"אנחנו חיים בעידן שבו אין גבולות או חסמים טכנולוגיים"

"קצב השינויים הוא גדול ושלא יהיה ספק - הקצב ימשיך ויגדל גם בהמשך", אמר יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא רד בינת, באירוע הבכירים של בינת תקשורת מחשבים, שנפתח היום (ד')

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא רד בינת. צילום: יובל שיבר, יש אווירה

"כאשר הסתכלתי על המצגות שהעברנו בועידת הבכירים, שאותה קיימנו כאן שנה שעברה, הייתה לי תחושה כאילו תקופת הזמן שעברה מאז הייתה של שנות דור, ולא שנה קלנדרית אחת. קצב השינויים הוא גדול ושלא יהיה ספק – הקצב ימשיך ויגדל גם בהמשך", אמר יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא רד בינת.

זיסאפל דיבר במליאת הפתיחה של ועידת הבכירים אותה עורכת בינת תקשורת מחשבים. הוועידה נערכת היום (ד') ומחר (ה') במלון יערות הכרמל, בהשתתפות מאות מנהלים ומקצועני IT, והיא מתקיימת זו השנה השביעית ברציפות. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי זיסאפל, "כל אחד מאיתנו מתהלך עם סמארטפון בכיסו, אנחנו מחוברים 24 שעות ביממה לרשתות סלולר ולרשתות נייחות עם רוחבי סרט בלתי מוגבלים ועם יכולות מחשוב ארגוניות רבות עוצמה. למעשה, אנחנו חיים כיום בעולם שאין לו גבולות או חסמים טכנולוגיים, עם אינסוף אפשרויות וכיווני התפתחות. רק הדמיון שלנו, שאינו מתקדם ומתפתח במהירות בה מתפתחת הטכנולוגיה, עוצר את קצב ההתפתחות, וגם כאן ישנה האצה".

הוא אמר כי "בעולם טכנולוגי שכזה נדרשות מערכות שליטה ובקרה חזקות ומערכות הגנה ואבטחה, כדי להפיק מהיכולות האלה תועלות חיוביות. מערכות השליטה והבקרה משתכללות, אולם הן עדיין מבוססות על ורטיקליות, כאשר כל מערכת שליטה אחראית על נדבך אחר של המערכת – חומרה, תוכנה ועוד. מערכת שליטה ובקרה אינטגרטיבית וכוללת היא יקרה מדי ולמעשה, עוד לא מעשית".

זיסאפל הוסיף כי "אנחנו, בבינת, מפתחים מערכת כזו – מערכת שליטה ובקרה מבוססת ענן, המאפשרת לנו ניטור של חוויית המשתמש מקצה לקצה, כל הזמן.היא מספקת לנו תמונה מלאה של החסמים ברשת הארגונית ותאפשר לארגון איתור מהיר של תקלות ותיקון שלהן עם מינימום השפעה עליו, כמו גם על המשתמשים והלקוחות. זה יאפשר לארגונים להעביר כוח אדם טכנולוגי-מקצועי מביצוע של עבודה סיזיפית של ניטור ותחזוקת הרשת והאפליקציות למקומות יותר פרודוקטיביים לארגון".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: יובל שיבר, יש אווירה

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: יובל שיבר, יש אווירה

"הלקוח מצפה לזמינות ורציפות המערכות"

השירות החדש אותו השיקה בינת באירוע, אבטחת חוויית משתמש, מאפשר לארגונים לרכוש שירות ניטור על פי דרישה מבוסס ענן המאפשר ניטור, זיהוי ופתרון תקלות בצורה יזומה ופרו-אקטיבית מול משתמש הקצה. השירות כולל בנוסף זיהוי עומסים באפליקציות בסביבת הלקוח והוא מספק פתרון בזמן אמת, שמאפשר למזער זמני השבתת מערכות והקטנה של כמות התקלות בתחום תשתיות המחשוב והאפליקציות בארגון.

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, אמר כי "המעבר לדיגיטל מבוסס על רציפות פעולתן של המערכות הטכנולוגיות. הלקוח מצפה לזמינות ורציפות מקסימלית של השירותים – ביום ובלילה, בשעות הפעילות העסקיות ומחוץ להן. זה אחד האלמנטים החשובים בעולם הדיגיטלי – לאפשר ללקוח לפעול היכן שירצה ובצורה עצמאית. כדי לעשות זאת, יש צורך בניטור רצוף ופרו-אקטיבי של המערכות. השירות החדש שאנחנו מציעים הוא חלק מפלטפורמת שירותי הענן של בינת, והוא מתבצע לא רק ברמה של ניטור התשתיות, אלא בראייה רחבה יותר של חוויית המשתמש".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: יובל שיבר, יש אווירה

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: יובל שיבר, יש אווירה

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל, אמר בדבריו כי "המעבר לדיגיטל הוא הנקודה הבוערת ביותר כיום במגזר העסקי. עד 2020, כ-40% מההכנסות של ארגונים ינבעו מערוצים דיגיטליים. מכאן שהמעבר לדיגיטל הוא לא עוד צעצוע טכנולוגי, אלא נובע מצורך עסקי ממשי. המעבר לדיגיטל מחייב שינוי משמעותי בארגונים, זה מסע שיש לרתום אליו לא רק את המנכ"ל והמנמ"ר, אלא את כל חברי ההנהלה".

שגיא הוסיף כי "כדי להטמיע דיגיטל יש צורך בכוח מחשוב, ברשתות מתקדמות, יכולות ענן, ניידות, אנליטיקה שתייצר תובנות, ביכולות אורקסטרציה ואוטומציה וכמובן – אבטחת מידע וסייבר. סיסקו היא כיום שחקן שמסוגל לספק את כל הקשת של הצרכים של ארגון במסע שלו לדיגיטל. היא עברה שינוי משמעותי, מחברת נטוורקינג ל-IT Leader. כך, לדוגמה, בשלוש השנים האחרונות סיסקו השקיעה כחמישה מיליארד דולר ברכישת חברות בתחום האבטחה ועוד 1.5 מיליארד דולר במו"פ פנימי. זאת, כדי לייצר פלטפורמה להגנת סייבר אחודה מקצה לקצה".

רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור (Radware), דיבר אף הוא באירוע. הוא ציין כי "העולם של שירותי הענן, שאנחנו רואים בו את הטוב והחיובי, יצר גם שוק מקביל, בעולם המתקפות וההאקרים. מדובר בשוק שבו כלי ומשאבי תקיפה עומדים למכירה בסכומים זעומים. גם המעבר לדיגיטל, והחיבור של יותר ויותר מכשירי קצה לרשת, מייצר הרבה יותר מטרות לתקיפה עבור ההאקרים. עבורם זהו על גן עדן של ממש. אנחנו רואים שגם הנזק וגם האימפקט של מתקפת סייבר הולך וגדל".

רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור. צילום: יובל שיבר, יש אווירה

רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור. צילום: יובל שיבר, יש אווירה

זיסאפל הוסיף כי "קיימת מכירה ברשת של שירותי תקיפת DDoS, שבסכומים זעומים יכולים לייצר מתקפה אפקטיבית נגד ארגון. אנחנו רואים פורומים להתייעצות של ההאקרים. יש זרימה של לקוחות שצורכים את השירותים האלה. בהיבט הזה, גם ההאקרים עברו טרנספורמציה והם מציעים שירות אינטגרטיבי מקצה לקצה".

כמו כן, הוא אמר כי "השנה האחרונה הייתה שנה שבה הכופרות שלטו בכיפה. ראינו עלייה בכמות המתקפות המוצפנות, שהפיירוול המסורתי מתקשה להתמודד איתן, כאשר במקרה הטוב הוא גורם להאטה של הרשת בארגון ובמקרה הפחות טוב, כלל לא מזהה אותן וחשוף לתקיפה. ראינו התגברות של המתקפות המכוונות נגד מוסדות ממשלתיים – בדגש על מדינות שבהן מתקיימות בחירות. ראינו גם התגברות במתקפות נגד ארגונים פיננסיים ושימוש הולך וגובר במכשירים המחוברים לרשת כפלטפורמת התקפה".

עוד הופיעו במליאת הפתיחה של האירוע: ארז ברקנר, דירקטור תחום אבטחת דטה סנטר בצ'ק פוינט (Check Point); ראג'א מוחופאדהאיי, סגן נשיא ניהול מוצרים בנוטניקס (Nutanix); ונתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים