, תשתיות כשירות ותוכנה כשירות. כך, יש לנו שיתופי פעולה עם שחקניות המפתח בענן, אמזון (Amazon), גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft) לטובת גיבוי המידע של הלקוחות בעננים שלהן, וכן ניוד המידע".

השלב השלישי במסע, ציין נאט, הוא הדור הבא של הארכיטקטורה. יש לאמץ טכנולוגיות חדשות, דוגמת OpenStack, ולנהל את ביצועי המערכות עליהן עם זמינות מיטבית, צמצום עלויות וגידול בביצועים".

וריטאס, אמר נאט, "היא חברה ותיקה, בעלת שם זהה – אולם מדובר בחברה שונה לחלוטין, מאז הפיצול מסימנטק (Symantec)". החברה, אמר, מונה 8,000 עובדים, בעלת מחזור מכירות שנתי של 2.5 מיליארד דולר, עם קצב גידול מהיר. הוא ציין כי 86% מארגוני הפורצ'ן 500 (Fortune 500) נמנים על לקוחות וריטאס, ולה יותר משני מיליון לקוחות, והובלה בתחום בקרב ארגוני ביניים, "אנו בין 20 חברות התוכנה הגדולות בעולם".

"היינו חלק מסימנטק עשור שנים – אז לא הבאנו מוצרים חדשים", אמר נאט. "מאז הפרידה יש לנו כבר חמישה מוצרים חדשים, מיקוד טכנולוגי עם 30 גרסאות חדשות של מוצרים".

נאט סיכם באומרו כי "נלך יחד עם הלקוחות הארגוניים למסע הזה. זה לא משחק ילדים, נדרש לתכנן ולבצע אותו באופן מושכל, עם התייחסות להיבטי הרגולציות, נראות, שרידות, אמינות, זמינות, הגנה, בקרה וצמצום עלויות".

אילן משעלי, מנכ''ל וריטאס ישראל. צילום: ניב קנטור

אילן משעלי, מנכ"ל וריטאס ישראל. צילום: ניב קנטור

אילן משעלי, מנכ"ל וריטאס ישראל, הנחה את האירוע. הוא הודה בפתח דבריו לרותי אביאל, מנהלת ערוצים בסניף הישראלי.

לדברי משעלי, "אנו חוגגים שנה לפעילותה העצמאית של וריטאס. זה אותו מותג, אבל חברה שונה לגמרי. החברה משקיעה רבות במו"פ לטובת הרחבת היצע המוצרים שלה".

"חלק מהמהפכה הדיגיטלית כרוך בגידול העצום במידע", אמר משעלי. "יש כמות מטורפת של נתונים. כל מנמ"ר ומנהל תשתיות יודע שמהות ה-IT היא לא התשתיות ולא האפליקציות – אלא זה המידע". הוא סיכם באומרו כי "וריטאס היא החברה היחידה המבינה במידע. המידע והטיפול בו הם הדרך של הארגון לבדל עצמו ממתחריו. באמצעות התוכנה שלנו אפשר 'לשבור' את החומות בין התשתיות הישנות והחדשות שבענן ולרוץ קדימה".

רותי אביאל, מנהלת ערוצים בווריטאס ישראל. צילום: ניב קנטור

רותי אביאל, מנהלת ערוצים בווריטאס ישראל. צילום: ניב קנטור

ג'ף גרינלו, מנהל בכיר לערוצים בווריטאס, ציטט מחקרים לפיהם ארגון משכפל בממוצע את המידע המצוי ברשותו בין 12 ל-15 פעמים. נתון נוסף, ציין, הוא "מתוך כלל עלויות האחסון, 85% ממנו מושקעת בטיפול בעותקים משניים. כך, על פי חברות המחקר, עד שנת 2018 עלות הטיפול בעותקים הללו תעמוד על 50 מיליארד דולר".

"נדרש ניהול נכון יותר של המידע", אמר גרינלו. "צריך לדעת מה לנהל ואיך, אי אפשר לנהל מידע שאינו יודע מיהו והיכן הוא. המידע הוא הנכס החשוב ביותר בארגון, למעט ההון האנושי".

ג'ף גרינלו, מנהל בכיר לערוצים בווריטאס. צילום: ניב קנטור

ג'ף גרינלו, מנהל בכיר לערוצים בווריטאס. צילום: ניב קנטור

היבט נוסף, ציין, "נובע מהגידול האקספוננציאלי של המידע, הצפוי לעמוד לפני סוף העשור על עשרות זטה-בייט, כשכל זטה היא מיליון פטה בייט. המידע כבר לא נמצא רק בדטה סנטר, אלא גם בעננים השונים. נדרשת בקרה, יש לדעת היכן המידע, כי הוא מתפצל".

"אנו חברת הגיבוי היחידה הפועלת רק בעולם התוכנה", סיכם גרינלו. "אנו מספקים את ההיבט החשוב ביותר – הניראות לגבי המידע. וריטאס מפשטת את המורכבות של הגיבוי, לצד מתן יכולת גידול ואג'יליות. אנו מעניקים לארגונים גיבוי גמיש, המגן על סביבות וירטואליות, פיזיות ובענן, וכך מאפשרים לארגונים שליטה טובה יותר במידע, לצד הפחתה של עלויות האחסון והניהול".

"ניהול המידע הפך לקריטי מבעבר: אחרי הכל, אם ארגונים אינם יודעים איזה מידע נמצא בין קירות הבניין שלהם, אין טעם לטיפול במידע ולקבלת תובנות ממנו. בעבר היינו ידועים כחברת גיבוי ושחזור, אבל כיום אנו נמצאים בעולם היברידי, ונדרש לתת מענה לטיפול במידע בחצר הבית ובסוגי העננים השונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים